Як електронний журнал змінив навчання у Хмельницькому? Думки вчителів

Як електронний журнал змінив навчання у Хмельницькому? Думки вчителів
Фото з архіву редакції
  • З жовтня у шістьох хмельницьких школах працює пілотний проект.
  • Вчителі виставляють оцінки не лише в паперовий журнал, але й в електронний.
  • За цей час встигли оцінити переваги і недоліки електронного журналу. Думками поділились з журналістами vsim.ua.

Рік тому у міській раді виділили 75 тисяч гривень на розробку електронного журналу. Обрали і шість шкіл, в яких запустили пілотний проект. Це СЗОШ № 6, СЗОШ № 27, СЗОШ № 29, НВО № 5, НВО № 1 і НВК № 10. Влітку системні адміністратори вносили в систему персональні дані учнів та вчителів. Вже з вересня взялись за заповнення особистих сторінок навчальними планами, розкладами уроків та відомостями про батьків.

Повноцінно електронний журнал запрацював на початку листопада. Тоді у СЗОШ № 6 журналістам vsim.ua показали, які можливості він має і як вносити туди оцінки. Рівно за три місяці ми вирішили запитати у вчителів про плюси та мінуси такого нововведенння. Для цього завітали у НВК № 10, що на Водопровідній, 11.

На два журнали йде більше часу

Юлія Прозоровська, вчитель біології та географії, класний керівник 5-го класу

Відео дня

- Заповнювати електронний журнал не важко, він досить зручний. Єдине, чого не вистачає, то це додаткового часу. Якщо ми приходимо на урок, то мусимо відмітити відсутніх в електронному журналі і заповнити сторінку в паперовому. Так само і з виставленням оцінок.

Плюсом є те, що батьки можуть одразу його відкрити і промоніторити ситуацію по своїй дитині. Бо діти самі не завжди дадуть щоденник на оцінку, а потім батьки дивуються, де взялось стільки оцінок. Те ж саме і з відвідуванням.

Я встигаю заповняти електронний журнал в робочий час. У нас бувають “вікна”. Крім того, майже в кожному класі є комп’ютер, тому на початку уроку я виставляю “енки”, а в кінці уроку виставляю оцінки. Буває, що на перерві виставляю.

“Заповнити журнал на уроці важко, бо потрібно бути з дітьми”

Світлана Медвецька, вчитель української мови та літератури

- Ідея дуже хороша, але часу на заповнення витрачається дуже багато. По-перше, потрібно виставляти багато письмових робіт. Тим більше, що ведеться не лише електронний, але й паперовий. Звичайно, що є оптимізація, але роботи над ним ще потрібно досить багато, є багато зауважень до нього.

По моєму предмету заповнити журнал на уроці важко, бо потрібно бути з дітьми. Календарне планування заповнюємо в позаурочний час, тоді, коли уроки закінчені. Якщо ж вони заповнені, то ми відкриваємо тему, відмічаємо відсутніх і заповнюємо журнал. Після уроку чи пізніше переносимо це все у паперовий. Або навпаки.

“Чекаю, коли нам треба буде виставляти оцінки в один журнал”

Лариса Боднарчук, вчитель початкових класів, класний керівник 2-го класу

- Перевагу електронного журналу я відчула відразу, бо за мене заповнили списки дітей. Зазвичай над цим ми сиділи по дві доби. Мені подобається, що батьки мають доступ і можуть подивитись теми, які їхні діти вчать, які є завдання по цьому.

Поки мене не дуже задовольняє формат самого електронного журналу. Сторінки мають бути більш компактними, щоб меншою була “шапка” і більшою робоча зона сторінки. Та і чекаю того моменту, коли нам треба буде виставляти оцінки лише в один журнал, бо в два паралельно важко.

Ми у другому класі оцінок дітям ще не ставимо, тому мені доводиться заповняти лише відвідуваність учнів. Але чекаю, коли вони перейдуть у третій клас і можна буде спробувати виставляти успішність. Також час потрібен, бо доводиться писати у журналі домашні завдання. Діти у другому класі не завжди правильно його можуть записати у щоденник.

“Виставити оцінки одного класу займає 10-15 хвилин”

Людмила Козубай, вчитель технологій, трудового навчання і курсу “Хмарні сервіси в освіті”

- Паперовий документообіг це вже минулий час. Потрібно йти до того, щоб скорочувати час на виставлення оцінок. Зараз ще є певні недоліки, але ми йдемо до того, щоб їх виправити. Розробники враховують наші побажання.

Технічно ми забезпечені всім необхідним для того, щоб користуватись електронним журналом. Залишилось лише звикнути. Також це додатковий час витрачається. Але якщо ми повністю перейдемо до електронного, то це ввійде в норму. Стараюсь заповняти в кінці уроку, але трудове навчання вимагає більше уваги до дітей, то не завжди встигаю. Бувають випадки, що на перерві доставляю або після уроків. Протягом дня встигаю заповнити. Виставити оцінки одного класу займає близько 10-15 хвилин.

Електронний журнал привчає наших дітей до дисциплінованості з точки зору дотримання дедлайнів. Вони люблять відтягувати виконання тих чи інших завдань. А електронний журнал обмежений в часі і дитина налаштовується на те, що має тиждень для того, щоб отримати оцінку з певного предмету.

Розробники прислухаються до зауважень по журналу

Світлана Войцеховська, вчитель хімії

- Мені електронний журнал подобається. Це й інформаційна доступність, і можливість в будь-якому місці його відкрити і подивитись. Учень може переглянути там домашні завдання, якщо не записав у щоденник.

Хімія то такий предмет, де потрібно наочно бачити різні експерименти. То я у журналі записую для дітей посилання, де вони їх можуть переглянути. В щоденник я цього не могла записати. Зазвичай поточні оцінки вношу одразу в кінці уроку, якщо ж потрібно перевірити контрольну і виставити, то роблю це в позаурочний час.

Спочатку було важко звикнути до того, що потрібно заповняти два журнали. Зараз вже звикла. Окрім цього, до будь-яких наших зауважень прислухаються і журнал вдосконалюється. От нещодавно внесли корективи, щоб можна було згенерувати звіт по оцінках за певний місяць і роздрукувати для батьків, які не мають змоги подивитися в електронному.

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (3)
  • Оля Сокол

    Використання електронного журналу Smart School надає значні переваги, такі як можливість автоматичного генерування звітів про успішність, доступність 24/7 з будь-якого пристрою, де є Інтернет. Крім того, програмне забезпечення Smart School дозволяє друкувати журнал успішності класу (академічної групи) у відповідності з Державним стандартом.
  • Ігор Воронюк

    ще не всі класи мають в 10 нвк доступ до електронного журналу.

keyboard_arrow_up