Громадська організація «Опора» почала відстежування перебігу передвиборчої кампанії ще до її офіційного початку.
Сьогодні, 27 лютого, активісти розповіли про найпоширеніші порушення під час агітації.
З початку передвиборчої кампанії в Україні минуло майже 2 місяці. Впродовж цього часу активісти громадської організації «Громадянська мережа „Опора“» стежать за дотриманням виборчого законодавства. Сьогодні, 27 лютого, в «Опорі» розповіли про найпоширеніші порушення на Хмельниччині.
Одним з найпоширеніших прикладів порушення виборчого законодавства є розповсюдження агітаційних матеріалів без вихідних даних. Частина 3 статті 59 Закону України «Про вибори Президента України» вимагає, аби на друкованих агітаційних матеріалах вказували відомості про установу, що їх випустила, тираж, замовника та відповідальних за випуск осіб. До прикладу, спостерігачі організації зафіксували роздачу агітматеріалів Андрія Садового у Шепетівці без необхідних відомостей. У цьому ж місті, а також у Славуті й Хмельницькому, зафіксували білборди з рекламою Анатолія Гриценка з таким же порушенням.
Поширеним також є порушення принципу рівних можливостей. Наприклад, в області проводили навчання «волонтерів», які мали проводити «соцопитування» на користь Петра Порошенка. При цьому залучали працівників бюджетних установ. Також активісти повідомляють про те, що під вручення ключів від нових медичних автівок в амбулаторіях розповідали про переваги Петра Порошенка.
Не оминають агітатори й можливості завітати у навчальні заклади. Так, в одній зі шкіл на Віньковеччині у робочий час педагоги зустрічалися з довіреною особою Руслана Кошулинського. Там освітянам роздавали газети з агітацією. Схожі заходи проводили у Хмельницькому центрі професійно-технічної освіти сфери послуг та Хмельницькому обласному ліцеї-інтернаті. Там розповідали про переваги Петра Порошенка.
Спостерігачі «Опори» відзначають значну кількість замовних матеріалів у місцевих ЗМІ — так званої «джинси». Тільки у січні в обласних та районних газетах зафіксували 74 таких матеріала. Більшість із них були на підтримку тоді ще потенційних кандидатів. 2 матеріали публікувалися за підписами голів райдержадміністрацій.
З початку передвиборчої кампанії на Хмельниччині побували четверо кандидатів у президенти — Анатолій Гриценко, Андрій Садовий, Віталій Купрій та Олег Ляшко. Останній відзначився висловлюванням, яке активісти вважають можливим розпалюванням расової ворожнечі. Під час візиту до Летичева кандидат заявив: «Забороню ввезення пальмоолії, хай пальмову олію негри їдять, чи мавпи, а українські люди повинні якісну молочну продукцію їсти, щоб не працювали потім все життя на аптеку».
Перебіг виборчої кампанії на Хмельниччині координатор «Опори» Андрій Попик оцінює як загалом спокійний. Зокрема активіст відзначає відсутність силових протистоянь на території області.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.