“Must have” 90-х: хто і як вигадав славнозвісну “кравчучку”

“Must have” 90-х: хто і як вигадав славнозвісну “кравчучку”
Фото з сайту музею історії міста Хмельницького
  • Відомий усім ручний візок був невід’ємною частиною у веденні роздрібної торгівлі.
  • Популярністю користувався цей винахід й в Хмельницькому.
  • Хто і як вигадав “кравчучку”?

Звичайна металева рама із двома колесами - саме ця конструкція стала справжнім “must have” на початку 90-их років. Адже без цього ручного візка не обходилися ані торговці, ані дачники. Зручний у використанні винахід тягали за собою ледь не всюди. Ще б пак! Адже він витримував до 100 кілограмів. Згодом візок наділили кумедною назвою: “кравчучка”, що походить від прізвища тодішнього президента - Леоніда Кравчука. Та як і будь-яка річ з часом “кравчучка” втратила свою популярність. Втім, згадують той візок продавці на ринках й до сьогодні. Гортайте далі та читайте про історію “кравчучки”.

На речовому ринку “кравчучками” користувалися через відсутність контейнерів

Користувалася популярністю "кравчучка” і в Хмельницькому. Особливо серед підприємців. Адже ручний візок допомагав загрузити й розгрузити товар. Незамінною ця річ була і під час закупок за кордоном.

Так, пані Валентина працює на речовому ринку 26 років. Починала жінка з продажу жіночого одягу на старому ринку. Тоді, каже Валентина, без “кравчучки” було не обійтися. Адже можливості зберігати товар у контейнерах не було. Тож доводилося грузити його на візок. 

Відео дня

“Must have” 90-х: хто і як вигадав славнозвісну “кравчучку”, фото №1 на сайті vsim.ua

У місяць випускали 10 тисяч візків

Попри те, що активно користуватися візками стали на початку 90-х, перший екземпляр розробили значно раніше. Згодом їх стали виготовляти на заводі “Антонов”. Офіційно перші “кравчучки” мали назву: «Джміль» ТУ У 13449227.002-94 Візок для перевезення ручної поклажі”. Про це кажуть в музеї історії міста Хмельницького. 

Втім перша конструкція “кравчучки” належить рукам інженера-конструктора Київського авіазаводу Олексія Сергєєва. Поміж тим, поява візка пов’язана з його станом здоров’я. 

Вже в 1991 році на заводі “Антонов” поставили візки на виробничий потік. Вони були виготовлені з надлегкого авіаційного алюмінію і витримували навантаження до 100 кілограмів. Для виробництва “кравчучок” використовували найсучасніші на ті часи електронні роботизовані лінії. Тоді завод бив усі рекорди зі штампування товару: випускали 10 тисяч візків на місяць. 

До слова, винахідник “кравчучки” Олексій Сергеєв є автором й інших речей, що користувалися популярністю в радянські часи. Серед них: пральна машина “Либідь” й дитячий візок “Мальвіна”. Все це випускав один і той самий завод - “Антонов”. 

Нині “кравчучка”, як експонат, зберігається в фонді музею історії міста Хмельницького.

“Must have” 90-х: хто і як вигадав славнозвісну “кравчучку”, фото №2 на сайті vsim.ua
Фото з сайту музею історії міста Хмельницького

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (1)
  • Перехожий
    Ну а після "кравчучки" з ростом зубожіння населення та єдиною ціллю вижити в буремних 90-х з'явилась підсилена версія - "кучмовоз".

keyboard_arrow_up