Як не купити у магазині зіпсовані через відключення світла продукти: поради

Як не купити у магазині зіпсовані через відключення світла продукти: поради
Світлини Depositphotos та з відкритих джерел
  • Дізнавайтеся, як не купити в магазині зіпсовані продукти, та що робити, якщо вам продали неякісний товар.

За кілька днів – 2023-ий. Газдині звикли заздалегідь купувати продукти для різдвяно-новорічних свята. Та як в умовах постійних відключень електроенергії не натрапити на зіпсований крам? Адже попри термін придатності на етикетці, часті вимкнення світла роблять своє.

Як не купити зіпсовані продукти

Перше, на що варто орієнтуватися, радить виконавчий директор Спілки споживачів України Максим Несміянов, — вибір магазину. Найкраще йти до того, де є генератор: так можна впевнитися, що електрика у магазині є і холодильники та морозильні камери там працюють справно.

Відео дня

Також варто:

  • купувати продукти, які виготовлені нещодавно і якнайменше зберігались у магазині;
  • здійснювати закупівлі у закладах, де більша кількість покупців, а відповідно, і графіки поставок частіші;
  • звертати увагу на завантаженість холодильників магазинів харчовими продуктами. Перевантажене холодильне обладнання не здатне тривалий час після знеструмлення утримувати температуру;
  • завжди перевіряти дату пакування, кінцеву дату для вживання й умови зберігання;
  • уникати продуктів “за півціни”, у яких уже минає термін придатності, тому що під час постійних відключень світла зростає ризик того, що продукт уже зіпсувався.

Які продукти псуються найшвидше

Варто пам’ятати про продукти на страви, які не можуть зберігатися без охолодженого повітря:

  • молочні продукти: молоко, сир, масло;
  • охолоджене м’ясо;
  • охолоджена риба та рибні продукти, страви;
  • варені ковбасні вироби;
  • готова їжа;
  • кондитерські вироби з кремами.

9 порад, які допоможуть не стати жертвою обману в продуктовій крамниці

  • Уникайте розфасованих товарів

Намагайтеся не купувати продуктів у індивідуальних упаковках, які були розфасовані заздалегідь (м’ясну, ковбасну, сирну або овочеву нарізки, маринади, фрукти і так далі). Не виключено, що ці продукти зіпсовані або їх термін придатності добігає кінця, акцентують фахівці.

Дата фасування в цьому випадку не показник, адже стікери з нею можна оновлювати декілька разів на день. До того ж, навіть свіжі продукти в таких упаковках відразу стають об’єктом зацікавлення бактерій, тому або просіть нарізати і упакувати їх у вашій присутності, або виберіть аналогічний товар у первісному пакуванні.

  • Будьте обережними у відділі кулінарії

Купуючи готові салати, зверніть увагу на велику кількість часнику і спецій або значну кількість свіжої зелені: зазвичай, так маскують «протерміновану їжу». Також при виборі салату врахуйте, що страви з рибою, м’ясом і яйцями псуються швидше за овочеві, а салати, заправлені олією, набагато безпечніші, ніж з майонезом.

А щоб максимально себе уберегти, переконайтеся в тому, що в закладі дотримуються заходів безпеки , визначених при роботі з харчовими продуктами. Зокрема:

  • готовий салат зберігається в скляному посуді (в металевому він швидко окислюється) і в окремій вітрині;
  • до кожного виду страви додається окрема ложка;
  • перед тим, як набрати продукт, продавець одягає одноразову поліетиленову рукавичку.

Найкраще обрати салати без заправки, які можуть зберігатися аж до 2 днів.

  • Оцінюйте стан пакування

Зім’яті боки, деформації, тріщини, зігнутий картон зі слідами застарілих патьоків – все це не «косметичні дефекти». Будь-яке пошкодження упаковки може бути ознакою неправильного зберігання, порушень умов перевезення та навіть, можливо, закінчення терміну придатності.

  • Використовуйте можливість розглянути товар

Продавці прекрасно знають, як представити товар. Ваше завдання – спробувати побачити його без прикрас. Так, наприклад, у вітринах з м’ясом, освітлення налаштоване таким чином, що всі шматки мають свіжий і апетитний вигляд. Попросіть продавця дістати шматочок, що вам сподобався: в умовах звичайного освітлення він може мати зовсім інший вигляд.

Те ж і з «заморожуванням»: не беріть продуктів з великою кількістю льодової кірки. Зазвичай, це вказує на те, що вони неодноразово розморожувалися і заморожувалися, а це вже загрожує здоров’ю. До того ж візуально оцінити, що ховається під льодовою оболонкою, ви не зможете і тому купите кота в мішку.

І намагайтеся уникати стереотипів: багато людей при виборі того ж м’яса нехтують шматками з підсушеною плівкою, вважаючи цей товар залежаним. Однак це свідчить лише про те, що м’ясо лежало на повітрі, а не закисало в поліетилені. А ось зайва вологість, навпаки, говорить, що продавці «освіжають» товар, рясно поливаючи його водою, яка вимиває з продукту весь сік.

  • Остерігайтеся яскравих продуктів

Яскраві кольори тішать око і асоціюються з не менш яскравим смаком. Однак, щодо продуктів харчування це правило не завжди працює. Наприклад, грунтові фрукти і овочі зазвичай мають тьмяний відтінок шкірки, плямки та ум‘ятини, зате вони смачні і корисні. А ось парникові красені, вибрані з ідеальною формою, можуть мати багато хімікатів.

Або сир: ми думаємо, що чим яскравішим є його колір, тим вищою жирність і кращими смакові якості. Але натуральний сир завжди білий або блідо-жовтий, а апетитний відтінок йому надають барвником. Зазвичай, це нешкідливий барвник з насіння дерева аннато, але тим не менш очевидно: яскравий колір – не той критерій, за яким потрібно вибирати сир.

Аналогічно, насичений колір червоної риби може вказувати на наявність хімічних барвників. Інший приклад – кетчуп та інші соуси. Незважаючи на те, що погляд мимоволі шукає яскраву тару, свій вибір краще зупинити на продуктах природних відтінків: саме вони свідчать про те, що сировина наймовірніше була натуральною.

  • Не лінуйтеся пошукати потрібний товар

Щоб продати більше дорогих і відповідно прибуткових товарів, продавці розміщують їх на найбільш видному місці – в середній частині полиці, якраз на рівні очей покупця. Такі продукти помітні, часто відомі з реклами, але далеко не завжди відзначаються хорошим складом і високою якістю.

Щоб магазин якнайменше втратив на «протермінуванні», його співробітники стежать за тим, щоб продукти з терміном придатності перебували на краю вітрини. Висновок простий: не лінуйтеся дістатися до верхніх полиць, нагнутися до нижніх і зазирнути вглиб полиці, якщо хочете придбати якісний, свіжий і недорогий продукт.

  • Сприймайте інформацію на етикетках буквально

Тобто «сметанка» або «сметанний продукт» називаються так не тому, що виробник захотів назвати їх «гарненько» або «по-науковому», а тому, що це не сметана. За такими «сметанками», «сирочками», «згущеним молоком» та іншими дивними назвами приховується намагання продати під виглядом традиційного продукту його аналог з низькопробної сировини.

Так само не варто сприймати рекламні написи «без цукру», «не містить холестерину», «збагачений вітамінами» та інші схожі фрази, як безумовний знак якості. Насправді «без цукру» означає «з купою хімічних підсолоджувачів», а велика кількість вітамінів далеко не завжди є плюсом.

  • Оберіть місцеві продукти

Буває і навпаки: ми приймаємо за порожню рекламу цінну інформацію про продукт, не приділяючи їй належної уваги. Наприклад, варто враховувати відомості про те, що продукція була виготовлена місцевим виробником. Це важливий критерій при виборі овочів і фруктів, а також продуктів з невеликим терміном придатності: молока, сметани, сиру і так далі.

Такі товари краще купувати від місцевого виробника, адже довга дорога і можливі порушення умов зберігання можуть значно вплинути на їх якість і смакові характеристики.

  • Звертайтеся до продавців за порадою

Хитро розкласти товар на полицях – легко, але зовсім інше – збрехати в очі покупцеві. Не нехтуйте можливістю розпитати співробітника супермаркету про розташування потрібного товару, про те, наскільки він свіжий або коли прийде наступна партія. Навіть, якщо продавець спробує збрехати, ви вірогідно це помітите і все одно зробите потрібні висновки.

Отож, вибирати продукти треба вміло та з азартом, не забуваючи про те, що будь-який продавець зробить все можливе, щоб ми купили саме його товар. Однак необхідно проявити трохи уважності і передбачливості й на вашому столі завжди буде тільки найкорисніша і смачна їжа.

Що робити, якщо натрапили на зіпсований продукт

Якщо ви помітили протермінований чи зіпсований продукт на полиці магазину, повідомте працівників. Вони повинні списати ці продукти. 

Якщо ж така ситуація виникає уже вдома під час розпаковування пакетів, то ви маєте право прийти до магазину із чеком та цим продуктом, щоб повернути гроші за товар чи обміняти його на свіжий. 

Якщо адміністрація магазину не відреагувала на зауваження, звертайся до Держпродспоживслужби в Хмельницькій області:

Телефони «гарячої лінії»: (0382) 650734, (044) 3647780(050) 2300428

Читайте також:

 

 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (1)
  • ЧитачЧитачів
    Купуйте у бабок з землі біля вокзалів. Там саме свіже.

keyboard_arrow_up