Хмельницький оголосив тендер на купівлю 42 нових тролейбусів

- Закупівля відбувається в рамках співпраці з ЄБРР.
Комунальне підприємство «Електротранс» хоче купити 42 нових тролейбуси, а також запчастини та діагностичне обладнання до них. Така інформація опублікована на закупівельному порталі Європейського банку реконструкції та розвитку. Нині потенційні постачальники транспорту можуть подаватися на участь у тендері — це триватиме до 26 лютого.
Співпраця з ЄБРР передбачає також придбання системи дистанційного моніторингу, сервісного обладнання, модернізацію тролейбусного депо, тягових підстанцій та зупинок. Про це повідомляє сайт «Alltransua». Загалом проєкт оцінюється на суму до 16,55 мільйона євро (близько 685,5 мільйона гривень), в тому числі:
- кредит ЄБРР — до 10,6 мільйона євро
- грант Інвестиційної платформи сусідства ЄС — до 2,75 мільйона євро
- грант Спеціального фонду кризового реагування ЄБРР — до 1,7 мільйона євро
- гроші міського бюджету — до 1,5 мільйона євро
Читайте також:
- Три тижні до нового «Електронного квитка». Що потрібно знати зараз
- Робота тролейбусів обійдеться Хмельницькому у 152 мільйони
- Найдорожчі закупівлі 2023 року (РЕЙТИНГ)
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
ще раз-
однозначно виділяються гроші міського бюджету — до 1,5 мільйона євро це 60 000 000 грн.
1 б/в чеський тролейбус коштує приблизно 1 млн. грн.
В результаті будуть тролейбуси, і не буде НІЯКИХ БОРГІВ!!!
А Прага теж не аргумент, як і вся Чехія? А Литва теж не аргумент? В Ризі трол система взагалі розвинена. А в Кишиневі (теж були проблеми з електрикою) тролейбусів навіть більше ніж в Києві (і отже ніж будь-де в Україні: більше ніж в протролейбусній Вінниці і в декілька раз більше ніж в аналогічному Львові), дожилися (правда без трамваю і метро, але і місто в рази менше і бідніше)
Технічно швидкісний трамвай Кривого Рогу - це і є метро, так як воно відокремлене від усіх інших (в т.ч і на наземних ділянках). А на вашому фото в метро там теж ТРАМВАЙНИЙ рухомий склад якби
Відмовилися, бо були різні причини – дешевий популізм, небажання фінансувати тролейбус, лобізм електробусів, який активно просуває як і наша влада, так і китайці, і нерозуміння ролі тролейбусів в транспортній системі міста. В тому і їхня помилка. Краще подивіться, що стається з електробусами в Норвегії та Польщі – через морози вони не можуть виїжджати. Їх експлуатувати значно затратніше, ніж тролейбуси, і купувати значно дорожче, ніж тролейбуси.
Електробуси мають лише дві переваги над тролейбусами – відсутність потреби в КМ і маневреність, хоча деякими нюансами можна всі ті переваги перекреслити.
• Тролейбуси теж можуть їздити без підключення до КМ завдяки батареям автономного ходу, значно менш тяжчим, ніж електробусні, але коли запас батарей закінчується, вони не втрачають своєї початкової функції і можуть підключитися до КМ. А електробус після закінчення заряду буде стояти або буде вимушений замість їзди якийсь час стояти на зарядних станціях (яких ще треба в достатній кількості спорудити), що збільшить інтервали руху і викликати потребу в додаткових електробусах. Тролейбус – це теж електробус, але з динамічною підзарядкою і навіть після закінчення ресурсу батареї може їздити по КМ і заряджати батарею в русі. А простий електробус так не може, бо змушений стояти на зарядці.
• Пробіг батареї електробуса значно менший від паспортного і ще сильніше знижується через різні обставини, далекі від ідеальних – мороз, сильна спека, вік та й багато інших факторів. Різниця між паспортним (часто 400 км) і фактичним (200-250 км) становити може більше ніж 40%.
• Батарея електробуса значно тяжча, ніж тролейбусна. Недостатньо виробити батарею – її ще треба помістити в кузов, а для цього треба буде робити його підсилення, інакше кузов просто розвалиться. Така батарея може важити близько 2-3 тонн, а для тролейбусної достатньо 100 кг.
• Якщо ви думаєте, що електробуси значно екологічніші, то глибоко помиляєтеся – виробництво батарей обходиться екології вкрай дорого: для виробництва літію знадобляться мільйони літрів води з Чилі, а для кобальту знадобиться титанічна рабська праця в Конго. А ще утилізація батарей доводиться дуже недешево і економіці, і екології – всередині батареї повно шкідливих хімікатів, і її треба як слід обробити. Для цього знадобиться добре розвинена галузь обробки металів, якщо планується масове використання електробусів. У випадку з тролейбусами знадобиться значно менше шкідливої роботи.
Ми маємо чудову спадщину тролейбусів у вигляді однієї з найбільших мереж електротранспорту, і марнувати її – цілковита дурість.
Це не суб'єктивна думка, а об'єктивна реальність. Якщо ви цього не зрозуміли, то це вже не мої, а виключно ваші проблеми.