Три зміни у транспорті, яких варто очікувати хмельничанам

Три зміни у транспорті, яких варто очікувати хмельничанам
Фото з архіву редакції
  • У попередніх матеріалах ми розповідали про нові тролейбуси, валідатори та тарифи в автобусах.

  • Дізнавайтеся, що ще може змінитися.

Мешканцям Хмельницького варто очікувати змін у громадському транспорті та організації руху. Нововведення пов’язані з впровадженням електронного квитка та розробкою плану сталої мобільності. Журналіст vsim.ua поспілкувався з заступником міського голови Хмельницького Миколою Ваврищуком. Розповідаємо, що відомо про зміни зараз.

План сталої мобільності

Цей документ передбачає комплексну реформу транспортної системи міста. Це включає, зокрема, громадський транспорт,  велодоріжки, пішохідні зони, роботу світлофорів, розмітку, пасажиропотоки та будівництво нових доріг. Розробкою плану займається консорціум «A+S», який включає компанії з Німеччини, Італії та Хорватії. Вартість плану складає 340 тисяч євро. Ці гроші надає Європейський банк реконструкції та розвитку як грант.

Як розповів Микола Ваврищук, раніше у Хмельницькому розробили та презентували звіт про теперішній стан мобільності. Після того з урахуванням пропозицій та зауважень документ відкоригували. Нині ж триває розробка сценаріїв, яких, ймовірно, має бути два-три. Саме вони передбачатимуть, якими будуть зміни. Планується, що розробка буде закінчена наприкінці червня або початку липня.

Відео дня

Відтак сценарії представлять міській раді та громадськості, аби можна було робити зауваження та пропонувати зміни. В результаті мають обрати, який саме сценарій втілюватимуть з урахуванням змін. Загалом завершити розробку плану сталої мобільності планують вересня цього року.

Крім того, триває обговорення щодо передачі Хмельницькому програми, яка дозволяє моделювати зміни у мобільності. До прикладу, в неї можна внести гіпотетичні перенесення зупинки, скасування маршрути чи додавання одиниць транспорту, а потім отримати дані про те, яке це вплине на місто загалом. За словами Миколи Ваврищука, програму використовують багато міст, зокрема європейських.

Різний тариф на проїзд в автобусі

Останні роки у хмельницьких тролейбусах діє різний тариф на проїзд залежно від того, який спосіб оплати обирає пасажир. Якщо він користується проїзною карткою, вартість складає 6 гривень, іншими способами — 7 гривень. Цього року в автобусах приватних перевізників почали встановлювати валідатори, тобто «електронний квиток» має запрацювати і в них.

Найімовірніше, різний тариф залежно від способів оплати, подібно до тролейбусів, запровадять і в автобусах. Проте, як зазначив Микола Ваврищук, нині стоїть завдання провести тестування електронної оплати проїзду в автобусах. Окремий матеріал про тарифи на проїзд в автобусах читайте за посиланням.

Електронний проїзний у тролейбусах

До впровадження електронного квитка місячні проїзні квитки на тролейбус були паперовими. Після запуску системи компанія «Герц» впровадила електронні квитки. Пасажир міг оплатити вартість проїзного у додатку та отримати «безліміт» поїздок у тролейбусах на місяць.

Після припинення контракту з «Герцом» місячні проїзні знову стали паперовими. Їх продають контролери, що часом викликає незручності, адже їх потрібно знайти у визначений період наприкінці та на початку місяця.

За словами Миколи Ваврищука, повернення до електронного місячного проїзного квитка планується. Теперішній оператор системи, «Сітікард», має вирішити технічні проблеми та запустити послугу. Впровадження місячного проїзного квитка на автобус або на два види транспорту наразі не планується.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (16)
  • Валерий Паламарчук
    Приватні перевізники і валідатори......чорна каса і водії оформленні на мінімалку.  Який перевізник захоче показати свій дохід і платити з реального доходу податки ? А мова за валідатори вже давно іде і ще довго будуть вішати цю лапшу на вуха пасажирам.
  • Ігор Гладиш
    Стаття, чуть не художній твір.
    Скільки вже тут було «розробників» руху, і тільки гроші на вітер.
    Тролейбуси їздять табунами,
    перший «тріщить», а два напівпорожні його супроводжують.
    І хвилин тридцять потім ніодного.
    Валентин Дудаков reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш В мене багато талантів деякі я розвиваю,а ти сидиш на місті нерозвиваєся не самодосконалюєся,мені 48р і я зрозумів що в наш час нано технології чим більше знаєш тим більше тебе цінять а значит  і добре платять для мене добра зарплата від 45.000гр деякі мої бувші друзі бувші бо завидували і попрікали я їм за це морди набив для них великі гроші 20.000-25000  це зарплата ті хто не хотів вчитися це за вантажників робочих хто не мав бажання і терпіння хто залишився на деградованого рівні і любе бухнути в п'ятницю і продовжити в суботу а в неділю лежати і відходити з головною більш фууууу деградовані люди.
    Ігор Гладиш reply Ігор Гладиш
    Валентин Дудаков
    Валентин Дудаков reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш Ну що скажеш,тобі вигідна можливість іде в руки а ти відмовляєшся,я на іноземній мові не розумію,не читаю рашиське гімном,ти деградований і обмежена людина,нормальний вже зацікавився би.....
    Ігор Гладиш reply Ігор Гладиш
    Валентин Дудаков
    Валентин Дудаков reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш Сам ти письменник, тобі пропонують нормальну роботу а ти ведеш себе як в тебе з головою не гаразд, то далі ходи і чикац що тебе звільнять в любий момент і далі плач що транспорт погано їздить,на аватарці нормальна людина в в душі нерозумний,тобі пропонують нормальну роботу а ти відмовляєшся,то дальше ходи і бійся.
    Ігор Гладиш reply Ігор Гладиш
    Валентин Дудаков Такі «письменники художніх творів» мені не інтересні.
    Валентин Дудаков reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш Взагалі я вам пропоную нормальну роботу і цікаву,це приватне підприємство по виробництву дронів,у вас є можливість навчитись чогось нового і мати бронь,а також своєю роботою допомогти ЗСУ більше утілізіровати кацапів, я зараз не про всіх а конкретно вам пропоную мати цікаву класну фізично неважку роботу,я особисто працюю на підприємстві на ЧПУ станок робить деталі до боєприпасів,давати контакти? В останньому пості ви написали якусь несинвтнецю, у вас зараз можливість з'являється то звертайтесь за неї,відмовлятись не розумно...
    Ігор Гладиш reply Ігор Гладиш
    Валентин Дудаков Всі на те «підприємство» не підем.
    Ось так ми і живемо, головне «я», а решта неінтересно.
    Валентин Дудаков reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш Якщо ваш роботодавець вам таким погрожує то він не цінить людей, питання в іншому якщо ви підете,скільки часу він буде шукати людину на ваше місце?До речі можу підказати куди можна влаштуватися де працівників бронюють,і робота чиста і 8год,і зараз їм треба людей,єдина умова без судимості і родичі в разі ,бо там проходять поліграф,якщо цікаво можу сказати що за оборону підпрнємство.
    Ігор Гладиш reply Ігор Гладиш
    Валентин Дудаков Не всі такі «ціні» працівники як ви.
    Зараз стандартна відповідь, не подобається звільняйся.
    А ще фронтом погрожують.
    Тай «Дозор» не коректно показує.
    Валентин Дудаков reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш Я працюю біля Новатора в мене останній великий Ман їде з Катіона в 20-45, треба знати графік транспорта і постійно вечері монітори транспорт по Дозору,в мене в тому році були робочі дні до 21-00 я пояснив роботодавцю що в21-00 нічим недобереся погодив щоб  кінець роботи був до18-00,я роботодавцю сказав що або організуйте адекватний робочий день або возіть мене від Новатора на Виставку я пішки кожен день ходити не буду, і якщо нічого не зміниться буду шукати роботу блище до дому,після цих слів все було вирішено за 5хв,бо власник знає що такого кваліфікованого спеціаліста як я він буде шукати тим більше зараз дуже довго а вчити ще довше,так що все можна вирішити треба знати на які кнопки на жати це психологія .
    Ігор Гладиш reply Ігор Гладиш
    Валентин Дудаков Ви ввечері після 19.00 пробували добиратись з роботи додому?
    А є люди що працюють і довше,  ні маршруток ні тролейбусів.
    А причини завжди можна придумати, якщо не займатись вирішенням проблем.
    Валентин Дудаков reply Ігор Гладиш
    Ігор Гладиш  Взагалі є додаток Дозор по ньому можна дивитися транспортнащо з дому виходити і читати 30хв,ви не забувайте що багато водіїв тролейбуса мобілізували, погоджуюсь є в них така манечка їхати один за одним а в залі блище до кінцевої вже нічого немає
  • Читач83
    Якщо думати верхніми півкулями, а не нижніми то треба розібратися з зупинками та транспортом для маломобільних.

    В тролейбусах в яких є відкидний пандус, чи як він там називається він через пів року підвалюється у нових конструкція аналогічна, тому буде так само...

    Нормально зробити не складно, але треба думати головою - підлога у транспорті має бути в один рівень з бордюром зупинки, новий транспорт вже давно може нахиляти правий борт, то може зупинки вже треба таки довести до ладу і навчити водіїв правильно підїжджати?

keyboard_arrow_up