Капремонт тролейбуса за мільйон. Що зробили та який результат (ФОТО, ВІДЕО)
-
30-річний «рогатий» тільки у Хмельницькому «намотав» 700 тисяч кілометрів.
-
Його вирішили капітально відремонтувати.
-
Дізнавайтеся, що саме зробили та що вийшло в результаті.
Тролейбусний рух у Хмельницькому був запущений понад 50 років тому. Вік окремих тролейбусів, які досі перебувають на балансі «Електротрансу», сягає 40 років. Аби підтримувати машини у належному стані для перевезення пасажирів, на комунальному підприємстві проводять ремонти — як поточні, так і капітальні.
Капремонт дозволяє значно покращити стан тролейбуса, при цьому не витрачаючи гроші на новий. Перші такі ремонти «Електротранс» замовляв на інших підприємствах. Далі освоїли такі роботи самостійно.
Сьогодні, 8 вересня, у тролейбусному депо презентували черговий, вже восьмий, капітально відремонтований тролейбус. Це машина марки «ЗіУ» з бортовим номером 002, якій більш як 30 років. При цьому у Хмельницькому він їздив з 2006 року, «намотавши» 700 тисяч кілометрів.
Розпочали ремонт цього року, тривав він три місяці. До нього залучили учнів вищого професійного училища №11, яке розташоване неподалік депо. Для них це і навчання, і досвід роботи, і заробіток, а також і можливість працевлаштування, адже частину учнів залишають працювати на підприємстві як постійних фахівців. Про це під час презентації розповів міський голова Олександр Симчишин.
За словами головного інженера «Електротрансу» Олексія Ковтуна, тролейбус фактично сконструйований наново. Одним з найважчих завдань було виготовлення кузова — він оновлений на 95%. Також повели капітальний ремонт всіх вузлів та агрегатів, зокрема тягового двигуна, головної передачі, центрального й бічних редукторів та компресорних агрегатів.
На двері тролейбуса встановили нову сучасну пневмосистему італійського виробництва. За словами, головного інженера, вона є однією з найдосконаліших на нинішній час. Для освітлення салону використали нові LED-світильники хмельницького виробника «Славія». Продукцію цього заводу замовляють виробники тролейбусів всієї України.
У відремонтованому тролейбусі замінили підлогу, стелю, кермо та всі сидіння. Останні є сучасними — такі планують поступово встановлювати на всі тролейбуси, а не тільки ті, яким проводять капремонт. Для фарбування поручнів використали електроізоляційну фарбу, яка стійка до корозії та захищає пасажирів від випадкового впливу струму.
Для зовнішнього покриття вперше використали автомобільну фарбу, яка є більш естетичну за ту, яку використовували раніше. У салоні також встановили нову інформаційну систему, через яку оголошують назви зупинок, та електронні табло. Загалом ступінь оновлення машини склав 90%, тривало все це три місяці.
Капітальний ремонт тролейбуса обійшовся приблизно у мільйон гривень. Це дешевше, аніж наймати підрядника, і значно дешевше, аніж купувати новий. Про це розповів Олександр Симчишин. За його словами, тролейбус зможе прослужити ще 10-15 років.
Міський голова також згадав проєкт співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку. В рамках нього Хмельницький має купити 42-45 нових тролейбусів, в тому числі 8-10 на автономному ходу. При цьому буде використане кредитне та грантове фінансування. Перші тролейбусі сподіваються отримати до кінця цього року. Очікуваним терміном закінчення проєкту є кінець 2024 року.
Читайте також:
-
Нові депо та мийка. Запланували оновлення у хмельницькому «Електротрансі»
-
Проскурівський трамвай. Яким він мав бути та чому не з’явився (КАРТА)
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Валентина Мельник
І КОЛИ ВРЕШТІ ЗАМІНЯТЬ БРУДНІ , ЗАСМАЛЬЦЬОВАНІ СИДІННЯ НА ДЕРМАНТИНОВІ ????
Denis Falyush
Яна Таро
Роганська Людмила reply Яна Таро
І вони не з 70х, а з 90х
Валентин Ткачук