“Кайфу мало і небезпечно”: Сергій Толстіхін про розвиток велотуризму на Хмельниччині

“Кайфу мало і небезпечно”: Сергій Толстіхін про розвиток велотуризму на Хмельниччині
  • “Роздовбані” дороги та відсутність елементарних вбиралень.
  • Такими зараз постають українські “зелені” маршрути.
  • Змінювати це планує досвідчений хмельницький велотурист Сергій Толстіхін.

В його путівнику Європою вже стоїть відмітка “виконано” навпроти 31 країни. Їх Сергій Толстіхін відвідав, подорожуючи на велосипеді. Позаду тисячі кілометрів. Його крайня мандрівка завершилася наприкінці вересня. Тоді Сергій з коханою Юлею накрутили педалями понад 5 тисяч кілометрів. Поки ж велотурист планує трішки зупинитися. Для чого? 

Ті, хто особисто знають Сергія, навряд чи повірять, що закордонні велоподорожі для нього в минулому. Картинку, на якій велотурист лежить вдома на дивані перед телевізором та б’є байдики, уявити важко. Адже ще скільки залишилося недослідженого. А як же гайнути на “залізному коні” в Азію чи Африку? Ймовірно, все це буде, але трішки згодом. 

Зараз у мандрівника інші плани. Європою він мандрував не просто так. За горами та морями Сергій переймав досвід. Дізнавався, як зробити зелений туризм прибутковим та заманити до себе європейського туриста. Тепер накопичене буде впроваджувати на Хмельниччині. 

Відео дня

"Побачене неприємно шокувало"

Починати, за словами Сергія, потрібно практично з нуля. 2010-2013 роки стали для велотуриста періодом досліджень рідної Хмельниччини. Тоді її просторами Сергій мандрував на велосипеді досить активно. Те, що бачив, відверто неприємно шокувало.

Еталон зеленого туризму - Польща

Цим самим еталоном зеленого туризму для веломандрівника стала сусідня нам Польща. Сергій  із Юлею проїхалися легендарним маршрутом “Green Velo”. До створення якого були залучені понад 300 суб’єктів. Це і місцева влада, і представники бізнесу, і державні органи. Інвестували в нього різноманітні європейські гранти. Тепер Сергій мріє про подібні всеукраїнські масштаби. І з цього питання вже має чималі напрацювання.  

“Кайфу мало і небезпечно”: Сергій Толстіхін про розвиток велотуризму на Хмельниччині, фото №1 на сайті vsim.ua

За словами Сергія, в Україні була спроба створити щось подібне. Це мав бути зелений маршрут з Ужгорода в Харків під назвою “Вишиваний шлях”. Але все так і зависло в процесі “намірів”. 

"Відсталий рівень велошляхів"

Найгірший сценарій для велотуриста, за словами Сергія Толстіхіна, це їхати автошляхами, коли назустріч тобі мелькають тисячі авто. А в Україні переважно працює лише такий сценарій. В Європі все по-іншому. За подібним “відсталим” рівнем розвитку велошляхів Сергій може назвати лише Швецію. 

“Кайфу мало і небезпечно”: Сергій Толстіхін про розвиток велотуризму на Хмельниччині, фото №2 на сайті vsim.ua
Велошляхи у Швеції
Інвестувати у зелений туризм місцеві підприємці поки не дуже готові. Для них, за словами Сергія Толстіхіна, це “неоране поле”, а стати першопрохідцями мало хто наважується. Тому мандрівник своїм першочерговим завданням вважає показати наскільки зелений туризм може бути прибутковим. Починати планують з туристичної окраси Поділля - Дністра. 

Також ви можете переглянути відеоверсію нашої розмови із хмельницьким веломандрівником та дізнатися, який сюрприз від vsim.ua чекав Сергія з нагоди його Дня народження.

Читайте також: “Бачили все, що пісяє”: хмельницькі велотуристи розповіли про 80-денну мандрівку Європою

“Там українець почуває себе олігархом”: хмельницький велотурист Сергій Толстіхін про бюджетні мандри Європою

Слідкуйте за оновленнями на нашому сайті та у Facebook, Telegram,  Instagram та YouTube

 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up