Три зміни у транспорті, яких варто очікувати хмельничанам

-
У попередніх матеріалах ми розповідали про нові тролейбуси, валідатори та тарифи в автобусах.
-
Дізнавайтеся, що ще може змінитися.
Мешканцям Хмельницького варто очікувати змін у громадському транспорті та організації руху. Нововведення пов’язані з впровадженням електронного квитка та розробкою плану сталої мобільності. Журналіст vsim.ua поспілкувався з заступником міського голови Хмельницького Миколою Ваврищуком. Розповідаємо, що відомо про зміни зараз.
План сталої мобільності
Цей документ передбачає комплексну реформу транспортної системи міста. Це включає, зокрема, громадський транспорт, велодоріжки, пішохідні зони, роботу світлофорів, розмітку, пасажиропотоки та будівництво нових доріг. Розробкою плану займається консорціум «A+S», який включає компанії з Німеччини, Італії та Хорватії. Вартість плану складає 340 тисяч євро. Ці гроші надає Європейський банк реконструкції та розвитку як грант.
Як розповів Микола Ваврищук, раніше у Хмельницькому розробили та презентували звіт про теперішній стан мобільності. Після того з урахуванням пропозицій та зауважень документ відкоригували. Нині ж триває розробка сценаріїв, яких, ймовірно, має бути два-три. Саме вони передбачатимуть, якими будуть зміни. Планується, що розробка буде закінчена наприкінці червня або початку липня.
Відтак сценарії представлять міській раді та громадськості, аби можна було робити зауваження та пропонувати зміни. В результаті мають обрати, який саме сценарій втілюватимуть з урахуванням змін. Загалом завершити розробку плану сталої мобільності планують вересня цього року.
Крім того, триває обговорення щодо передачі Хмельницькому програми, яка дозволяє моделювати зміни у мобільності. До прикладу, в неї можна внести гіпотетичні перенесення зупинки, скасування маршрути чи додавання одиниць транспорту, а потім отримати дані про те, яке це вплине на місто загалом. За словами Миколи Ваврищука, програму використовують багато міст, зокрема європейських.
Різний тариф на проїзд в автобусі
Останні роки у хмельницьких тролейбусах діє різний тариф на проїзд залежно від того, який спосіб оплати обирає пасажир. Якщо він користується проїзною карткою, вартість складає 6 гривень, іншими способами — 7 гривень. Цього року в автобусах приватних перевізників почали встановлювати валідатори, тобто «електронний квиток» має запрацювати і в них.
Найімовірніше, різний тариф залежно від способів оплати, подібно до тролейбусів, запровадять і в автобусах. Проте, як зазначив Микола Ваврищук, нині стоїть завдання провести тестування електронної оплати проїзду в автобусах. Окремий матеріал про тарифи на проїзд в автобусах читайте за посиланням.
Електронний проїзний у тролейбусах
До впровадження електронного квитка місячні проїзні квитки на тролейбус були паперовими. Після запуску системи компанія «Герц» впровадила електронні квитки. Пасажир міг оплатити вартість проїзного у додатку та отримати «безліміт» поїздок у тролейбусах на місяць.
Після припинення контракту з «Герцом» місячні проїзні знову стали паперовими. Їх продають контролери, що часом викликає незручності, адже їх потрібно знайти у визначений період наприкінці та на початку місяця.
За словами Миколи Ваврищука, повернення до електронного місячного проїзного квитка планується. Теперішній оператор системи, «Сітікард», має вирішити технічні проблеми та запустити послугу. Впровадження місячного проїзного квитка на автобус або на два види транспорту наразі не планується.
Читайте також:
- Вартість проїзду в Хмельницькому: перевізники просять 15+ гривень
- У Хмельницькому маршрут №47 продовжать до Лісогринівецької
- Новий тролейбус у Хмельницькому: чим оснащений і які має особливості
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Скільки вже тут було «розробників» руху, і тільки гроші на вітер.
Тролейбуси їздять табунами,
перший «тріщить», а два напівпорожні його супроводжують.
І хвилин тридцять потім ніодного.
Ось так ми і живемо, головне «я», а решта неінтересно.
Зараз стандартна відповідь, не подобається звільняйся.
А ще фронтом погрожують.
Тай «Дозор» не коректно показує.
А є люди що працюють і довше, ні маршруток ні тролейбусів.
А причини завжди можна придумати, якщо не займатись вирішенням проблем.
В тролейбусах в яких є відкидний пандус, чи як він там називається він через пів року підвалюється у нових конструкція аналогічна, тому буде так само...
Нормально зробити не складно, але треба думати головою - підлога у транспорті має бути в один рівень з бордюром зупинки, новий транспорт вже давно може нахиляти правий борт, то може зупинки вже треба таки довести до ладу і навчити водіїв правильно підїжджати?