Як в закладах Хмельницького розпізнати відсутність якості продукції: поради експерта

- Хто готує десерти, які продають в кав’ярнях?
- У що одягнута бариста та як нарізають хліб в магазинах?
- Запитали в експерта, на що має звертати увагу споживач, аби бути впевненим в безпеці і якості продукції.
Одна з кав’ярень в центрі Хмельницького. Тут, близько 11 години, один з чоловіків замовляє еспресо. Кидає оком на баристу. Нею була молода дівчина. Одягнута у футболку та джинси. З яскравим манікюром. Готуючи кавові напої, вона час від часу зітхала. Чи то від спеки, чи то від кількості людей в черзі.
Забравши своє замовлення, чоловік вийшов з кав’ярні й розмістився на літньому майданчику. Зробивши перший ковток, одягнув окуляри з чорним склом, які зняв раніше. Сперся на спинку сидіння й став озвучувати думки вголос: «Цікаво, чи знають про це всі споживачі?»
Яких процесів мають дотримуватися в закладах харчування
Мирослав Єрємєєв. Він же – підприємець, який займається консультуванням і впровадженням системи управління безпечністю харчування НАССР не лише в Хмельницькому, а й по всій Україні.
Дана система ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів. Вона підкріплена законом, який набув чинності ще у 2015 році. Згідно з ним, в Україні має бути впровадження європейська модель системи гарантування безпеки і якості продуктів. Саме це й базується на процедурах НАССР.
Загалом програма передумов системи НАССР охоплює наступні процеси:
-
Належне планування виробничих, допоміжних та побутових приміщень для уникнення перехресного забруднення
-
Вимоги до стану приміщень, обладнання, проведення ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, калібрування тощо, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок
-
Вимоги до планування та стану комунікацій – вентиляції, водопроводів, електро- та газопостачання, освітлення тощо
-
Безпечність води, льоду, пари, допоміжних матеріалів для переробки (обробки) харчових продуктів, предметів та матеріалів, що контактують із харчовими продуктами
-
Чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень та інших поверхонь)
-
Здоров’я та гігієна персоналу
-
Поводження з відходами виробництва та сміттям, їхній збір і видалення з потужності
-
Контроль за шкідниками, визначення виду, запобігання їхній появі, засоби профілактики та боротьби
-
Зберігання та використання токсичних сполук і речовин
-
Специфікації (вимоги) до сировини та контроль за постачальниками
-
Зберігання та транспортування
-
Контроль за технологічними процесами
-
Маркування харчових продуктів та інформування споживачів.
Чи дотримуються в Хмельницькому
За словами Мирослава Єрємєєва, за його спостереженнями, у Хмельницькому є одиниці закладів, які дотримуються системи НАССР. Зокрема – це заклад харчування в Епіцентрі. Та McDonald's.
Чи дотримуються в Хмельницькому правил, що відповідають за безпеку харчових продуктів, покупці та клієнти закладів можуть переконатися й самостійно. Для цього слід звернути уваги на деякі фактори.
Як одягнута бариста?
Мирослав Єремєєв розповідає про один із факторів, на прикладі своєї ранкової купівлі напою в кав’ярні. Каже – бариста була без спецодягу. З манікюром та ймовірно, з накладними віями. Працювала без шапочки. Мовляв, цих ознак достатньо, аби засумніватися в якості продукції, яку продають в даному закладі. Адже персонал має бути в спецодязі. «Це елементарні санітарні вимоги», – додає він.
А що в продуктових магазинах?
У продуктових магазинах Мирослав Єрємєєв радить також звертати увагу на наявність спецодягу в продавця. За його словами, працюючи із продуктами, недопустимим є робота в одязі, в якому людина прийшла з вулиці. Крім того, продавець має бути в рукавичках, коли, наприклад, ріже хліб, – додає експерт.
Також Мирослав Єрємєєв каже про терміни придатності продукції, з якими варто обов’язково ознайомлюватися під час покупки.
А хто й де готував ці десерти?
Чи не в кожній невеличкій кав’ярні за склом завжди можна знайти різні десерти. Як пояснює Мирослав Єрємєєв, зазвичай їх готують не в самому закладі, а деінде. Звідси виникає питання – чи впевнені покупці в безпечності приготування даної продукції?
Аби отримати відомості, каже експерт, споживач має повне право вимагати надання повної інформації. У разі відмови – радить телефонувати зі скаргою на гарячу лінію Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Питання щодо алергенів
Уявімо, що потенційний покупець є алергиком. Він приходить до кав’ярні, де хоче придбати якесь із тістечок. Чи, солену випічку, наприклад. Людина запитує в продавця про конкретний інгредієнт, на який має алергію. Мирослав Єрємєєв каже – продавець, який не володіє інформацією щодо продукції, відповісти не зможе. А отже – цим завдає реальної шкоди покупцеві.
Хто торкався кришечок?
Звертає увагу споживачів Мирослав Єрємєєв і на ще одну деталь – розміщення одноразових стаканчиків та кришечок у кав’ярнях чи біля кавових апаратів у різних закладах. За його словами, ці атрибути зазвичай перебувають в легкій доступності. Тож нікому не може бути відомо, хто, наприклад, торкався цих предметів. Що, як вважає експерт, також несе загрозу здоров’ю покупця.
Напишіть в коментарях, у безпеці харчових продуктів яких закладів у Хмельницькому ви сумніваєтеся. Або мали не вдалий досвід, купуючи продукцію в тому чи іншому місці.
Читайте також: Де дешевше у Хмельницькому: порівняли ціни на овочі (ІНФОГРАФІКА)
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.