Тролейбус, маршрутка чи автобус? Перевірили із градусником, на чому їздити в Хмельницькому найменш спекотно

Тролейбус, маршрутка чи автобус? Перевірили із градусником, на чому їздити в Хмельницькому найменш спекотно
  • Сьогодні, 15 липня, температура повітря в Хмельницькому сягнула + 36 градусів за Цельсієм.
  • У таких умовах поїздка у громадському транспорті перетворюється на “пекельну” пригоду.
  • Журналісти ВСІМ виміряли температуру в автобусі, двох тролейбусах та маршрутці.
  • Що показав стовпчик термометра? 
  •  

Влітку поїздка з дому на роботу для багатьох хмельничан перетворюється на справжнє випробування. Коли надворі 30+ градусів тепла, потрібно мати справді міцні нерви й здоров'я, щоб зайти в розпечену маршрутку. А ще міцніші - щоб працювати у ній водієм. Як містяни переносять задуху у громадському транспорті, як рятуються від спеки та чи вирішать цю проблему міські чиновники? Читайте у матеріалі.

На початку подорожі ми перевірили температуру повітря на вулиці. На сонці термометр показав 36 градусів, у тіні - 34 градуси. На годиннику  - 12:04.

Яка температура в тролейбусах?

Перевірку транспорту розпочали із зупинки “Філармонія” та старенького тролейбуса №7а. Пасажирів в ньому було не надто багато, та в салоні стояла задуха. Від неї рятував лише протяг з відчинених кватирок. За 15 хвилин поїздки в “рогатому” позначка термометра у порівнянні з вулицею суттєво не піднялася - до 37 градусів за Цельсієм. У закритому просторі за такої спеки просто не було чим дихати.

Відео дня

Про самопочуття в таких умовах ми запитали у пасажирів.

На передньому сидінні біля входу розмістилася молода матуся з дитиною. Обидвоє у масках, що тісно прилягають до обличчя. Вона каже, що їм потрібно їхати 40 хвилин, аби дістатися додому. Щоб врятуватися від спеки, беруть з собою воду.

А от пенсіонери кажуть, що їх цілком все влаштовує й не спекотно зовсім.

Найбільше ж у таких умовах страждають водії. Їм доводиться терпіти високу температуру впродовж усього робочого дня. У Віктора він триває вісім годин й у цей час від “перегріву” він може врятуватися лише завдяки відчиненим вікнам.

Біля готелю “Поділля” ми залишили старенький №7а позаду й попрямували до зупинки громадського транспорту на протилежному боці дороги. На вулиці значок термометра повернувся на позначку 36 градусів.

На зупинці зустріли новенький тролейбус, який прямує по тому маршруту, що й попередній. 

У порівнянні зі старим “рогатим”, поїздка у ньому видається комфортнішою - у ньому ж трястиме не так сильно, та й має бути кондиціонер. А дзуськи! У салоні нового тролейбуса температура вища, ніж у старому - 39 градусів за Цельсієм. А біля вікна цілих 40!

Питаємо, як в таких умовах працюється водію. Він каже, що хоч в його кабіні кондиціонер присутній, він його не вмикає, бо з ним ще гірше, ніж без нього.

 

Кондиціонер в кабіні водія

Він розповів, що був випадок, коли пасажирці в спекотних умовах стало погано, бо вона мала гіпертонічний криз.

Яка ситуація в автобусі?

З тролейбуса №7а на зупинці “Катіон” пересідаємо в автобус №21. Здавалося, у таку спеку тут навіть прохолодно. Свіже повітря потрапляло в салон крізь відчинені кватирки. Та на температуру це суттєво не вплинуло. На термометрі - 37 градусів. 

Пасажири стверджували, що у порівнянні з іншими видами транспорту в автобусі їздити найкомфортніше.

Інші пасажири підтримують її слова. Юлія та Олександр їхали в автобусі з маленьким Тимофієм.

Щоб хоч якось полегшити поїздку і собі, і пасажирам, водій не зачинив передні двері. Ще й біля його сидіння була відчинена кватирка. Тож можна було подихати свіжим повітрям.

Він висловив пропозицію, щоб у найспекотніший час транспорт взагалі не випускали на рейси. Або хоча б дозволили перечекати найспекотніші години дня десь у прохолоді.

А як у маршрутці?

Останній транспорт, де ми перевірили температуру - маршрутка № 47. Проїхалися у ній від міського пляжу до обласної філармонії. Градусник показав температуру 37 градусів. Стільки ж було на панелі водія. Він розповів, що в таких умовах йому доводиться працювати по 13 годин на день. Все, що він може зробити - це відчинити вікна, щоб трохи продуло свіжим повітрям. У салоні ж відчиняються тільки люки.

Отож, спекотно видалося в усіх видах громадського транспорту в Хмельницькому: і в тролейбусах, і в маршрутці, і в автобусі. В основному температура коливалася від 37 до 40 градусів вище нуля. Однак найкомфортніше при цьому виявилася поїздка в габаритному автобусі №21. На відміну від інших транспортних засобів там були відчинені вікна у різних кінцях салону. А також від спеки рятували відчинені двері водія. 

В Україні за температури повітря понад 28 градусів на автошляхах загального користування забороняють рух вантажівок. Ця вимога стосується денного часу доби (з 10 до 22 години) й спрямована на збереження цілісності дорожнього покриття. Бо у спекотну погоду воно нагрівається й під впливом ваги кількатонних вантажівок руйнується. То асфальт у спеку бережуть, а людей - ні? 

Що каже закон?

А він мовчить. Ні у законах “Про транспорт”, “Про автомобільний транспорт”, ні у правилах надання послуг перевезення немає вимог до температури в громадському транспорті. Про його обладнання кондиціонерами у них також не йдеться.

Єдина норма, яку вдалося відшукати, говорить про те, що транспортні засоби, які використовуються для перевезення пасажирів, повинні відповідати вимогам безпеки та комфортності.

На рівні міста питання також не врегульоване

Питання оснащення громадського транспорту кондиціонерами піднімали в Хмельницькому ще минулого року.

Тоді один з хмельничан звернувся до місцевої влади з петицією. У ній автор пропонував заборонити придбання для міста автобусів, тролейбусів та маршруток, у яких немає заводської системи опалення та кондиціонування. Крім того, він просив зобов’язати перевізників обладнати свій транспорт такими системами. Понад 500 хмельничан підтримали звернення. Тож його розглянули на засіданні виконкому. Чиновники петицію відхилили, спираючись на ряд обставин. 

У проєкті рішення пояснювалося, що законодавство України не передбачає встановлення для перевізників вимоги щодо наявності системи кондиціонування в салоні транспортного засобу. Також в документі йшлося, що принцип роботи кондиціонера полягає в охолодження повітря у салоні транспортного засобу. Однак для досягнення цієї мети салон має бути закритим. Оскільки у Хмельницькому відстань між зупинками є невеликою, то через це охолоджене повітря виходитиме назовні щоразу, коли пасажири виходитимуть з транспорту. 

Чи з'являться кондиціонери в громадському транспорті Хмельницького?

Чи можуть хмельничани сподіватися на прохолоду в салонах тролейбусів, автобусів і маршруток, журналісти vsim.ua поцікавилися в начальника управління транспорту та зв’язку міськради Сергія Шепурева. Чиновник пояснив, окрім неефективності роботи кондиціонерів через маленьку відстань між зупинками, переобладнання транспорту - задоволення не з дешевих. Тому оснащення кондиціонерами, ймовірно, залишиться мрією хмельницьких пасажирів.

Сергій Шепурев додав, що у всіх нових тролейбусах у кабінах водія є кондиціонери. До того ж начальник управління сказав, що у “рогатих” і великих автобусах, такі як №21 й №22, є система охолодження для пасажирів. Проте, як ми перевірили, від спеки вона не рятує.

Чиновник зазначив, що цьогоріч нарікань на спеку в транспорті від хмельничан не надходило. Мовляв, зле під час поїздок нікому не ставало. А на випадок подібних ситуацій - водії нададуть містянам першу домедичну допомогу або викличуть “швидку”. 

Як “вижити” в спеку 

МОЗ України дало кілька рекомендацій стосовно збереження задовільного самопочуття в спекотні дні. Серед них:

Менше кави - більше води

Кава, алкоголь, солодкі напої - не найкращий вибір у спеку, а великі дози можуть призвести до зневоднення. Натомість пийте воду упродовж дня. Не орієнтуйтесь на норми - пийте, скільки хочеться. І нагадуйте про пиття вашій дитині, адже діти погано розрізняють сигнали тіла про спрагу і більше ризикують наразитися на зневоднення.

Переходимо на легкий раціон

Гаряча і жирна їжа - це додаткове теплове навантаження, яке вам точно не потрібне у спеку. Перейдіть на легший раціон - холодний борщ чи окрошку, овочеві салати тощо. Крім усього, ви рідше включатимете плиту і в домі буде прохолодніше.

Приймайте душ

Електричні вентилятори не допоможуть при температурі 30+. Більш надійний спосіб - прохолодний душ або ванна. Якщо у вас є кондиціонер - звісно, використовуйте його.

Перенесіть прогулянки і тренування на ранок або вечір

Найбільш небезпечний час - з 10:00 до 16:00. Старайтесь залишатись у приміщенні. Якщо тренуєтесь за високої температури - уважно стежте за своїм станом. Швидке серцебиття разом з відчуттям нестачі повітря, запамороченням - сигнал, що тренування треба негайно припинити.

На вулиці:

Це найпростіший спосіб попередити сонячні опіки. Будьте обережні біля поверхонь, які відображають сонячні промені та/або швидко нагріваються, наприклад, піску чи води. Засмага - ознака того, що шкіра постраждала від ультрафіолетового випромінювання.

Одяг з щільно тканих матеріалів захищає найкраще (наприклад, котон, легкі бавовняні тканини). Окуляри мають бути передусім зручними, практичними і насправді захищати очі (100% UVA/UVB захист).

Крем, спрей тощо широкого спектра дії (UVA та UVB) із SPF 15 та вище. Це треба робити також і в хмарні та прохолодні вітряні дні.

Дбайте про тих, хто поруч

Ні за яких обставин не залишайте дітей чи домашніх тварин в автомобілі. Навіть, якщо виходите на хвилинку.

Друзі, як ви вважаєте, чи потрібно облаштувати громадський транспорт кондиціонерами?

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (37)
  • Костя Кононенко

    Им до сраки
  • Yulia Ryabovol

    Я вчора їхала в потязі, слів немає; про умови взагалі мовчу. До собак краще мабуть відношення. Моя 2річна дитина отримала, тепловий удар.
    Просто без слів, УКРЗАЛІЗНИЦЯ-ПРИВІТ  тобі , добра, процвітання.
    Як мені шкода тих провідників, вони виживають в тих  , як можуть.
  • Some One

    Головне чемно носіть масочки, і в жодному разі не знімайте! Краще померти від задухи, ніж перехворіти ГРЗ :)
  • Людмила Милинская

    Повинні бути кондиціонери,гроші беруть,а сервісу нема.

keyboard_arrow_up