Діставатися на роботу вранці та ввечері додому хмельничанам все важче.
На це є цілий ряд причин.
Частина з них зникне сама по собі, а на вирішення деяких потрібно докласти чимало зусиль.
Останніми днями хмельничани почали помічати часті затори на вулицях міста. Особливо це актуально для ранкового та вечірнього часу. Найбільше ускладнюється рух центральними вулицями, зокрема, Кам’янецькою. Ми вирішили розібратися та розповісти вам, чому Хмельницький страждає від заторів. На нашій сторінці у Facebook ми розмістили допис, де попросили читачів поділитися своїми думками щодо причин заторів, а також запитали про це в управління ЖКГ.
Серед причин заторів, на думку хмельничан, є такі:
вузькі вулиці
велика кількість приватних авто
велика кількість світлофорів та пішохідних переходів
карантинні обмеження у громадському транспорті
ремонтні роботи у годину-пік
недостатність вмінь водіїв керувати автомобілями
Ми звернулися до начальника відділу організації безпеки дорожнього руху управління ЖКГ Олександра Ковальчука. Він детально розповів про причини ускладнення руху в місті. Також ми намагалися отримати коментар в управлінні патрульної поліції Хмельниччини, проте там запропонували звернутися до того ж таки управління ЖКГ.
Отож, причини заторів можна умовно розділити на постійні та змінні. Серед постійних причин основна — це планування міста. Територію Хмельницького поділяється на три частини, які розділяє залізниця та Південний Буг. Олександр Ковальчук розповів, що через залізницю прокладені чотири шляхопроводи, а також діють три регульованих залізничних переїзди. Береги Південного Бугу сполучають п’ять мостів.
У місті активно триває забудова мікрорайонів, зокрема йдеться про Озерну, меншою мірою це стосується Ракового та Гречан. Люди купують там житло, проте працюють почасти в інших мікрорайонах. Крім того, кількість приватного транспорту в хмельничан постійно зростає. Все це призводить до того, що велика кількість транспорту прямує через згадані шляхопроводи, переїзди та мости. Вони, своєю чергою, в пікові години не завжди можуть відразу пропустити таку кількість машин.
Друга постійна причина — це окремі особливості вуличної мережі міста. Олександр Ковальчук назвав кілька прикладів. Один із них — це вулиця Західно-Окружна:
— Це у нас найбільш завантажена вулиця міста. У нас із того боку відсутня об’їзна дорога. Крім того, з боку Старокостянтинова на Тернопіль у нас немає об’їзної дороги поза межами міста. Весь транспорт іде містом. Ця ділянка, Західно-Окружна від вулиці Бандери і до Львівського шосе, перевантажена транспортом. Крім того, вона сама не дуже широка. І особливо від вулиці Бандери до телевежі, ця ділянка завантажена найбільше, — розповів Олександр Ковальчук.
Ще один приклад — перехрестя Вінницького шосе та Трудової. Воно, за словами Олександра Ковальчука, є проблемним. Втім, останнім часом ситуація там покращилася. Це сталося завдяки реорганізації руху — збільшили кількість смуг шляхом звуження наявних, а також змінили світлофорне регулювання.
— Дуже в нас погана ситуація на перехресті Заводська — Трудова. Там таке перехрестя, що машини їдуть окремо в кожній фазі по Трудовій, то з одного боку, то з іншого, в результаті тривалість часу стоянки машин збільшується. Ми намагаємося там щось зробити, але поки у нас не виходить, — розповів Олександр Ковальчук.
Проблемними є також перехрестя Трудової з Пілотською та Трудової з Чорновола. На останньому зараз завершують зміни порядку роботи світлофорів. Це, за словами Олександра Ковальчука, зробить проїзд перехрестя більш безпечним.
Змінні причини заторів — це ті причини, які залежать від сезону, погоди чи інших тимчасових обставин. Їх значно більше, аніж постійних:
школи та дитсадки — у період навчання хмельничани часто використовують приватний транспорт, аби довезти дітей до навчального закладу
погіршення погоди — через холод та опади мешканці частіше користуються власними авто. Крім того, опади ускладнюють видимість та уповільнюють рух машин
сезон торгівлі сільськогосподарською продукцією — це ускладнює рух поряд із овочевим ринком у Дубовому
аварії та ремонтні роботи
пандемія COVID-19 — зараз через карантинні громадський транспорт не задовольняє потреби мешканців, тому вони частіше користуються власними авто. Крім того, зазвичай з настанням зими частина водіїв ставила авто в гараж та пересідала на громадський транспорт. Зараз такого не спостерігається
ремонт південної окружної — через цю обставину транзитний транспорт зараз частіше їде через місто
Олександр Ковальчук описав типовий порядок переміщення транспорту в Хмельницькому у робочий день (час вказаний приблизно):
від 07:30 до 08:30 — активний рух транспорту з Озерної, проспекту Миру та Лезневого у напрямку центру міста. Цей потік є найбільшим та подеколи триває до 09:00. Інші значні потоки авто у цей час — з Ракового та Південно-Західного мікрорайону до центру. Хмельничани використовують авто, аби дістатися на роботу та привезти дітей до шкіл і садочків
від 09:00 до 12:00 — нормальний рух транспорту
від 12:00 до 13:00 — початок руху транспорту з Південно-Західного мікрорайону в напрямку центру та інших мікрорайонів. Можливі причини: початок обідньої перерви, завершення роботи торгових точок на речовому ринку. Від цього часу й до кінця дня виникають затримки руху на Грушевського, Свободи та Соборній
від 16:00 до 19:00 — транспорт переміщується у напрямку, зворотному до ранкового. Хмельничани дістаються з роботи додому, а також забирають дітей з навчальних закладів
Читайте також:
На Хмельниччині очікують погіршення погоди: на дороги готова вийти спецтехніка
Чому біля Скаржинців часто стаються ДТП: думки поліції та експерта
Петиція. Хмельничанин Віталій просить встановити «лежачого поліцейського» на вулиці Толстого
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.