Хмельницький оголосив тендер на купівлю 42 нових тролейбусів

Хмельницький оголосив тендер на купівлю 42 нових тролейбусів
Фото з сайту alltransua.com, автор — користувач TernopilUrbanFan
  • Закупівля відбувається в рамках співпраці з ЄБРР.

Комунальне підприємство «Електротранс» хоче купити 42 нових тролейбуси, а також запчастини та діагностичне обладнання до них. Така інформація опублікована на закупівельному порталі Європейського банку реконструкції та розвитку. Нині потенційні постачальники транспорту можуть подаватися на участь у тендері — це триватиме до 26 лютого.

Співпраця з ЄБРР передбачає також придбання системи дистанційного моніторингу, сервісного обладнання, модернізацію тролейбусного депо, тягових підстанцій та зупинок. Про це повідомляє сайт «Alltransua». Загалом проєкт оцінюється на суму до 16,55 мільйона євро (близько 685,5 мільйона гривень), в тому числі:

  • кредит ЄБРР — до 10,6 мільйона євро
  • грант Інвестиційної платформи сусідства ЄС — до 2,75 мільйона євро
  • грант Спеціального фонду кризового реагування ЄБРР — до 1,7 мільйона євро
  • гроші міського бюджету — до 1,5 мільйона євро

Читайте також:

Відео дня

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (57)
  • Lidiya Vavilova

    А би щось придумати, за ЗСУ ніхто з чиновників не думає,у  них  своя ціль...
  • Oleksandr

    Як на мене, краще брати вживані з Европи - вийде в раз 10 більше машин напевно, хоча недавно шкоду переобладнували, може не так все й гладко з сумціснісю струмів і тд.

    Kostjantyn Zawadskyi reply Oleksandr

    Звучить непогано, однак справа в тому, що ЄБРР дає гроші лиш на нову техніку.

    Ivan Petrov reply Kostjantyn Zawadskyi

    мабуть ти разом з "однодумцями" розраховуєш покласти частину тих грошей до власної кишені, тільки дають не "гроші", а кредит, хтось покладе саме гроші до власної кишені, а віддавати борги нам всім...

    ще раз-

    однозначно виділяються гроші міського бюджету — до 1,5 мільйона євро це 60 000 000 грн.

    1 б/в чеський тролейбус коштує приблизно 1 млн. грн.

    В результаті будуть тролейбуси, і не буде НІЯКИХ БОРГІВ!!!
  • Alexander Moseychuk

    Я просто шокований захопленістю тролейбусами в Україні її бідними енергоресурсами... - У Варшаві від тролейбусів давно відмовилися (1995 р.), в іспанському Мадриді відмовилися від тролейбусів ще у 60-ті роки...

    Alexander Moseychuk reply Alexander Moseychuk

    Роганська Людмила, я лише двома руками за метро, як кажуть... - Це ж розвантажує наземні дороги в містах. - Тому в Мадриді, мабуть, й найдовше метро в Європі після Лондона. - Там свій трамвай перевели під землю... Та їх "легке метро" (Metro Ligero) - це фактично звичайна електричка, якби, наприклад, скажімо, між Києвом та Борисполем... Та на яку спромоглися у Кривому Розі, видаючи те за "справжнє метро"... Ваша обізнаність щодо Таллінна мене просто вражає - та ще й знайшли текст естонською мовою... 😲 - Так, троллейбус має великий плюс щодо екології, до того ж на метро Таллінн не потягне (це ж не Стокгольм та навіть й не Гельсінкі), тому, мабуть, там почухалися та вирішили таки не відмовлятися від тролейбуса - забирає у місті практично так само місця, як й автобус, та ще й радянські тролейбусні комунікації залишилися (стовпи з дротами)... - Купити ж нові тролейбуси таки вийде дешевше, аніж прокладати у місті нові трамвайні лінії... Й ті нові тролейбуси, мабуть, будуть й дешевші за нові автобуси "на батарейках", які так полюбляють зараз у Західній Європі... Втім, наскільки мені відомо, електрика в Естонії дорожча, аніж у Фінляндії... - Але тролейбусів у Гельсінкі немає (метро є). Та бензинові автобуси, які зараз купують для громадського транспорту в українських містах, - то вже вчорашній день громадського транспорту в західноєвропейських містах, особливо великих... На фото: міський електроавтобус іспанського виробництва моделі Irizar i2e на лінії L1 у місті Azuqueca de Henares (provincia de Guadalajara), десь завбільшки як Старокостянтинів на Хмельниччині...

    Роганська Людмила reply Alexander Moseychuk

    Alexander Moseychuk а в нас що по електроенергії?
    А Прага теж не аргумент, як і вся Чехія? А Литва теж не аргумент? В Ризі трол система взагалі розвинена. А в Кишиневі (теж були проблеми з електрикою) тролейбусів навіть більше ніж в Києві (і отже ніж будь-де в Україні: більше ніж в протролейбусній Вінниці і в декілька раз більше ніж в аналогічному Львові), дожилися (правда без трамваю і метро, але і місто в рази менше і бідніше)

    Технічно швидкісний трамвай Кривого Рогу - це і є метро, так як воно відокремлене від усіх інших (в т.ч і на наземних ділянках). А на вашому фото в метро там теж ТРАМВАЙНИЙ рухомий склад якби

    Alexander Moseychuk reply Alexander Moseychuk

    Роганська Людмила, Швейцарія - не аргумент. - Там досить електроенергії... У Кривому Розі то просто швидкісний трамвай, окремі станції якого побудовано під землею... Польща - то не така вже й багато країна, аби там будувати метро у містах менше 1 мільйона населення... У Хмельницькому  був проєкт трамваю ще перед 1-ю світовою війною (тоді ще Проскурів)... - Який там потім міг бути трамвай у Хмельницькому, коли у Москві метро з'явилося аж 1935 р.?.. Оце - метро (Málaga, España)...

    Kostjantyn Zawadskyi reply Alexander Moseychuk

    Alexander Moseychuk а важко подумати, де тролейбуси, навпаки, відновили? Рим відновив тролейбусну мережу після її тривалої більш ніж 30-річної відсутності. Прага відновлює тролейбуси і активно закуповує їх, навіть маючи при собі електробуси. Так що ваші аргументи про застарілість тролейбуса залишіть при собі.

    Kostjantyn Zawadskyi reply Alexander Moseychuk

    Alexander Moseychuk тролейбуси – пережиток минулого? Не вигадуйте небилиць та всяких неадекватних аргументів. Чехія, Швейцарія, Польща, Словаччина, Італія, Румунія та багато інших країн досі розвивають тролейбус і неадекватних аргументів не вигадують.
    Відмовилися, бо були різні причини – дешевий популізм, небажання фінансувати тролейбус, лобізм електробусів, який активно просуває як і наша влада, так і китайці, і нерозуміння ролі тролейбусів в транспортній системі міста. В тому і їхня помилка. Краще подивіться, що стається з електробусами в Норвегії та Польщі – через морози вони не можуть виїжджати. Їх експлуатувати значно затратніше, ніж тролейбуси, і купувати значно дорожче, ніж тролейбуси.

    Електробуси мають лише дві переваги над тролейбусами – відсутність потреби в КМ і маневреність, хоча деякими нюансами можна всі ті переваги перекреслити.
    • Тролейбуси теж можуть їздити без підключення до КМ завдяки батареям автономного ходу, значно менш тяжчим, ніж електробусні, але коли запас батарей закінчується, вони не втрачають своєї початкової функції і можуть підключитися до КМ. А електробус після закінчення заряду буде стояти або буде вимушений замість їзди якийсь час стояти на зарядних станціях (яких ще треба в достатній кількості спорудити), що збільшить інтервали руху і викликати потребу в додаткових електробусах. Тролейбус – це теж електробус, але з динамічною підзарядкою і навіть після закінчення ресурсу батареї може їздити по КМ і заряджати батарею в русі. А простий електробус так не може, бо змушений стояти на зарядці.
    • Пробіг батареї електробуса значно менший від паспортного і ще сильніше знижується через різні обставини, далекі від ідеальних – мороз, сильна спека, вік та й багато інших факторів. Різниця між паспортним (часто 400 км) і фактичним (200-250 км) становити може більше ніж 40%.
    • Батарея електробуса значно тяжча, ніж тролейбусна. Недостатньо виробити батарею – її ще треба помістити в кузов, а для цього треба буде робити його підсилення, інакше кузов просто розвалиться. Така батарея може важити близько 2-3 тонн, а для тролейбусної достатньо 100 кг.
    • Якщо ви думаєте, що електробуси значно екологічніші, то глибоко помиляєтеся – виробництво батарей обходиться екології вкрай дорого: для виробництва літію знадобляться мільйони літрів води з Чилі, а для кобальту знадобиться титанічна рабська праця в Конго. А ще утилізація батарей доводиться дуже недешево і економіці, і екології – всередині батареї повно шкідливих хімікатів, і її треба як слід обробити. Для цього знадобиться добре розвинена галузь обробки металів, якщо планується масове використання електробусів. У випадку з тролейбусами знадобиться значно менше шкідливої роботи.

    Ми маємо чудову спадщину тролейбусів у вигляді однієї з найбільших мереж електротранспорту, і марнувати її – цілковита дурість.
    Це не суб'єктивна думка, а об'єктивна реальність. Якщо ви цього не зрозуміли, то це вже не мої, а виключно ваші проблеми.
  • Читач35

    Тут головне, що людина хоче і про що думає. Хоче зробити людям краще. Купляє найкращі по нижчій ціні. А під час віни думає як всім допомогти воїнам. Але то не наш випадок. У нас хочуть настягати собі побільще грошей звідусіль, купляти подорожче. І пиляти, пиляти. Воїнам давати по розпорядженню і для піару, щоб не бути гіршим сусідів.

keyboard_arrow_up