На українських дорогах посилили контроль у зв’язку з численними смертельними ДТП. Патрульна поліція перестала давати усні попередження водіям за дрібні порушення ПДР. Тепер водії платять штрафи за порушення, про які вони вже й забули.
Після кількох масштабних ДТП на українських дорогах, в яких загинуло багато людей і причиною яких стало в першу чергу недотримання водіями правил дорожнього руху, в Україні посилюється контроль на дорогах. Патрульні поліцейські тепер можуть не виносити усне попередження водієві-порушнику, а відразу складати протокол.
Пік ДТП був зареєстрований в кінці липня. Відтоді в терміновому порядку був введений профілактичний захід "Перевізник". За словами речника патрульної поліції Хмельницької області Романа Мартинюка, саме з того часу патрульні більше не дають усні зауваження навіть за незначні порушення.
- Раніше інспектор міг обмежитись усним зауваженням. Наприклад, якщо водій не користувався ременем пасивної безпеки, зупинявся за стоп-лінією, здійснював зупинку чи стоянку в забороненому місці, розмовляв за кермом по телефону. Але тут же обов'язково, що він визнавав своє порушення та обіцяв більше так не роботи, спілкувався ввічливо та розумів і визнавав необхідність дотримання порушеної ним вимоги ПДР, - пояснює речник УПП.
Усні зауваження діяли лише на порушення, розгляд яких віднесений до компетенції патрульних та які були виявлені під час патрулювання, де не було заявника, а також які не несли реальну суспільну небезпеку.
- До прикладу, керування напідпитку - це порушення розгляд якого віднесений до компетенції суду, тому протоколи оформляються у будь-якому випадку. Тут і не піддається сумнівам суспільна небезпека такого вчинку. А ось проїзд на заборонений сигнал світлофора віднесений до компетенції патрульного, але суспільна небезпека у вигляді можливого ДТП досить висока, тому теж усних зауважень за таке не давали — відразу штраф, - розповідає Роман Мартинюк.
Навіть незначне порушення ПДР може призвести до штрафу. Водіям доведеться згадати всі правила дорожнього руху, навіть ті, про які вони могли забути, оскільки патрульні закривали очі на ці помилки.
Усні зауваження уже не працюють, відразу застосовують санкцію, яка передбачена КУпАП. Наприклад, водій забув при зупинці авто поліцією увімкнути аварійну сигналізацію. А багато хто забуває про цю вимогу. Тут відразу й отримує 425 гривень штрафу, адже це порушення і водій зобов'язаний знати ПДР.
Кожний екіпаж патрульної поліції має свій “квадрат” у межах якого і здійснює патрулювання. Але вночі їхню автівку можна вже й не побачити. Проблискові маячки в темну пору періодично відключають.
- Маячки - була і є превентивна функція. ПДР чітко зазначають випадки, коли вмикаються маячки. Для того, щоб виявити правопорушення, а головне його попередити і не допустити, водії мають розуміти, що патрульні можуть у будь-який час бути поряд і їх можуть задокументувати, а не тільки тоді, коли їх видно заздалегідь. Ми аналізуємо і бачимо, що порушень стало менше. До відповідальності почали притягати більше водіїв, адже усних зауважень вже немає. - каже Роман Мартинюк.
Через велику кількість викликів для патрулювання часу залишається дуже мало, завжди опрацьовується якийсь виклик чи копи самі виявляють якесь порушення на шляху. Тому багато часу витрачають ще й на документування.
Читайте також: Чи знаєте ви ПДР? Тест для водіїв і пішоходів
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Николай Семергеев