Передвиборча кампанія в Україні має розпочатися за кілька днів, 31 грудня.
Потенційні кандидати вже агітують своїх виборців.
Вдаються і до публічних виступів, і до «джинси», і до «чорного піару».
За три місяці Україна обиратиме чергового президента. Офіційно передвиборча кампанія має розпочатися за кілька днів — 31 грудня. Зокрема, цього дня Центральна виборча комісія почне приймати документи кандидатів на реєстрацію.
Однак потенційні кандидати не втрачають нагоди привернути увагу виборців до себе вже зараз. Сьогодні, 28 грудня, координатор кампанії громадського спостереження за виборами мережі «Опора» Андрій Попик розповів про те, як політики проводять агітаційну кампанію вже зараз.
Більшість кандидатів у президенти виявляють політичну активність, тому фактично передвиборча кампанія вже йде. Хмельницьку область вже відвідала частина основних потенційних кандидатів. З можливими виборцями вже зустрічалися Юлія Тимошенко, Петро Порошенко, Олександр Шевченко, Олег Ляшко, Сергій Тарута, Юрій Дерев’янко, Анатолій Гриценко, Валентин Наливайченко та Руслан Кошулинський. Дехто з них за останні кілька місяців встиг побувати на Хмельниччині вже не раз. Формально це не агітаційна кампанія, але фактично вони вже проводять свою агітацію. Під час виступів вони висловлюють свої плани на можливий президентський термін.
За словами Андрія Попика, різні політичні сили та їхні команди проводять благодійні акції. Активісти «Опори» зафіксували роздачу продуктових наборів у будівлі, у якій розташований обласний осередок партії «Батьківщина». Роздавали ніби від імені благодійного фонду, який теж опосередковано пов’язаний з керівництвом партії. Андрій Попик говорить, що люди, які стояли у черзі, також говорили, що це видається від керівника обласної партійної організації. Великий сплеск благодійності був на День Святого Миколая. Дуже багато місцевих політиків у районах пішли у школи. Особливо відзначилися представники партії «За конкретні справи», які приходили у школи фактично від імені громадської організації «За конкретні справи».
Андрій Попик розповідає, що на Хмельниччині вже з’явилися перші паростки «чорного піару». Перед виборами в ОТГ 23 грудня з’явилися фейкові сторінки партії «БПП „Солідарність“», які були зареєстровані за кілька місяців до цього. І на цих сторінках від імені керівництва осередків озвучувалися закиди на адресу обласного керівництва партії. За словами Андрія Попика, такі випадки фіксували також його колеги з представництв «Опори» в інших регіонах.
Андрій Попик розповів, що активісти організації фіксують велику кількість «джинси», яка не маркована як політична реклама. Матеріали, що мають ознаки джинси, не тільки порушують норми журналістської етики, а й норми Закону України «Про рекламу». Він вимагає, щоб такі матеріали обов’язково мали позначку про рекламний характер публікації.
Читайте також: Президентські вибори 2019: кого підтримують хмельничани
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Микола Павлюкевич