Транспортні конфлікти у Хмельницькому почалися разом із карантином. Сприяло цьому одночасне перевезення обмеженої кількості осіб та відміна пільгового проїзду. Згодом останнє відновили, а пасажирів дозволили перевозити більше - стільки, скільки є сидячих місць в салоні.
Та й на цьому “війни” між пасажирами не закінчилися. Через обмежену кількість людей, яких можна перевозити, хмельничани зіткнулися зі складнощами добирання на роботу. Із відповідними скаргами стали звертатися до міської ради. Мовляв, майже всі вільні місця в транспорті окуповують пільговики. Тож працюючим нічого не залишається, як стовбичити на зупинках в очікуванні вільного транспорту. Перевірити, що відбувається в тролейбусах у годину-пік, вирішили журналісти vsim.ua. Більше про це читайте тут.
Тим часом у міськраді вигадали, як вирішити “транспортні війни” між містянами. Для цього впровадили спеціальні рейси тролейбусів, яких є 12. Саме стільки додаткових “рогатих” виїхали на вулиці Хмельницького сьогодні, 14 липня. Курсувати вони будуть по буднях: із 07:00 до 09:30 та від 17:00 до 19:00.
Маршрути спеціальних рейсів та кількість тролейбусів на кожному з них:
У розпорядженні міської ради йдеться, що скористатися проїздом можна за наявності спецквитка, довідки з місця роботи або посвідчення донора чи відповідної довідки.
Раніше заступник міського голови Андрій Бондаренко журналістам vsim.ua уточнив, що пільгові посвідчення у спецрейсах не діятимуть. Він додав, що спецквитки для користування спеціальними рейсами видавати більше не будуть.
Ми перевірили, як працює транспорт у перший день нововведень. Для цього поспілкувалися із пенсіонеркою, яка хотіла скористатися вранці тролейбусом, а також проїхалися на одному з “рогатих” самі. Що змінилося в роботі хмельницького транспорту, читайте далі.
63-річна Валентина їздить щоранку навідувати в міську лікарню свою мати. Для цього пенсіонерка користується громадським транспортом. Ще вчора, каже, могла доїхати туди й назад без проблем. А сьогодні наткнулася на неприємність.
Більше години жінка була в стінах лікарні. Згодом рушила на зупинку. Пункт її призначення - Львівське шосе. Свій маршрут Валентина спланувала із пересадками. Мовляв, добратися до необхідного їй місця з вулиці Шевченка складно.
Про те, що сьогодні почали діяти спецрейси, пані Валентина не знала. Тож із спокійною душею чекала на тролейбус. Коли “рогатий” під’їхав, жінка рушила до дверей. А там - кондуктор, який пускає в салон лише за наявністю спецквитка чи іншого документа. Валентина озирнулася і побачила табличку із написом: “Спецрейс”. Довго не думаючи, жінка рушила чекати на транспорт далі. Та й тут не склалося. У всіх наступних 4 тролейбусах у проїзді їй теж відмовили. Сісти вдалося лише у шостий. Та й там пустили спершу тих, хто мав відповідну перепустку.
Я чекала на будь-який тролейбус. Номер для мене був не важливим. Я хотіла доїхати до філармонії, а там пересісти на щось інше. Але мене не пустили аж в 5 тролейбусів. Скрізь лише за спецквитками. Лише в тролейбус №15 вдалося сісти. Та й там дозволили зайти спершу тим, хто був із певним посвідченням, а тоді пенсіонерам, таким як я, - каже Валентина.
До слова, зміни торкнулися і тих “рогатих”, на яких немає таблички “спецрейс”. Журналісти проїхалися на одному з таких, а саме на тролейбусі № 7А («Катіон — Ракове»). Точка відправлення - кінцева зупинка “Катіон”. До салону зайшли кілька пасажирів. У жодного із них не попросили що-небудь пред’явити. Окрім пенсіонерів, які показали кондуктору пенсійний.
Тролейбус минає одну, дві, три зупинки. При цьому зупиняється не на кожній. Бо бажаючі зайти чи вийти є не завжди. Допоки доїхали до вулиці Інститутської, в салоні було близько десятка пасажирів. Серед них були як молоді люди, так і пенсійного віку. Найбільше зайти до транспорту виявилося охочих на зупинці “Філармонія”. Більшою частиною із них були пенсіонери. “Маску одягаємо, посвідчення пред’являємо”, - каже до них кондуктор.
До цього часу майже всі вільні місця були зайняті. Однак вже на наступній зупинці вони звільнилися. В результаті - зайшло ще кілька пенсіонерів. Один із них показати своє посвідчення відмовлявся. Тож діло дійшло майже до конфлікту. Та кондукторка із суворим поглядом все ж змусила пенсіонера його пред’явити. Щось пробурмотівши, дідусь сів на вільне місце.
Згодом ми поцікавилися у кондуктора про сьогоднішню ранкову роботу транспорту. За словами жінки, людей пенсійного віку не меншає. Та коли охочих зайти в салон багато, пріоритет надається тим, хто має спецквиток чи інший документ.
Друзі, а ви вже користувалися спеціальними рейсами тролейбусів?
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Марина Мантуляк
Анатолий Ладынский
PutnickFree reply Анатолий Ладынский
Це називається "правильний кондуктор чітко виконує інструкцію", після 19:00 буде пускати і скаржитися немає підстав ;)
Одного разу ще у квітні я один їхав в тролейбусі, бо в інших не було спецквитків, "принципова" попалася кондукторка.
Marina Koval
PutnickFree reply Marina Koval
про "продажних" пенсіонерів можна писати, а про прихильників ЗЕ не можна?
Ivan Supryaga
PutnickFree reply Ivan Supryaga
Ivan Supryaga reply PutnickFree
PutnickFree reply Ivan Supryaga
Якщо будуть вільні місця - не відмовлять, переважна більшість кондукторів навіть в режимі "спецрейсу" пускають всіх хто готовий платити, у т.ч. пенсіонерів і інші категорії пільговиків, грошей не беруть тільки зі своїх колег, коли бажаючих зайти явно більше ніж вільних місць можуть згадати за "спецперепустки", але часто не заморочуються, їм головне гроші взяти.
Ivan Supryaga reply PutnickFree