Я закинув дачу, не маю вихідних, взагалі не маю вільного часу, - каже Володимир Кравчук . – Вночі прокидаюся і читаю закони, щоб знати обов’язки влади та свої права. Кожний папірець – чи то заява, чи то звернення – мені вартує чималих сил та нервів.
У хмельницькому аеропорті вже більше двох років не сідають пасажирські та більше 5 років не прилітають вантажні літаки. На реанімацію піде понад 5 мільйонів гривень, які мають виділити з обласного бюджету. А поки працівники два роки сидять без зарплат.
Приватна фірма «Поділля-Авіа», яка також має заборгованості перед своїми працівниками, діяла на території комунального підприємства «Аеропорт Хмельницкий».
- Ніхто не знає, як вони там розподілили територію, приватники мають там два ангари, зараз вони об’явили себе банкрутами, бо мають великі борги, - каже член комісії з проведення конкурсу на право концесії цілісного майнового комплексу комунального підприємства «Аеропорт-Хмельницький», депутат облради Іван Гончар. – «Аеропорт Хмельницький» не може брати на себе відповідальність за приватну компанію та її працівників.
На підприємців працювало понад 30 людей, усі мали заборгованості по зарплаті. За виплатою звернулися до суду. Виконавча служба заморозила рахунки «Поділля-Авіа», щоб сплатити заборгованості підприємства, проте суми не вистачило, тому на реалізацію виставили і майно. Тепер працівники чекають, аби їм в порядку черги виплатили гроші.
Бореться один
Володимир Кравчук присвятив авіації 29 років свого життя, але написав заяву за власним бажанням, бо йому не створили умови для роботи. Остання посада, яку він займав у «Поділля-Авіа», - керівник з якості.
- Підприємство збанкротувало, а мені що тепер робити? - каже Володимир Кравчук. - Багато хто з колег вийшов на пенсію, а молоді шукають іншу роботу у Києві. Я щодня гортаю папери, відпрошуюсь з нової роботи, аби бігати в суд та випрошувати гроші, які сам заробив.
Виконавча служба виставила на аукціон автомобіль «ЗІЛ», початкова вартість якого становила 26 тисяч гривень. Протягом трьох торгів автомобіль не продався, тому ціну знизили до 15 тисяч.
- Я готовий забрати цей автомобіль, адже по закону я маю право взяти нереалізоване майно, - каже чоловік. – Так підприємство б розрахувалося зі мною. Я згідний заплатити різницю між заборгованістю та сумою останнього аукціону – це близько тисячі гривень. А мені пропонують забрати за початковою вартістю майна, тобто за 26 тисяч гривень. Тоді різниця буде 12 тисяч, але це вже купа металобрухту, а не автомобіль.
Аеропорт потрібен
Відновлювати роботу «Аеропорту Хмельницький» та шукати нового директора буде спеціальна комісія. А також хочуть, аби побудували 300 метрів нової злітно-посадкової смуги. Для цього потрібно близько п’яти мільйонів гривень.
- Минулого року з бюджету вже виділялися кошти, проте директор собі збільшив зарплату і нічого не змінилося, - каже Іван Гончар. – Не можна забрати у міста ще авіаційну систему, бо люди будуть їздити в аеропорт в Чернівці та у Львів, - каже депутат облради Іван Гончар. – Хмельничани заповняють 30-40 % чернівецьких рейсів. Наш аеропорт потрібно реанімувати, інакше він просто пропаде.
Крім заборгованості по зарплаті, підприємство має борг за світло та оренду землі.
До кінця року комісія обласної ради буде повністю контролювати розподіл коштів, сертифікацію землі та будівлі підприємства, всі документи. А для бажаючих співпрацювати проведуть конкурс.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.