Капремонт тролейбуса за мільйон. Що зробили та який результат (ФОТО, ВІДЕО)

Капремонт тролейбуса за мільйон. Що зробили та який результат (ФОТО, ВІДЕО)
  • 30-річний «рогатий» тільки у Хмельницькому «намотав» 700 тисяч кілометрів.

  • Його вирішили капітально відремонтувати.

  • Дізнавайтеся, що саме зробили та що вийшло в результаті.

Тролейбусний рух у Хмельницькому був запущений понад 50 років тому. Вік окремих тролейбусів, які досі перебувають на балансі «Електротрансу», сягає 40 років. Аби підтримувати машини у належному стані для перевезення пасажирів, на комунальному підприємстві проводять ремонти — як поточні, так і капітальні.

Капремонт дозволяє значно покращити стан тролейбуса, при цьому не витрачаючи гроші на новий. Перші такі ремонти «Електротранс» замовляв на інших підприємствах. Далі освоїли такі роботи самостійно.

Сьогодні, 8 вересня, у тролейбусному депо презентували черговий, вже восьмий, капітально відремонтований тролейбус. Це машина марки «ЗіУ» з бортовим номером 002, якій більш як 30 років. При цьому у Хмельницькому він їздив з 2006 року, «намотавши» 700 тисяч кілометрів.

Відео дня

Розпочали ремонт цього року, тривав він три місяці. До нього залучили учнів вищого професійного училища №11, яке розташоване неподалік депо. Для них це і навчання, і досвід роботи, і заробіток, а також і можливість працевлаштування, адже частину учнів залишають працювати на підприємстві як постійних фахівців. Про це під час презентації розповів міський голова Олександр Симчишин.

У Хмельницькому студенти відновлюють старі тролейбуси. Скільки це коштує підприємству
Тролейбус під час ремонту. Фото «Суспільного»

За словами головного інженера «Електротрансу» Олексія Ковтуна, тролейбус фактично сконструйований наново. Одним з найважчих завдань було виготовлення кузова — він оновлений на 95%. Також повели капітальний ремонт всіх вузлів та агрегатів, зокрема тягового двигуна, головної передачі, центрального й бічних редукторів та компресорних агрегатів.

На двері тролейбуса встановили нову сучасну пневмосистему італійського виробництва. За словами, головного інженера, вона є однією з найдосконаліших на нинішній час. Для освітлення салону використали нові LED-світильники хмельницького виробника «Славія». Продукцію цього заводу замовляють виробники тролейбусів всієї України.

У відремонтованому тролейбусі замінили підлогу, стелю, кермо та всі сидіння. Останні є сучасними — такі планують поступово встановлювати на всі тролейбуси, а не тільки ті, яким проводять капремонт. Для фарбування поручнів використали електроізоляційну фарбу, яка стійка до корозії та захищає пасажирів від випадкового впливу струму.

Для зовнішнього покриття вперше використали автомобільну фарбу, яка є більш естетичну за ту, яку використовували раніше. У салоні також встановили нову інформаційну систему, через яку оголошують назви зупинок, та електронні табло. Загалом ступінь оновлення машини склав 90%, тривало все це три місяці.

Капітальний ремонт тролейбуса обійшовся приблизно у мільйон гривень. Це дешевше, аніж наймати підрядника, і значно дешевше, аніж купувати новий. Про це розповів Олександр Симчишин. За його словами, тролейбус зможе прослужити ще 10-15 років.

Міський голова також згадав проєкт співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку. В рамках нього Хмельницький має купити 42-45 нових тролейбусів, в тому числі 8-10 на автономному ходу. При цьому буде використане кредитне та грантове фінансування. Перші тролейбусі сподіваються отримати до кінця цього року. Очікуваним терміном закінчення проєкту є кінець 2024 року.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (11)
  • Валентина Мельник

    Скільки ж коштує новий тролейбус, якщо ремонт обійшовся аж ів стільки?.. (щось в цьому є...)
    І КОЛИ ВРЕШТІ ЗАМІНЯТЬ БРУДНІ , ЗАСМАЛЬЦЬОВАНІ СИДІННЯ НА ДЕРМАНТИНОВІ ????
  • Denis Falyush

    ЗА 850 тисяч гривень купили в Чехії  гарний сучасний тролейбус-гармошку, а цей мотлох відремонтували за мільйон!!! Де логіка? Хто там при владі це фінансує, ви що на всю голову хворі?!
  • Яна Таро

    А варто чи було?невже за ці гроші неможливо купити новий ?ці ж тролейбуси з 70 х ,отже їм як мінімум 50 років

    Роганська Людмила reply Яна Таро

    Яна Таро На жаль ні, неможливо. Новий коштує близько 10млн, гірка реальність.
    І вони не з 70х, а з 90х
  • Валентин Ткачук

    Не нова модель але приємно що оновили власними зусиллями. Потрібно вже починати викидати на металобрухт ті напіврозвалені маршрутки і розширювати мережу нормальних нових тролейбусів. Тоді люди самі захочуть пересідати зі своїх корчів на нормальний транспорт. В місті стане вільніше дихати. Все в тих вонючих корчах.

keyboard_arrow_up