“На одній покупці розводять на 6-20 гривень”: що слід знати про магазинні афери

“На одній покупці розводять на 6-20 гривень”: що слід знати про магазинні афери
Фото ілюстративне
  • Супермаркети й маленькі магазинчики - місця не лише для купівлі товарів, а й для обману покупців.
  • Як дурять у хмельницьких магазинах і що слід знати, аби не стати жертвою шахрайства?

Затарити холодильник продуктами нині не викликає проблеми. Адже чи не на кожному кроці в місті розташовані вони - великі чи маленькі магазини. Чого там тільки не продають: від сирого м’яса до готової кулінарії. Все це подають під смачним соусом, що зветься гарна упаковка й подекуди - приваблива ціна. Набивши свою корзинку на повну, покупець вирушає на касу. Там дістає гаманець і розраховується. Здавалося б, проста схема купівлі продуктів. Та насправді за нею може приховуватися справжня магазинна афера. 

Як не дозволити обікрасти себе? І куди звертатися, якщо ви все ж стали жертвою обману? На все відповів начальник відділу захисту споживачів головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області Валерій Луцюк

Про перший магазин у Хмельницькому

Сьогодні магазини є чи не на кожній вулиці міста. Всі вони рясніють цікавими назвами та яскравими вивісками. Так хмельничани “колотять” бізнес. Однак ця ніша наповнювалась у Хмельницькому поступово. Першокласний гастроном в місті з’явився наприкінці 1879 року. Власниками була сім’я Журавльових. 

Відео дня

Купець Василь Журавльов заключив договір із місцевою владою про оренду частини приміщення, що знаходилась на розі вулиць Олександрівської і Дворянської. Зараз цієї будівлі вже немає. На її місці сьогодні розмістився майданчик, що поблизу кінотеатру імені Тараса Шевченка. Пізніше власник відкрив ще один магазин на центральній вулиці міста. 

Про це йдеться в книзі “Місто починається з вокзалу. Путівник по старому Проскурову”.

Широкий вибір вітчизняних та імпортних, бакалійних і гастрономічних товарів, можливість брати в кредит, робити замовлення, доставка й дегустація - все це було для Проскурова справжньою дивиною. Саме ці послуги надавали покупцям магазини Журавльова. 

На початку 20 століття власницею цих Проскурівських торгових закладів стала донька Василя Журавльова. Тоді всі вони отримали назву: “Магазини Журвальової”. Через якийсь час, ще один такий з’явився на сучасній “стометрівці”. Знаходиться він там й сьогодні. Щоправда, від легендарної вивіски там і слід простиг.

Фото з книги “Місто починається з вокзалу. Путівник по старому Проскурову”.

Готова кулінарія, чеки й заморозка - що слід знати

Сьогодні продавці та власники магазинів на що тільки не йдуть, аби набити власні кишені. Йдеться не лише про якісну рекламу, а й маркетингові ходи. Як виявилося, фахівці виокремлюють найпоширеніші серед них. 

Так, на гачок потрапив і хмельничанин Олександр Зорян в магазині “Риба”. За його словами, подібний “розводняк” він спостерігає там не вперше. Своє обурення чоловік записав на відео й опублікував на своїй сторінці у Facebook. 

Насправді, така схема обману відноситься до найпоширеніших у торгівлі. Про інші популярні магазинні “розводняки” розповів журналістам vsim.ua начальник відділу захисту споживачів головного управління Держпроспоживслужби Валерій Луцюк. Гортайте далі й дізнавайтесь про них детальніше. 

Обважування

Славнозвісне обважування є популярним обманом в магазинах по всій Україні. Загалом, за цією схемою працюють в невеликих магазинах, де користуються торговими вагами. До слова, обдурити в такий спосіб можуть і на ринку. Відбувається все елементарно: продавець каже вам ціну, що вказана на ціннику, а важить продукт зовсім за іншою - вищою. Тут достатньо кілька секунд, щоб відволікти увагу покупця чимось іншим. І вуаля! Кілька зайвих гривень із вашого гаманця потрапляють у чужий. 

Зайвий продукт в чеку

Придбали багато продуктів? Будьте обачні - бо це ще один привід вас “розвести”. Валерій Луцюк розповів, що цей обман працює лише за наявності в покупця “метрового” чека.

Округлення на касі

Під час розрахунку покупця обдурити можуть і шляхом округлення. У цьому випадку не важливо скільки копійок на кону. Адже ви далеко не єдиний покупець цього магазину. Так, за робочий день може набігти кругленька сума. 

Неправильні розрахункові операції

Тут схема працює лише при готівковому розрахунку. Йдеться про видачу решти. Трапляється, що спершу дають дрібні купюри, а згодом - крупніші. Таким чином, покупець отримує першу частину решти, розвертається і йде. Насправді, правильно проведена розрахункова операція виглядає зовсім по-іншому. 

Обрахунок в заморозці

Ще один поширений обман в магазинах під назвою “заморожені продукти”. “При їх купівлі треба бути особливо уважним” - зазначає фахівець. Мовляв, при правильній заморозці, продукти ніколи не будуть виглядати однією замороженою масою. Крім того, слід звертати увагу й на упаковку. Валерій Луцюк розповів, що часто в магазинах спеціально розморожують продукт і навіть доливають туди воду. 

Неспівпадіння на ціннику і в чеку

Покупець має право на достовірну інформацію. Так трактує закон. А саме частина 1 статті 15 ЗУ “Про захист прав споживачів”. В такому випадку вартість продукту зобов’язані перерахувати. 

“Кулінарія - обман на 99%”

Картопелька, олів’є, курочка й вінегрет. Готова кулінарія в супермаркетах зазвичай викликає запитання: “Купувати чи ні?” Як розповів фахівець, для перевірки такої продукції відбирають зразки, що згодом потрапляють в лабораторію. Проте, Валерій Луцюк зазначає: цього краще не купувати. Бо привабливі на вигляд голубці - це майже зіпсоване м’ясо. 

Куди звертатися, якщо вас обдурили

Провчити недобросовісного продавця можна. Та для цього слід запастися неабияким терпінням. Бо цей процес може добряче затягнутися. 

Так, Валерій Луцюк пояснив, що при будь-яких “розводняках” варто звернутися в адміністрацію магазину. Якщо вирішити питання мирно не вийшло, переходимо до плану “Б”. Йдеться про письмове звернення. Для цього необхідно написати заяву в двох екземплярах. На одному з них адміністрація має поставити свій штамп чи підпис. Це й буде означати, що із проблемою вони ознайомлені. Крім того, звернення можна надіслати замовним листом. Тоді воно автоматично перетворюється в документ. 

Якщо такий спосіб виявився недієвим - необхідно звернутися до головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області. Та не забудьте про чек з магазину, на який є скарга. Бо без нього вирішити проблему не вийде. 

Заява до Держпродспоживслужби має бути правильно оформлена: ПІБ заявника, адреса проживання, контактні дані, чітко прописана проблема й, безумовно, назва магазину.

Далі відділ захисту споживачів головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області пише лист до Мінекономрозвитку України. З міністерства надходить дозвіл про проведення перевірки. Тільки тоді її проводять за вказаною вами адресою. Процес цей досить тривалий. Тож виникає питання: “Чи дієвий він?”

“Якщо буде зафіксована причина для притягнення до відповідальності, магазину загрожує штраф”, - каже Валерій Луцюк.

Насправді, всі перераховані вище обмани несуть в собі адміністративну відповідальність. Розглянемо випадок, що трапився із хмельничанином в магазині “Риба”. Про нього ми писали вище. Нагадаємо, чоловіка обважили. Як зазначив начальник відділу захисту споживачів головного управління Держпродспоживслужби, у такому випадку йдеться про 2 частину статті 152 (Обман покупця чи замовника) кодексу України про адміністративні правопорушення. Санкція статті передбачає накладання штрафу розміром від 34 до 255 гривень. Водночас обман покупців чи замовників у великих розмірах карається сумою від 340 до 850 гривень. 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (50)
  • dgfdgd dfgfhdf

    В наше время человеку приходится быть экспертом по всем на свете, ведь каждый продаван хочет тебя обмануть. И нет теперь никакой разницы, заходишь ли ты в магазин мобилок или в больницу, ведь и там и там у них бизнес и главная цель не помочь тебе в вытянуть из твоего кармана побольше денег. Опытный врач, бывает, может по твоему виду и описанию самочувствия, определить что у тебя там такое и сразу назначит необходимое лечение. Но в нашей системе, он будет действовать иначе. Даже точно зная что там у тебя, он отправить тебя по всем мыслимым и немыслимым анализам, на все возможные процедуры. Где бы ты кроме них, еще купил максимально шприцов, бинтов и их прочих товаров, то есть, выложил больничке побольше бабла...
    Я вот когда еще совсем не понимал как система устроена, как-то начал лечить свой зуб, и вдруг оказалось, что "совершенно необходимо" сделать его снимок, не бесплатно конечно. :) Ну снимок был конечно сделан, но лечение в данном учреждении мне закончить не удалось, надо было срочно ухать в другой город по работе. Пришлось долечиваться там, ну так вот когда я туда пришел, оказалось что снимок сделанный ранее "никуда не годиться, на нем ничего же не видно!". Так что плати за наш "правильный" снимок! Ну вы уже думаю поняли систему :) Я кстати потом сравнивал снимки пытаясь понять что там видно а что не видно, так и не нашел, не опытный был эх. xD

    Вот так устроенна наша теперешняя жизнь. Тебе нужно во всем разбираться, выискивать в интернете инфу обо всем перед тем как куда либо обратиться чтобы хоть немного уберечься от обмана и сопутствующей растраты.

    Если смотреть в интересах простых обывателей как мы с вами, то это власть должна заниматься этим вопросом а не люди должны тратить свое время на изучения всех уловок и всех товаров дабы не быть обманутыми. Таких хитрованов следовало бы часть расстрелять а часть посадить. После чего, оставшиеся, принялись бы распихивая друг друга, предлагать тебе честные, справедливые услуги и качественный товар, заботясь о твоем здоровье и благополучии, а не о том как с тебя побольше содрать, предложив при этом некачественный продукт или услугу. Но при текущем строе такое невозможно, ведь интересы простых людей - властям до лампочки и...
  • IGOR

    В этом году на внешнем экзамене по математике, большинство выпускников не смогли посчитать сколько марок можно купить на 12 гривен, если одна стоит 50 копеек. То чему удивляться? Не хотите, чтобы вас обсчитывали - пользуйтесь калькулятором. А чтобы не округляли копейки - существуют банковские карты, 21 век на дворе) Обвешивать будут, с этим ничего не сделать. Разве что с собой весы ручные носить и перевешивать, не сходится - отказываться от покупки.

    Иван Синчук reply IGOR

    Дятел не розповідай нам про свій воронеж, ми живем в Україні у нас діти ще в 3 роки таке вільно рахують. Як вже взявся брехати то хоч бреши правдоподібно бо не заплатять хазяї.
  • Юра Харченко

    Для чого авторизація ?
  • Катя

    І ще в кінці зміни у них не достача в касах, бо через деяку прогамку і удальоний доступ їм змінюють циферки,які не будуть сходитись з касою.

keyboard_arrow_up