Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ)

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ)
  • На дорогах області знову з’явилися інспектори. Вони не вимірюють швидкість руху автомобілів, але можуть зупинити за порушення правил обгону.
  • Хмельницька дорожня поліція працює на трасі М-12 - від кордону з Вінницькою до кордону з Тернопільською областями.
  • Журналісти vsim.ua бачили, як вони це роблять.

З 12 червня на 10 основних автомагістралях України виїхала дорожня поліція. Це не окремий підрозділ. Це такі ж патрульні поліцейські, які несуть службу на вулицях міст. Так само вони працюють на дорогах міжнародного і національного значення.

Керівництво МВС при запуску “дорожників” запевнило, що нові інспектори можуть зупинятися в разі потреби, але “засідок в кущах” не буде, вони не колядуватимуть для себе чи керівництва і не зупинятимуть водія без причини.  Чи так це насправді, покаже час. Роботу дорожніх копів в першу чергу повинні оцінити водії. Особливості патрулювання на дорогах області бачили журналісти vsim.ua.

Корисне посилання

Актуальні пропозиції купити Hyundai Sonata від 4200$ на Automoto.ua.

Де можна зустріти “дорожників”

Відео дня

Дорожня поліція Хмельницької області, як і по всій Україні, формувалася з працівників патрульної поліції. На трасах Хмельниччини позмінно працює 28 співробітників місцевого управління. Усі - чоловіки. Жінок на дорогу не беруть.

Контролюють відрізок траси М-12, який умовно розділений на дві частини: Вінниця - Хмельницький і Хмельницький - Тернопіль. Кожен закріплений за одним екіпажем з двох поліцейських.

Для патрулювання на дороги дали 3 авто “Hyundai Sonata”. Дві машини постійно в русі на дорогі, одна знаходиться на стаціонарному пості у Війтівцях (колишній пост ДАІ, - прим.авт.)

Як і за які заслуги міських копів взяли на дороги - вони не знають. Принаймні журналістам про це не кажуть. Єдине, запевнили - серед них немає жодного колишнього працівника ДАІ. Кажуть, що така була умова столичного керівництва.

Про роботу на трасах

Отож, як вони працюють. На дороги інспектори виїжджають після ранкових інструктажів в Хмельницькому. Один екіпаж, який їде у сторону Тернополя, підвозить ранкову зміну на стаціонарний пост у Війтівцях.

Потім потрібно обстежити увесь відрізок дороги. Наприклад, екіпаж їде від Хмельницького до межі з Вінницькою областю і назад, оцінює ситуацію, а потім увагу приділяють місцям концентрації ДТП.  На порушення в прилеглих селах  виїжджають тільки групи швидкого реагування. Патрульні ж виїжджають на спеціальні виклики, якщо вони знаходяться в їхньому периметрі.

Крім того, дорожні інспектори оцінюють дорожнє покриття, розмітку і знаки. Усі їхні зауваження формуватимуть в однин загальний звіт у вигляді припису, який буде виданий відповідальним за дороги. А вже потім відділ безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції має проконтролювати, чи усунули недоліки відповідальні служби.

В патрульній автівці є рація, відеореєстратор, планшет. В багажнику возять великий знак “Увага ДТП”, конуси, рулетку, аптечку, вогнегасник, а також бронежилети, які вдягають тільки вночі або на виклик. А от замість смугастих жезлів дорожні інспектори мають так звані “льодяники”.

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №1 на сайті vsim.ua
  Замість смугастих жезлів дорожні інспектори мають так звані “льодяники”.Вони відрізняються від своїх смугастих попередників, бо схожі на льодяник на паличці  


В залежності від трафіку на дорозі, кількості правопорушень і ДТП, патрульні наїжджають кілька сотень кілометрів за зміну. Наприклад, в напрямку Тернополя буває до 400 кілометрів за 12 годин.

Про пост у Війтівцях   

Пост дорожньої поліції Хмельниччини поки що працює лише у Війтівцях. Це один з колишніх постів ДАІ. Тепер його називають сервісним пунктом. На посту постійно знаходяться троє поліцейських і один автомобіль. Транспортний засіб використовують лише, коли потрібно наздогнати порушника.

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №2 на сайті vsim.ua
Поліцейський Олександр Капітан розповідає, що самі посадили квіти на клумбах. Так, мовляв, пост виглядає гарніше


В двоповерховому приміщенні патрульні провели журналістам екскурсію. На першому поверсі тут знаходиться кімната з відеонаглядом. Комплекс “Відеоконтроль-Рубіж” автоматично розпізнає номери та зберігає їх в архіві разом із зображенням машини. А поки авто рухається, уся інформація про нього вже в інспектора на екрані.

- Якщо система розпізнає знаки, то водія затримуємо для перевірки. Автомобіль може бути крадений або ж у розшуку, то система відразу дає нам знати, - розповідає інспектор Олександр Капітан. - Машину можемо залишити в себе або ж помістити на штрафмайданчику в Хмельницькому.  

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №3 на сайті vsim.ua
Система фіксує чотири напрямки: Кам’янець, Війтівці, Хмельницький і Тернопіль


На другому поверсі є кімнати для відпочинку та кухня. Щоправда, її ще не використовують, бо приміщення потребує ремонту. Не на камеру правоохоронці розповіли, що цей пост ДАІшники залишили їм не в кращому стані. Жартують, добре, що техніку не винесли.

  •  Виклики на 102 тут не приймають. На посту є свій телефон, куди можна дзвонити учасникам дорожнього руху: 098 175 12 68.    

Вінницький напрямок

Ділянка дороги М-12 від Хмельницького до Вінницької області в день нашого патрулювання була закріплена за інспекторами 4 роти Сергієм Кутузовим та Всеволодом Грабаром.  

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №4 на сайті vsim.ua - Ця ділянка траси відзначається підвищеною аварійністю, - ділиться Сергій Кутузов (за кермом, - прим.авт). -  А біля селища Меджибіж дорогу дорогою назвати не можна. Там напрямок з ямами, розмітка часткова. А для траси дуже важлива розмітка, бо в темний час доби її просто може бути не видно. І водії цим користуються.

Сергію всього 23 роки. Він, як сам каже, прийшов в поліцію на хвилі революції. Це його перша робота. І вона йому дуже подобається.

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №5 на сайті vsim.ua
- Ліпше колесити по трасі, аніж вирішувати сімейні конфлікти в Хмельницькому, - вважає його напарник Всеволод Грабар


27-річний Всеволод, до речі, пройшов відбір у Києві, але переїхав у Хмельницький через сімейні обставини - його жінка родом звідси.

За три години роботи хлопці зупинили кілька водіїв за різні порушення ПДР. В основному  через порушення правил обгону, невикористання пасків безпеки, порушення вимог дорожньої розмітки, розмови по телефону.  

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №6 на сайті vsim.ua
 Водія “Лади” патрульні пожаліли. За подвійну суцільну міг отримати 255 гривень штрафу. Але, кажуть, він визнав свою вину, злякався.


- Краще ми не будемо писати постанову, бо не буде порушень. Ви маєте розуміти, що ми не гонемося принести 10-20 штрафів. Такої цілі у нас немає. Ми краще проведемо профілактичну бесіду. На дорогах же два роки не було контролю. Тепер маємо привчити водіїв до того, що ми тут є і слідкуємо за їхньою поведінкою, - каже лейтенант Всеволод Грабар.

Дорога на Тернопіль

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №7 на сайті vsim.uaЦей напрямок журналісти обстежили разом з інспекторами Ігорем Васильєвим та  Василем Безмагою. Тут за зміну наїжджають близько 350 кілометрів. Дорога спокійніша, аніж в сторону Вінниці. У вихідний було менше автомобілів, а відповідно й менше порушників. Інспектори оцінили і стан дороги.

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №8 на сайті vsim.ua
 Ігор Васильєв проводить профілактичну бесіду з водієм


 - Покриття на трасі у цьому напрямку задовільне. Але проблема з розміткою. Її попросту немає. І дуже часто водії вказують на те, що її не видно. Наприклад, у разі оскарження в суді, посилаючись на норми законодавства,  у деяких випадках можуть уникнути відповідальності. Вночі чи в дощ її взагалі не видно, - лейтенант Ігор Васильєв.

"Дорожники" працювали у постійному русі. Патрульний автомобіль видно здалеку. Але до того, що на дорогах знову з’явилися люди в формі, водії ще не звикли.

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №9 на сайті vsim.ua
- Порушують, незважаючи на те, що бачать попереду патрульний автомобіль, - каже лейтенант Василь Безмага.


28-річний Василь Безмага родом з села Райківці. Вже 5 рік живе в Хмельницькому. Одружений і має дитину.  На питання, чому став поліцейським, відповідає просто:

- Мені реально хотілося щось змінити, - зізнався Василь. -  Дружина і дитина задоволені, що я виконую непрості обов’язки, відповідальні. А не десь на заробітках.

Його напарник і старший в екіпажі 33-річний Ігор Васильєв поділився з журналістами, що мріяв працювати на дорозі. В діалозі попередив, що мова не про “заробіток” колишніх ДАІшників, а саме організація безпеки на дорозі. Початок роботи в патрульній описав так:

- Був період, коли снилася робота. На початку сни часто повторювалися. Розумієте, ці всі емоційні стреси.  Перші “звільнення”, якісь скарги, аналіз власної роботи… Це дуже відповідальна робота. Мене реально врятувала відпустки, - розповідає Ігор Васильєв.

А потім, кажуть інспектори, втягнулися і навіть виробили імунітет до образ.

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №10 на сайті vsim.uaАвтомобілі Hyundai Sonata дуже ненажерливі, вважають поліцейські. А паливо їм потрібно економити.   

- Раціонально б на трасу дати Mitsubishi. На трасі менше шансів її розбити. Вони і економні, - вважає Ігор Васильєв. - На 100 кілометрів мінімум 7,5 літрів пального йде. Я маю максимально економити паливо. Їздимо до 80 кілометрів на годину.  

Про хабарі

Водіїв не зупиняють для того, щоб перевірити документи чи наявність вогнегасника – закон цього не дозволяє. Тому і менше шансів зловити п’яного водія. Але більша проблема з тими, хто ганяє. Навіть якщо зловлять за перевищення швидкості – довести провину не вдасться. У дорожніх копів немає приладів фіксації. Доказів не буде.

Як працює дорожня поліція на трасах Хмельницької області (ФОТОРЕПОРТАЖ), фото №11 на сайті vsim.ua  

Поліцейські не приховують, що водії постійно їм пропонують гроші. На трасі свої правила, всі поспішають, тож легше дати 200 гривень в руки інспектору, аніж чекати поки тебе “оформлять”.

- Ми починаємо відучати їх. От в Хмельницькому вже відучили. А тут, мабуть, кожен другий пропонує. Багато проїжджих.  Не виходячи з авто, відразу 200-300 дістає і думає, що він поїде далі. Але не тут та було! Водії “негабаритів” постійно 500 тикають. Ми їм пояснюємо, що за це є кримінальна відповідальність, - розповідає  Всеволод Грабар.

Якщо водій буде наполягати, інспектори можуть викликати слідчо-оперативну групу. Але досі таких випадків не було.

Причини, які дозволяють поліцейському зупинити автомобіль:

  1. водій порушив ПДР;

  2. немає номерного знака, або він закріплений у недозволеному місці

  3. є очевидні ознаки несправності авто;

  4. є інформація, що водій або пасажири (а також авто або вантаж) мають відношення до вчинення ДТП, кримінального або адмінпорушення;

  5. автомобіль знаходиться в розшуку;

  6. необхідно опитати водія чи пасажирів як свідків;

  7. вантаж на автомобілі закріплений неналежним чином;

  8. світлові або звукові сигнали використовуються з порушенням.

  9. поліцейським необхідна допомога водія.

Восени в патрульній поліції очікується поповнення – стартував новий набір. Частина з відібраних інспекторів будуть служити в дорожній поліції.

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (3)
  • Олег
    не вірю, що ні копійки не взяли
  • Roman Jakovenko
    Дай Боже, хай працюють чесно.
  • Сергій Якубенко
    аби поповнення не було ДАІшним. Поки їх роботою задоволений

keyboard_arrow_up