Кам’янецький переїзд, що розташований майже в центрі міста, існує десятки років. Хмельничани звикли ходити “під міст”, аби придбати продукти чи дочекатися електрички. Було так не завжди. Та й створення самого моста - це наслідок моторошної аварії на переїзді.
Про історію Кам’янецького переїзду йдеться в книзі Сергія Єсюніна “Прогулянка Проскуровом”.
На прокладення Кам’янецького і ще двох переїздів з міського бюджету виділили кошти ще в 1870 році. Сталося це після появи у Хмельницькому залізниці вздовж південної околиці міста. З тих пір усі ці переїзди існують й досі. Йдеться про Поштовий - переїзд, що пролягає у Дубове, Фельштинський - розташований по дорозі на речовий ринок і Кам’янецький.
У книзі Сергія Єсюніна йдеться, що наприкінці 19 століття за добу через Проскурів проходило близько 7 потягів. Більшість із них йшла вночі. До того ж здебільшого саме через Кам’янецький переїзд. Якийсь час рух потягів через місто зовсім не заважав автівкам, що їздили туди-сюди. Та тривало так не довго. Транспортні проблеми розпочалися у 1930-х роках. Тоді й залізничне сполучення стало більш інтенсивним.
У той період на Кам’янецькому переїзді стати з’являтися автомобільні черги. Затори були там досить тривалими. Тож серед водіїв з’явилися порушники, які намагалися переїзд “проскочити”. Іноді внаслідок цього ставалися жахливі аварії. Наприклад, така, як у 1936 році.
У той день водій вантажівки перевозив 16 робітників на будівництво. Він шалено спізнювався, що було доволі небезпечним. Адже будівництво контролювалося НКВС. І спізнення могли класифікувати як зрив робіт на стратегічно важливому об’єкті. Під’їхавши до переїзду, водій побачив чергу машин і закритий шлагбаум. Не довго думаючи, він вирулив вантажівку на зустрічну смугу і вирішив “проскочити”. Втім просто на коліях він заглох і вже за кілька секунд у нього врізався потяг. Усі люди, які були в кузові, загинули. Сам водій дивом залишився живим, отримавши незначні травми. Саме ця аварія стала підставою говорити про будівництво на Кам’янецькому переїзді автомобільно-пішохідного моста.
За будівництво шляхопроводу взялися в 1959 році. У перший рік будівельники зробили величезний обсяг робіт по підняттю рівня шосе. Згодом почали монтаж і вже на наступний рік перші автомобілі проїхали по новому мосту.
Складайте пазл старого фото і діліться результатами в коментарях. Світлина взята з книги “Місто починається з вокзалу”.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Анонім
Льоша Цезарь
Сергей ВОЛОЩИК
Григорій Литвинюк
Григорій Литвинюк reply Григорій Литвинюк