Перед кожними виборами однією з проблем є різноманітні плакати, які розклеюють де попало.
Цьогоріч на стовпах “висить” менше кандидатів.
Чому так і що про це каже активіст і комунальники?
Схилити виборців на свою сторону кандидати в президенти намагаються різними способами: реклама в ЗМІ, на білбордах, сітілайтах… Та не завжди при цьому дотримуються законодавства. Поширена практика - розклеювання агітаційних матеріалів на стовпах, стінах будинків й інших площинах, де це просто заборонено.
Під час попередніх виборчих перегонів вулиці Хмельницького рясніли стихійною політичною рекламою. Напередодні президентських виборів 2019 ситуація у місті змінилася в кращу сторону. Лиця кандидатів або їхні гасла здебільшого розміщують там, де це дозволено. Але трапляються поодинокі випадки порушень. До прикладу, плакати із Русланом Кошулинським можна було побачити на стовпах у Раковому і біля “Таврії В”, що на Зарічанській.
За дотриманням виборчого законодавства, в тому числі за розповсюдженням політичної реклами стежать громадські активісти. Так, за словами координатора громадської організації «Громадянська мережа “Опора”» Андрія Попика, порівняно з попередніми виборами президента, стихійної агітаційної реклами у місті поменшало. Він вважає, що методи агітації у кандидатів змінилися.
На цих виборах розміщення агітаційної продукції в заборонених місцях мало зустрічалось на теренах області (в порівнянні з аналогічними виборами минулих років). Кандидати більше робили ставку на засоби зовнішньої реклами, рекламу в соцмережах та ЗМІ. Ніхто не проводить ніякої діяльності з припинення розповсюдження агітації в невстановлених місцях. Штаби кандидатів не проявляють до цього цікавості, - зазначає Андрій Попик.
Координатор “Опори” додає, що притягнути до відповідальності людину, яка займається розміщенням реклами у невідповідних місцях, можна лише в одному випадку. Це має бути встановлення особи на місці вчинення подібних дій. Щодо агітації у день тиші перед виборами, Андрій Попик пояснив, що, якщо порушення і будуть, то мають бути відповідні звернення від громадян.
Щоб дізнатися, як у місті давали раду стихійній політичній рекламі, ми звернулися до управління з питань екології та контролю за благоустроєм. Там відповіли, що питанням стихійної реклами займається КП “Муніципальна дружина”. Директор підприємства Роман Цимбалюк розповів, що порівняно із виборами президента в 2014 році, у місті стало значно чистіше.
Загалом, це повинна перевіряти поліція, чи у визначених місцях чи ні повинна розміщуватись така агітація. У нас є місця, визначених виконавчим комітетом, де це можна робити - зупинки, перехрестя та інші людні місця. Порушень ми не виявляли. Якщо порівняти цю ситуацію із виборами 2014-го року, то вона - найчистіша. Тоді ще за рік до виборів було заклеєно усе, що можна було заклеїти. Зараз практично немає стільки агітаційного матеріалу, тому що контроль за його розповсюдженням став жорсткішим, - зазначає Роман Цимбалюк.
Як і будь-яка стихійна зовнішня реклама, подібна політична агітація також карається законом. Це передбачено статтями 140 та 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Довідка. Частина 2 статті 140 КУпАП. Порушення визначеного законодавством порядку погодження з Міністерством внутрішніх справ України: встановлення рекламоносіїв, технічних засобів організації дорожнього руху, проведення будь-яких робіт на автомобільних дорогах, вулицях, залізничних переїздах; розроблення проектної документації на будівництво, реконструкцію і ремонт автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та об’єктів дорожнього сервісу; здійснення пасажирських перевезень за встановленими маршрутами руху транспортних засобів загального користування — тягне за собою накладення штрафу:
на громадян від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 425 грн.);
на посадових осіб, громадян — суб’єктів господарської діяльності — від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 680 грн.).
Довідка. Стаття 152 КУпАП. Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів.
Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів - тягнуть за собою накладення штрафу
на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 340 до 1360 грн.);
на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн.).
Читайте також:
«Хай пальмову олію негри їдять» або Як порушують правила виборчих перегонів на Хмельниччині
Хто і як має чистити Хмельницький від стихійної реклами
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.