“Наймасштабніший виклик 2023”. Як відновлювали залізничне сполучення після обстрілів Грузевиці

-
21 потяг Укрзалізниці змінив маршрут 13 травня.
-
Всі рейси, які курсували Подільським регіоном, перебудували свій рух.
-
Три доби залізниця працювала в антикризовому форматі. А участь у відновленні руху взяли тисячі залізничників.
-
Дізнавайтеся як відновлювали колію та налагоджували сполучення та чому не скасували жодного рейсу.
Над ранок суботи, 13 травня, мешканці Хмельницького почули більше десятка потужних вибухів. Чотири російські “шахеди” вдарили по об'єкту в селі Грузевиця. Вибуховою хвилею пошкодило залізничні колії.
Впродовж кількох днів сполучення через Гречани-Чорний острів не було, а пасажирам доводилось їздити в об’їзд.
Того дня 21 потяг змінив маршрут, а рух на одній з найдинамічніших ділянок Укрзалізниці три дні був ускладнений. Голова правління Укрзалізниці Євген Лященко каже, що у 2023 році це був один із найсерйозніших і наймасштабніших викликів, з яким залізничникам всієї країни доводилось мати справу.
Лященко розповів для «Інтерфакс-Україна» як відновлювали сполучення, організовували зміну маршрутів, зв’язувались з іноземними колегами та доставили більше 50 тисяч пасажирів.
За 4 години змінили маршрути для 100 потягів
Нагадаємо, Хмельницька ОВА заборонила рух пасажирських потягів з міркувань безпеки. Всі потяги, що прямували Подільським регіоном через Вінницю, Хмельницький, Тернопіль змінили свої маршрути. Через цей відрізок проходять поїзди як регіонального, так і міжнародного сполучення.
Залізничникам довелося перебудовувати всю маршрутну сітку, щоб не скасувати рейсів й пасажири могли дістатися пунктів призначення. Затримки виникли у тих потягів, які були на колії, коли почались обстріли. Тоді ж одразу почали перебудову маршрутів, і буквально за 3-4 години весь графік змінили з урахуванням об’їздів резервними маршрутами.
Таким чином змінили маршрути для більше ста потягів, якими прямувало понад 50 тисяч пасажирів. Понад сорок рейсів зробили електричками на окремих ділянках. Шатлами скористалося більше 2 000 пасажирів.
Як працювала залізниця в антикризовому форматі
Далі подаємо цитати з інтерв’ю Євгена Лященка:
-
Диспетчери оптимізували маршрути руху. Пасажирська компанія організувала його. Вокзальна компанія там, де були точки пересадки або затримки, організувала сервіси з прийому пасажирів, їх пересадки на шатли та наявність шатлів, колійники й енергетики усували пошкодження.
-
Три доби залізниця працювала в антикризовому форматі, і ми не скасували жодного потяга. Зрозумійте: якби ми належно не зреагували й були б скасовані потяги, не було б налагоджено комунікації з пасажирами, можете мені повірити, це було б номер один на всіх шпальтах.
-
Угорська залізниця, коли в них потяг зійшов з рейок, на два тижні повністю закрила сполучення, а Укрзалізниця навіть в умовах, коли три дні поспіль Хмельницька й Тернопільська області знаходились під обстрілами та вводилися обмеження по руху, жодного потяга не відмінила, і всі абсолютно пасажири комфортно дісталися своїх місць призначення.
-
Були залучені Південно-Західна залізниця (це і Жмеринська дирекція, і начальники багатьох станцій), Львівська залізниця, Одеська залізниця, Пасажирська компанія, Вокзальна компанія, департамент управління рухом, департамент інформаційних технологій, комунікації, служби колії та електрифікації, які оперативно ремонтували пошкоджену інфраструктуру. Тисячі працівників!
-
Наші працівники організували сполучення з потягами за кордоном. До прикладу, потяг який прямував з Києва до Перемишля, мав провести більше часу в дорозі. І це порушувало графіки стиковки з міжнародними рейсами в Польщі. Наші співробітники зв’язувалися з міжнародними партнерами та вирішували цю ситуацію.
-
У Хмельницькому, Тернополі, люди могли безкоштовно випити чаю з печивом, як і взимку у «Фортецях незламності». У рухомому складі людям роздавали безкоштовно питну воду, також пасажири окремих потягів отримали снеки.
-
Вперше був задіяний механізм таргетованих навігаційних сповіщень, щоб поінформувати пасажирів про зміни на їхніх маршрутах. Наші IT-спеціалісти запустили в роботу цей механізм буквально за кілька годин у суботу зранку (13 травня). Через події на Хмельниччині ми вперше протестували цей сервіс і плануємо застосовувати на постійній основі.
-
Ремонти були виконані достроково попри те, що в ці дні у нас було ще одне серйозне ушкодження в іншому місці через обстріли. Розрив колії досить суттєвий. Але навіть через пошкодження контактної мережі й обмеження руху електровозами, пасажири цього не відчули, тому що ми негайно переключилися на тепловози, які об’їжджали ділянку з величезною воронкою.
Додамо, що Лященко називає цю ситуацію чи не наймасштабнішою після евакуації з початку війни. Наступного дня після обстрілів, 14 травня, Укрзалізниця повідомила, що колію полагодили Однак, до 16 травня залізничники не відновлювали рух — не було дозволу від ОВА. І лише з 16 травня потяги пішли через Гречани-Чорний острів у звичному режимі.
Читайте також:
-
Укрзалізниця надсилала сповіщення хмельничанам про затримки рейсів та пересадки на шатли
-
Залізничники відновили рух між Чорним островом та Гречанами з 16 травня
-
Залізничники відремонтували колію біля Грузевиці. Як ходить транспорт
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
-
Anatolii SeniukНа вокзалі в Хмельницькому творився повний хаос, в Чорному Острові пасажири інтерсіть лізли з валізами через колії до вокзалу на іншій стороні від автобуса, а дорога з Хмеля до Красного автобусом+електричками для посадки на потяги займала близько восьми годин
-
Евгений ЧерепковХмельницький -Чорний Острів возили автобусом ПАЗ. А як круто звучить "ШАТЛ" 😄😄😄