Рейсові пасажирські автобуси щодня перед виїздом на маршрути мають отримати відповідний дозвіл. Для цього водій має пройти медогляд та перевірку технічного стану автобуса. Після огляду, якщо все відповідає нормам, на руки йому видають путівний лист з підписами медика та механіка. Документ перед відправленням з автостанції, перевіряють працівники автовокзалу. Лише після цього водій та його транспортний засіб допускається до рейсу.
На безпеку пасажирів начхали водії двох автобусів, які курсують в межах Хмельницького району. Сьогодні, 3 грудня, рейсовий автобус “Хмельницький-Карпівці” зранку заїхав на огляд, де механіки виявили суттєву поломку автобуса: були несправні ресори та підтікало масло в двигуні. Водія відправили на техстанцію для ремонту транспортного засобу. Проте, через кілька годин його помітили на автостанції №3, з якої водій відправлявся вже у другий рейс. Тобто чоловік знехтував забороною механіка та поїхав з несправним автобусом возити людей. Про це vsim.ua повідомили в управлінні Укртрансбезпеки Хмельницької області.
“Халатність з боку перевізника трапляється систематично”
Час від часу управління Укртрансбезпеки та відділ безпеки дорожнього руху Управління патрульної поліції Хмельницької області влаштовують рейдові перевірки транспортних засобів при виїзді на лінію. Сьогодні, 3 грудня, під час чергового рейду, було зафіксовано два випадки порушень правил виходу на лінію.
- Водій рейсового автобуса “Хмельницький-Карпівці” після перевірки транспортного засобу був знятий з рейсу через несправність автобуса. Чоловіка направили на техстанцію для ремонту. Але він, очевидно з дозволу перевізника, поїхав на рейс. Ще один його колега просто не з’явився на перевірку та відразу відправився на автостанцію. Там він показав путівний лист та відправився на лінію. Але так, як перевірку він не проходив, то ми можемо зробити висновок, що путівний лист було підроблено, - розповів Сергій Панчук, заступник начальника відділу державного контролю управління Укртрансбезпеки в Хмельницькій області.
Це вже не перші випадки халатності з боку цього перевізника, - пояснили в Укртрансбезпеці.
- До нас постійно надходять скарги від пасажирів, пільговиків на технічний стан автобусів. Транспорт постійно ламається, відбуваються затримки рейсу. Ми неодноразово зверталися до перевізника, але результату - нуль. А не реагувати на такі моменти ми просто не можемо, адже мова йде про безпеку і життя людей. Несправність ресор - досить серйозна поломка, вони можуть лопнути під час руху. Коли водій виходить на лінію з такою поломкою - це фактично “вбивця на колесах”. Тим паче при нинішніх погодних умовах, наслідки можуть бути досить плачевні.
Після того, як водія спіймали “на гарячому”, він самостійно знявся з рейсу та відправився на техстанцію. Як повідомили в Укртрансбезпеці, рейс було зірвано і пасажири змушені були чекати на наступний автобус до Карпівців.
- Коли перевізник іде на конкурс, на один рейс в нього має бути основний і резервний автобус. Якщо основний автобус - фактично несправний, перевізник має забезпечити виїзд резервного автобуса. В даному випадку на автостанцію мав прибути резервний, технічно справний, автобус. Однак саме на цей рейс автобус не замінили і пасажири пішли чекати на наступне відправлення, - пояснив Сергій Панчук.
За інформацією Укртрансбезпеки, рейсовий автобус “Хмельницький-Карпівці” належить Крутенчуку Миколі Володимировичу. Журналісти vsim.ua у телефонному режимі звернулися до перевізника за поясненнями. Проте часу для спілкування з пресою він не знайшов. Чоловік зіслався на зайнятість та попросив перетелефонувати через кілька годин.
Як карають водіїв та перевізників за порушення правил
За порушення приписів механіка та медика серйозних покарань законодавством не передбачено. На перший раз водій та перевізник може відбутися лише усним попередженням. За повторне порушення передбачено штраф у розмірі 680 гривень. Сума досить не значна, тому перевізники переважно нехтують безпекою пасажирів та продовжують працювати на несправному автотранспорті. Як зазначають в управлінні Укртрансбезпеки, з перевізниками неодноразово проводили бесіди в районній та обласній державних адміністраціях і в обласній. Проте, за словами посадовця Укртрансбезпеки, поки безрезультатно.
По даним фактам порушень управління Укртрансбезпеки має на меті звернутися до районної державної адміністрації з проханням розірвати договір з зазначеним перевізником. Як надалі розвиватиметься ситуація, слідкуйте за оновленнями на vsim.ua.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Света
Вася
Світлана Керебко
Володимир Кухар