Конфлікт в «Електротрансі»: водії вимагають премій та звільнення голови профкому

Конфлікт в «Електротрансі»: водії вимагають премій та звільнення голови профкому
  • 26-річний водій Сергій Глущенко та ще кілька водіїв підприємства збунтувалися проти адміністрації і готові позиватися до суду.
  • Працівники не задоволені новим колективним договором та наказами керівництва.
  • Директор «Електротрансу» каже, що рішення законні, а водії лише «колотять» колектив. 

- Головний критерій того, хто на якому тролейбусі буде їздити – це лояльність до адміністрації. А хто захищає свої права, той буде все життя їздити на старому тролейбусі. Не дай бог потрапив у ДТП, то клас водія понизять і платитимуть менше. Але «лояльних» це не стосується. Їх і після ДТП не понижують, - жаліється на керівництво «Електротрансу» водій підприємства Сергій Глущенко.

Сергій Глущенко приїхав у Хмельницький з Донецька у 2015 році. В «Електротранс» потрапив з центру зайнятості. Чоловік каже, що робота важка. Мало того, що заробляють небагато, та ще й перед новим роком забрали та скоротили надбавки та премії. Тоді ж в «Електротрансі» прийняли новий колективний договір. Водій вирішив не мовчати, зібрав ініціативну групу та вже подав позов до суду.

Водії висунули вимоги адміністрації  

Непорозуміння з керівництвом підприємства почались наприкінці грудня минулого року. Сергій Глущенко розповідає, що адміністрація прийняла новий колективний договір без відома працівників. А після цього директор підписав ще й наказ про нові умови праці з 1 січня. За цим документом працівникам зменшили або й зовсім скасували певні види доплат та премій. Саме через це і збунтувались працівники. Водій вважає, що колектив поділився на два табори. Одні приєднались до ініціативної групи, а інші бояться втратити роботу та «співають під дудку» адміністрації.

- Коли директор «протаскував» цей колективний договір, ніхто про це не знав, не було оголошень. Воно все відбулося на конференції, на яку були висунуті делегати, лояльні до адміністрації. 29 січня відбулися загальні збори водіїв тролейбусів, там було прийнято рішення висунути до адміністрації вимоги, - зазначає Сергій Глущенко.

За новим колективним договором, працівникам зменшили оплату нічних, відмінили надбавку за вислугу років та зменшили доплату за розривний графік роботи. Саме тому ініціативна група з десятка водіїв вирішила висунути вимоги керівництву. Адміністрацію попросили відновити процедуру прийняття колективного договору, виплатити надурочні за 2016 рік та звільнити голову профкому.

- Перші дві вимоги директор підприємства задовольнив. У нас є про це відповідний документ. Але чи виконає її, то це поки не ясно. Зараз ми готуємо пропозиції до колективного договору, а також чекаємо в 5-денний термін, що директор має сплатити надурочні за 2016 рік, - пояснює правозахисник ініціативної групи водіїв «Електротрансу», мати водія Сергія Тетяна Глущенко

Зменшують премії, щоб вистачило на зарплату

У КП «Електротранс» зменшення надбавок і премій аргументують тим, що підняття мінімалки суттєво вдарило по бюджету підприємства. Мовляв, тепер адміністрація думає, де взяти гроші, аби платити працівникам. Керівництво вважає звинувачення водіїв безпідставними. Кажуть, що роблять все за законом. 

- Фонд заробітної плати в місяць збільшився на 1,5 мільйона гривень і тепер складає 4 мільйони. А при тарифі в 1,50 гривень і при відшкодуванні за пільговий проїзд в 40 мільйонів та при умові, що міська влада додатково дасть фінансової підтримки на 14 мільйонів, ми зробили фінансовий план. На цей рік не вистачає 19 мільйонів, - каже директор КП «Електротранс» Віктор Паламарчук. - Тому потрібно йти на оптимізацію, щоб ні в якому разі не піти шляхом масового скорочення працівників. Саме страшне, що може бути - ми нарахуємо зарплату, але не зможемо її виплатити. Це великий колапс.

Гроші обіцяють знайти

У міській раді про конфлікт в «Електротрансі» знають. Та запевняють, що вирішуватися він має виключно в рамках самого підприємства. А якщо колектив переконаний, що їхні права порушуються, то вони можуть звертатися до служби примирення або до суду.

- Все, що міська рада могла зробити, вона зробила. Ми відшкодували 40 мільйонів за пільговий проїзд, зарплата виплачується вчасно. Якщо буде прийнято новий тариф, то буде можливість переглядати і премії та надбавки. Надбавку за вислугу років ми повернули. Далі будемо виходити з можливостей підприємства, - коментує заступник міського голови Андрій Бондаренко. – 14 мільйонів допомоги виділили тільки на перше півріччя. Будемо шукати кошти і на друге. 

«Щоб вирішити конфлікт, необхідна реєстрація спору»

Тетяна Бабич, начальник відділення Національної служби посередництва та примирення у Хмельницькій області

- До мене звернулась ініціативна група і поставила питання, чи можна зареєструвати колективний трудовий спір. Вони сказали, що на підприємстві було прийнято колективний договір з порушенням вимог законодавства. Водії кажуть, що новий договір в частині оплати погіршив їхні умови праці. Директор підприємства мені теж сказав, що вони зробили погіршення, але в рамках вимог закону. Тобто пільги і надбавки зменшили, але не більше, аніж це дозволяє закон.

Поки директор підприємства задовольнив вимоги ініціативної групи, принаймні письмово. Якщо ж вимоги таки не будуть виконані, тоді можна реєструвати трудовий спір. Я думаю, що всі непорозуміння мають владнатись в рамках трудового законодавства. І реєстрація колективного спору тут необхідна. Я б запропонувала створення примирної комісії з незалежних посередників, які працюють при нашому відділенні. Ми навіть оговорили з представниками від підприємства і з ініціативної групою, хто б міг бути посередником. Після реєстрації ми маємо створити примирні органи колективного трудового спору. Він розглядається або примирною комісією, або через трудовий арбітраж. Трудовий арбітраж визначає, хто правий, а хто винний. А примирна комісія дозволяє сторонам домовлятися між собою.

Керівництву підприємства треба говорити з органами місцевого самоврядування. Якщо їхні бажання зберегти соціальні гарантії працівникам співпадуть, то можна робити уточнення до бюджету, щоб міська рада виділила додаткові кошти. А якщо не виділить, то буде заборгованість по зарплаті. 

0
0
0
0
Коментарі (5)
  • Андрей Шпулак

    От незадача керівництву: і попіаритись хочеться на низьких тарифах, і грошей немає на зарплату працівникам.

    Мастер Автополив reply Андрей Шпулак

    Вот то то же! Никак не получится и рыбку съесть и косточками не подавится. Тариф конечно на сегодня нереально занижен, по моему мнению.
  • Михайло Степаненко

    премій їм захотілось, а ви хоч працюєте на ті гроші?

    Андрей Шпулак reply Михайло Степаненко

    На підприємство не вмстачає водіїв. Не хочеш попрацювати?
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Хмельницького за сьогодні

11:01 На Бандери посеред дороги загорівся "Opel" play_circle_filled photo_camera 10:00 16 грудня - День ангела Георгія 09:05 Солодкий гостинець чи новий гаджет: що хмельничани хочуть отримати в подарунок на Миколая? 08:00 Рецепт дня. Готуємо пиріг із плавленим сиром Від читача 17:43 Допоможіть ,хто може! 18:04 Як уникнути переохолодження: 5 порад від МОЗ 17:18 Дві пожежі через домашню пічку сталися на Хмельниччині 17:10 Вгадай марку авто по фото (ТЕСТ) 16:46 На Житомирщині розбився військовий літак. Загинув пілот 16:23 На Хмельниччині будують 13 гуртожитків для військовослужбовців-контрактників photo_camera 15:18 В сотнях квартир Хмельницького відключатимуть газ (СПИСОК АДРЕС) 14:17 В ДТП на Хмельниччині постраждали двоє пішоходів photo_camera 14:17 Голи на останніх секундах, спірне пенальті та сенсація: “Сокіл” у Хмельницькому програв аутсайдеру play_circle_filled 13:09 340 мільйонів віддали хмельничани з власних кишень на оборону України 12:12 В Хмельницькому районі в кювет знесло “Славуту”: в машині було двоє дітей photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up