Дефіцит технічної солі: чим взимку будуть обробляти дороги в Хмельницькому

Дефіцит технічної солі: чим взимку будуть обробляти дороги в Хмельницькому
Фото ілюстративне
  •  «Артемсіль» зупинилася через війну.
  • Закордонна сіль у 8 разів дорожча.

Із незручностями цієї зими можуть зіткнутися водії та пішоходи, як у самому Хмельницькому, так і в населених пунктах області.

Для посипання доріг й тротуарів в Україні катастрофічно бракує технічної солі. На жаль, через бойові дії на Донеччині ще в квітні зупинилося держпідприємство «Артемсіль», яке забезпечувало 100% потреби країни.

Комунальники кинулися на пошуки інших постачальників. В Україні та за кордоном. Знайшли сіль аж у Польщі. Щоправда, у вісім разів дорожчу за торішню. Але й це за щастя.

Відео дня

«Минулого року ми закуповували сіль за ціною 1,80 гривні за кілограм, - констатує «Першому Подільському» заступник міського голови Хмельницького, очільник Департаменту інфраструктури міста  Василь Новачок. - Зараз укладена угода по 9,30 гривні за кілограм, по цій ціні нам обіцяють привезти сіль з Польщі. Але, поки що нам її не привезли».

Загалом для забезпечення Хмельницького необхідно 2 тисячі тонн солі та 5 тисяч тонн піску. З міського бюджету вже виділили 19 мільйонів гривень на ці потреби і чекають поставок, аби бути готовими до ожеледиці.

«При такій вартості солі і при такій складній логістиці, дороги як у Хмельницькому, так і в інших обласних центрах, чи міжміські - не будуть в такому стані, до яких ми звикли, - попереджає чиновник. - Мабуть, варто буде готуватися до того, що в умовах великої війни доведеться звикати до певних незручностей».

Комунальники обіцяють дбати про безпеку доріг впродовж зими, але  й мешканцям міста й краю радять гав не ловити, а бути обережними.

До слова, нові реальності змушують комунальні й дорожні служби шукати альтернативи технічній солі.  Приміром, у Києві, дороги планують посипати піском та реагентами, використовувати рідкі хлориди (соляний розчин), задумалися і над придбанням рідкого природного бішофіту.

ДОВІДКА.

В Україні відповідальність за дороги лежить на «Укравтодорі», обласних державних адміністраціях та місцевих органах влади. 

Від 2018-го в рамках процесу децентралізації на балансі в «Укравтодору» залишилося 47 тис. км доріг міжнародного та національного значення. Натомість у сферу відповідальності ОДА було віддано 123,1 тис. км автомобільних шляхів місцевого значення. Нарешті, за 250 тис. км вулиць у містах та інших населених пунктах відповідає місцева влада, тобто різноманітні комунальні структури.

У середньому за холодний сезон в Україні фіксується близько 50 переходів через нуль градусів, а це одна з важливих причин руйнування дорожнього покриття. Спершу тала вода потрапляє у пори асфальту. А потім, коли знову перетворюється в лід, -  розширюється, руйнуючи його структуру та ще сильніше збільшуючи пори.

Потреби у солі взимку в України значні - на тисячу кілометрів доріг потрібно близько 6 тис. тонн. Тобто, на утримання тисячі кілометрів дорожники до війни витрачали близько 15 млн грн.

Загалом же в зимовий період, зауважують фахівці, на утримання доріг витрачалося близько 1,5 млрд грн.

Нагадаємо, в серпні на території Буштинської громади Тячівського району, як зазначав у соцмережах голова Закарпатської ОВА Віктор Микита, стартували роботи в межах інвестиційної угоди з ТОВ «КАТІОН ІНВЕСТ».

Мова про кейс, котрий дозволить розробляти Буштинське соляне родовище та добувати до 150 тисяч тонн солі на місяць методом підземного вилуговування через бурові свердловини з поверхні землі.

Після попередніх геологічних досліджень виявили колосальний соляний пласт, котрий починається з 35 до 500 метрів.

За інформацією фахівців, вже через 6 місяців ми будемо мати першу добуту сіль. Родовище зможе забезпечити 100% потреби України у технічній солі, яку постачатимуть для утримання доріг у зимовий період. Зараз потреба країни в технічній солі – до 450 тисяч тонн на сезон.

Після планового розвитку інфраструктури підприємство розпочне постачання столової солі для населення.

Читайте також:

 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (8)
  • Alena Byrkova

    Всю з"їли?
  • Натяжні Стелі Купідон

    Пускай відходами від кави оброблят це екологічиски і чисто, в Львові давно так роблять і не тільки. + кафешов і кавоварок внас хватає всі будуть в плюсі
  • Денис Гришков

    Стільки років лабазюк єкономив щорічно, вистачить зекомленного ще 10 років!)
  • Oleh Shmel

    Та нам нормально

keyboard_arrow_up