Хмельничани скаржаться на відсутність маршруток у вечірні години: що каже влада та перевізники
-
Хмельничани скаржаться на графік роботи громадського транспорту.
-
Кажуть: після 19:00 маршрутки їздять рідко.
-
Що кажуть перевізники та міська влада?
Через повномасштабне вторгнення в Україні запровадили комендантську годину. Це в свою чергу призвело до того, що перевізники скоригували свій час роботи – після погодження з Управлінням транспорту та виконкомом міської ради.
Ми ознайомилися із розкладом руху громадського транспорту у Хмельницькому на сайті khm.rozklad.in.ua. Наприклад, перший тролейбус за маршрутом №7 (Ракове-Катіон) виїжджає з депо о 6:15 ранку. Останній їде о 21:06.
Згідно із даними з сайту, автобус №21, який їде за маршрутом Катіон-Автостанція №1, починає роботу о 6:10 ранку, а останній транспортний засіб починає з’їжджати з маршруту о 20:56. Найбільш «ранні пташки» як з початку роботи, так і по її завершенню – маршрутка №29 (Катіон-Озерна). Перший виїзд – 5:30 ранку. Останній – о 20:20.
«Просто з’їхав з маршруту»
Містяни кажуть: не завжди маршрутки і тролейбуси їздять за графіком. Хмельничанин Максим розповів vsim.ua: останній місяць декілька разів змушений був користуватися громадським транспортом саме у вечірні години. Каже – дочекатися маршрутного таксі досить важко.
– Нещодавно потрібен був 19 автобус, десь о 19:40 вийшов на зупинку. Згідно розкладу подивився в «Dozor» – він їде, чекаю. Він (автобус, – прим.автора) просто проїхав повз мене, були зняті трафарети, але я знав, візуально, що це саме 19 автобус їхав. А він виявилося просто з’їхав з маршруту. Також бачив, як автобуси №2 і деякі інші, так само близько 8 вечора, з’їжджають з маршруту і їдуть вже не по Чорновола, а по Пілотській, я так розумію, що в гараж.
Хмельничанка Наталія розповіла журналістці vsim.ua: декілька місяців тому із Гречан, зупинки «Олімпійська», намагалася доїхати до «Новатора» в Південно-Західному мікрорайоні. Дістатися із точки «А» в точку «Б» можна в даному випадку лише 26 маршруткою або ж 16 тролейбусом. Було це о 19:00.
– Я простояла на зупинці 40 хвилин й нічого так і не дочекалася. Довелося їхати до центру і там пересідати на іншу маршрутку. Лише зайві гроші викинула, – розповіла Наталія.
Позиція перевізників
Приватний перевізник ПП «АвтоГаз-Захід» Володимир Пухкий, який відповідає за маршрут №2 (вул.Північна-Ракове) розповів у коментарі журналістці vsim.ua: перші транспортні засоби виїжджають о 6 ранку, а з’їжджати починають о 20:00. Останні закінчують роботу десь о 21:30-22:00. Курсують вони протягом дня з інтервалом у 10 хвилин. Володимир каже – ввечері не рентабельно їздити, адже малий пасажиропотік та й бракує працівників. Заразом тариф на проїзд не виправданий, тому несуть збитки. Однак за рішенням міської ради готові працювати довше – та за певних умов.
– Якби міська влада хотіла, щоб ми їздили до пізна, 12 ночі або з 5 ранку, то тут є один вихід – оплата за вагонокілометр. Встановлюється, наприклад, один кілометр дорівнює 74 гривні і ми можемо їздити зранку і до кінця. Тому, що пізній час для великогабаритного транспорту – це дуже збитковий час. Провезти 10 чоловік в одну сторону, 10 в іншу – того навіть на пальне не вистачить, – розповів Володимир Пухкий.
Начальник управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради Костянтин Костик каже: іноді до них надходять скарги від людей про недотримання перевізниками графіків руху. Їх одразу перевіряють, в тому числі за допомогою GPS-обладнання через єдину міську супутникову систему моніторингу. Зі слів посадовця бувають ситуації, коли люди нарікають на відсутність маршруток на одній із зупинок, а після перевірки виявляється, що за годину там проїхало близько 5 транспортних одиниць. Однак фіксують і погрішності з боку водіїв й перевізників.
– Іноді так, не без цього, бувають виключення, а саме якісь затримки в русі або пов’язані з об’єктивними обставинами, типу там ДТП, виход з ладу рухомого складу і таке інше. А буває й так, з боку перевізників, на жаль не всі водії дотримуються графікованості. Ми працюємо, проводимо постійно з перевізниками виховну роботу. Насправді проблема є і всі чудово розуміють, що та кількість водіїв, яка раніше залучалася для перевезення громадян і та, яка зараз залучається – вони відрізняються, – розповів vsim.ua Костянтин Костик.
Як вирішуватимуть проблему
Заступник Хмельницького міського голови Микола Ваврищук повідомив: дали вказівку Управлінню транспорту та зв’язку розробити нові графіки руху громадського транспорту, які в тому числі мають скоригувати для роботи у вечірні години.
– На останній нараді я їм доручив враховуючи зменшення кількості транспорту, я зараз говорю про тролейбуси, бо енергетики не дозволяють більше випускати й враховуючи кількість транспортних засобів, які виїжджають, з водіями катастрофа, я доручив їм переглянути графіки, обов’язково скинути ще пізніші вечірні графіки. Так, вони не будуть так часто, як раніше, але вони точно мають бути, – розповів Микола Ваврищук.
Начальник Управління транспорту та зв’язку Хмельницької міської ради Костянтин Костик додав: наразі чекають від самих перевізників оновлені графіки руху. Це в свою чергу й допоможе скоригувати рух транспортних засобів у вечірні години.
– Ми звернулися до перевізників, щоб вони переглянули діючі графіки і по можливості також забезпечили курсування вечірніх, чергових графіків до максимальної кількості годин, щоб люди змогли після 7,8,9 вони знали, що через кожні 30 хвилин або в певний час буде транспортний засіб і людина зможе доїхати до того чи іншого мікрорайону.
Читайте також:
У Дубове та Південно-Західний не курсуватимуть тролейбуси: деталі
9 вересня призупинять рух транспорту по Зарічанській: деталі
Що (не) так із кінцевою зупинкою біля «Трьох ведмедів»: коментарі водіїв та влади
Через війну не вистачає водіїв: яка ситуація в громадському транспорті Хмельницького
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Andriy Andriyishyn
Олена Мазур
Olga Khmelevskaya
Валя Довгань Луцькова