Мандрівки на велосипеді: розповіді та поради від хмельничанина, який накрутив 22 тисячі кілометрів

Мандрівки на велосипеді: розповіді та поради від хмельничанина, який накрутив 22 тисячі кілометрів
  • На його спідометрі - 22 тисячі кілометрів.

  • Він велосипедом об’їздив майже всю Україну, а Хмельниччину - вздовж та поперек.

  • Ми з мандрівником Сергієм Зиськом склали для вас веломаршрути куди найкраще поїхати, що взяти з собою та з яких відстаней варто починати.

Сергій Зисько з дитинства любив їздити велосипедом. Починав з дитячого радянського “Мишка”. Пізніше брав у діда “Україну”, тоді доводилось їхати під рамою. Мріяв влаштуватись на роботу та назбирати на хороший велосипед і фотоапарат. Аби зберігати світлини з подорожей. 

Мрія здійснилася 2007 року. З того часу велосипедом об’їздив всю Хмельницьку область, був у Вінницькій, Тернопільській, Чернівецькій, Закарпатській, Івано-Франківській, Волинській. Їхав у 2010 році потягом з велосипедом у Крим. Тоді об’їздив набережну. З дня покупки проїхав 22 тисячі кілометрів. Рекордний рік був у 2009 році. Тоді Сергій з друзями-велосипедистами поїхали у Кам’янець - Подільський, Карпати й подорожували Кримом.

Відео дня

З чого починав

Які плюси подорожувати велосипедом 

У Сергія “сидяча” робота. Тому для нього, найбільша перевага подорожей велосипедом - це спорт. До того ж можна дістатись тих місць, куди не проїде автівка. Аби пройти через хащі та зробити фото, наприклад Бакоти, з непопулярного й невідомого ракурсу, носив велосипед на руках не одну сотню метрів. 

Які витрати 

Найбільша витрата їзди велосипедом - це купити його. Сергій каже, свій у 2007 році придбав за 1 200 доларів. Проте він не підводить його вже 14 років. Тим, хто хоче собі двоколісного, радить купувати не обов’язково нового, але якісного. 

- Надійний має бути велосипед. Бо в мене були такі подорожі, що кілька днів займали. Ми з друзями їздили в Карпати. Це було 900 кілометрів. Мені треба знати, що цей велосипед може витримати. Ми тоді й на Говерлу підіймалися і з Говерли з'їжджали. Є велосипед за 2-3 тисячі гривень, є за 20-30 тисяч гривень. Різниця є. Все залежить від якості компонентів. У дорогих велосипедів вони надійніші, кращі метали та гальма. Можна купити б/у, є багато хороших. За 400 - 500 доларів можна купити. Хороший надійний новий велосипед - 20 - 25 тисяч гривень. Але такий купуєш і, як на моєму, будеш 14 років їздити. 

Проте, як і будь-який транспорт, велосипед має час від часу оглядати майстер. Сергій щороку, перед початком сезону, завозить двоколісного на плановий ТО. Його змащують та перевіряють чи не зносились деталі. За рекомендацією, може замінити троси та передні й задні втулки. Технічний огляд коштує 300 - 400 гривень. Кожні 1 500 - 2 000 кілометрів потрібно змінювати ланцюг (залежить від його якості). Його середня ціна 500 гривень. Зношується і гума. Її треба міняти раз на 5-6 років. 

Поради для початківців 

Найперше радить велосипедист - почати з невеликих відстаней. Аби відчути свої сили та звикнути до інших учасників дорожнього руху. 

- Можна поїздити по місту. У нас в парку Чекмана є велодоріжка. Коли сезон починається, то я теж інколи там катаюсь. Можна навколо Південного Бугу, там є гарні місця. Можна на Олешин по об’їзній. Там небагато - 15 - 20 кілометрів виходить. Добре їхати містом, бо якщо ти проїхав 10 кілометрів і втомився, то розвертаєшся і їдеш додому. Якщо, наприклад, їхав у сторону Меджибожа і втомився посеред дороги, то так вже не вийде зробити. Потім, коли вже відчуваєш, що є більше сил, то їдеш на більші дистанції. І по місту можна 20 км наїздити, наприклад з Гречан у Ракове. От так можна тренуватись і збільшувати відстань. Зараз я вже знаю свої сили. От в неділю їздив у Чорний Острів, просто прокататися - 40 км туди назад. Потім обираєте собі цікаві місця і їдете вже куди хочеться. У нас, в яку сторону не поїдеш, є дорога хороша і гарні місця. Можна поїхати замки, фортеці подивитися. Якщо вже є більше сил, відчуваєте, що можете і 60-70 кілометрів проїхати, то можна у Меджибіж, Гвардійське - костел гарний, Чорний Острів -  дорога безпечна, мало машин.

Якщо хмельничанин проживає в одному мікрорайоні, а виїзд з іншого боку, то містом доведеться проїхати близько 10 кілометрів. Сергій каже, жителі Гречан можуть прокласти маршрут у бік Тернополя. Ті, хто у Раковому - ближче на Пирогівці та Меджибіж. З Озерної - на Красилів, Меджибіж (їхати по трасі), Давидківці та Стуфчинці. У останньому напрямку є ліси, поля з квітами й засіяні пшеницею. 

Хоч такі поїздки - це відпочинок, за свою безпеку потрібно думати постійно. Сергій і сам ніколи в дорозі не слухаю музику і усім радить. 

“Відчуття, що можна всю планету об’їхати”

Сергій побував в усіх колишніх районних центрах Хмельницької області. Для себе відкриває постійно нові місця - заїжджає і в села. Чоловік створює цілі туристичні маршрути. Він фотографує невідоме місце, ділиться фото у соцмережах і розповідає, як туди дістатись. 

- Я через нашу область їздив і в Карпати, і в Вінницю, Чернівці, Тернопіль. Тобто всю нашу область я пересікав - Північ, Південь, Захід, Схід і по діагоналі теж. Майже в усіх селах вже був. Зараз шукаю нові. Мені дуже подобається Славута, там Славутські ліси, озера, кар’єри, каньйони. Я приїжджаю інколи туди на машині. В машині в багажнику в мене велосипед. Поки мої друзі відпочивають, я можу поїхати в Нетішин, Острог. Коли їдеш по глухих селах, люди на тебе дивляться здивовано. Вони звикли, що в них у селі тільки один велосипед - це “Україна”. А тут приїжджають всі такі в яскравій одежі, в шоломах. Буває заходиш у магазин води купити і бабусі такі - “О хлопці на мопедах приїхали” - диски є, колеса великі, шоломи. 

Найдовша поїздка тривала 9 днів. З друзями Сергій поїхав з Хмельницького на Говерлу і повернулись. Найцікавіший маршрут для чоловіка - на Бакоту, у бік Кам’янця й Хотина. Він планує відкрити для себе Дністер з усіх боків. Найближчим часом прямуватиме у заказник “Совий Яр”, він між Кам’янцем та Бакотою. 

Фото Сергія Зиська

Що брати з собою

Про “крепатуру”

- Якщо довго не катався, а потім проїхав навіть тих 20 кілометрів з незвички - ноги болять, спинаю. Але за пару днів все проходить. Потім наступні рази вже нормально себе почуваєш. Я стараюсь поступово - 20, 50, 70, 100 кілометрів. Тобто, якщо після зими я довго не катався, то 100 не поїду одразу, бо десь впаду в полі. Головне поступово звикати до навантаження. Зараз дуже багато людей катається. Для порівняння у 2009 році, коли організовували перший “Велодень”, у нас тоді було 40 учасників. До карантину, на останніх “Велоднях”, було офіційно зареєстрованих близько тисячі людей. 

Фото Сергія Зиська
Фото Сергія Зиська

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (1)
  • Андрей

    А навіщо каретку топити, потім купа проблем

keyboard_arrow_up