Пропаганда екотранспорту - одна із фішок влади. Мер міста особисто обкатує "байк" на парадах. Хмельницький обіцяють зробити зеленою столицею України. Але з велодоріжками і прокатом поки що проблематично.
На велосипеді у Хмельницькому покататися можна. Але не завжди безпечно. Велосипедист завжди ризикує потрапити під колеса автомобіля. Двоколісний завжди може постраждати від неякісних доріг чи високих бордюрів. Проблема - відсутність велоінфраструктури в місті. Хоча Хмельницький цього потребує. Любителів покрутити педалі з кожним роком стає все більше.
Попередня міська влада напередодні виборів обіцяла велодоріжки. До діла дійти не встигли. Обіцяє і Симчишин. Були спроби зрушити справу з місця. Принаймні такий висновок можна зробити з відповіді на петицію. Розвиток велоінфраструктури включили до проекту Плану дій сталого енергетичного розвитку. Планують зробити:
- п’ять магістральних велошляхів(Південно-Західної гілки (вул. Бандери, вул. Проскурівського підпілля, Львівське шосе), Північної гілки (Вінницьке шосе, просп. Миру, вул. Зарічанська), Центрального напрямку (Панаса Мирного, Свободи), Південного напрямку (вул. Тернопільська, Купріна, Кам’янецька), Східної гілки (вул. Чорновола, Пілотська, Шевченко)
Відео дня- 5000 велопарковок(3500 – короткотривалі, 1500 – довготривалі)
- 40 пунктів зберігання і технічного обслуговування велосипедів- дитячий велосипедний парк- Велоскейт парк- 40 пунктів вело прокату на 500 велосипедів
Для реалізації крутого плану шукають кошти й інвесторів.
Сергій Петрович, велоактивіст, член правління ГО «Критична маса»
- В Хмельницькому нема велоінфраструктури.. Але є декілька парків, широкі дороги та проспекти, величезна кількість велосипедистів, які збираються на паради містом. Та і взагалі, на велосипеді можна не тільки кататися у дворі... Поїхати на роботу, за покупками... Це корисно, еклогоічно та просто классно.
Коли немає власного
А поки у Хмельницькому шукають шляхів і методів для розвитку велоінфраструктури, поглянемо, що ми маємо на сьогодні. Спробувати себе на двоколісному може кожен. Для цього не обов’язково купувати велосипед. Ціни на ринку різні - від 4 тисяч гривень. Можна взяти і вживаний вдвічі дешевший. Найпростіший варіант – позичити у знайомих. Більш затратний – прокат.
У Хмельницькому є оренда екотранспорту. Але лише один підприємець надає такі послуги. Саме тому задоволення це не з дешевих. Наприклад, одна година - 80 гривень. Максимальний термін прокату – місяць. За такий термін треба віддати 2550 гривень.
Умови тут досить жорсткі. Власники дуже ретельно страхуються від можливого шахрайства чи можливого пошкодження. В якості застави беруть або 5000 гривень (сума може змінюватися відповідно до орендованого транспорту) або ж документи (паспорт, водійські права). Усі дані орендаря уважно перевіряють.
Велосипедисти часто їздять поміж пішоходами.Парковки є, доріжок - немає
Хмельницька влада неодноразово говорила про необхідність розвитку велоінфраструктури. Мер Олександр Симчишин на позиченому двоколісному особисто пропагував екологічний вид транспорту. Відкривав сезон і завітав на Велодень. То що буде робитися у місті для тих, хто любить крутити педалі? Про перспективи розвитку інфраструктури у Хмельницькому ми запитали у радника міського голови з даного питання Сергія Толстіхина.
- Ведеться розробка плану двох велодоріжок. Щодо парковок, то працюємо не лише в напрямку збільшення їхньої кількості, а й якості. Оголосили спеціальний конкурс на кращу паркову, - розповідає «ВСІМ» Сергій Толстіхін. – Щодо комунального велопрокату, то говорити про це поки рано. Коштів на це немає.
Приклад правильної і неправильної парковки.Парковок для двоколісних у місті більше 40. І кількість зростає. Та не всі вони задовольняють потреби велосипедистів. Більшість розраховані лише на те, щоб зашвартувати переднє колесо. Хоча роверисти переконують, що краще, коли можна причепити за раму.
Щодо велодоріжок, то у 2016-ому планують відкрити як мінімум одну – вздовж Південного Бугу. У планах ще доріжка через парк Чекмана і через проспект Миру.
У сусідів завжди краще
В Польщі взяти велосипед на прокат значно дешевше. Окрім приватників, такою справою тут займається і влада – громадський велопрокат. Система проста і зручна. Транспорт можна взяти навіть безкоштовно. Але лише на 20 хвилин. Для цього потрібно зареєструватися у відповідній системі. Катаєшся більше – плати. У порівнянні з нашими цінами – там вони є більш символічними.
Порівняємо з сусідами – українськими містами. Схожа система вже працює і розвивається у Львові. Тут діє 5 станцій муніципального прокату з 50 велосипедами. Скористатися послугами можуть власники місячних (120 гривень) або сезонних (800 гривень) абонементів. У разі наявності відповідної картки ровером можна скористатися до 1,5 години на день. Добратися на роботу чи по справах замість тісного громадського транспорту – варіант чудовий. Поки він підходить не усім через малу кількість станцій. Та у планах відкриття ще мінімум 15 точок прокату.Велопарковок в Хмельницькому бракує. І це факт. Залишають транспорт посеред вулиці прямісінько у центрі міста.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
може вже пора вдягати панове?