Для українських автомобілістів кожен візит на заправку супроводжується пекучим болем в області гаманця від цін на пальне. А ще більше болить, коли розумієш, що насправді ціни можуть бути набагато меншими!
Дійсно, в Україні вартість палива надмірно висока. Не варто порівнювати її із цінами у Євросоюзі: так, у нас бензин та дизпаливо виходять дешевшими, але в порівнянні з купівельною спроможністю громадян вони просто захмарні. Приміром, на зарплату середньостатистичного жителя Німеччини можна придбати 1622 літри бензину, в той час, як зарплати середнього українця вистачить лише на 294 літри! В той же час Україна з показником вартості у $1,02 за літр має цілком наближені до європейських розцінок: Угорщина — $1,37, Іспанія — $1,48. А от в яких показниках наша держава попереду, так це у акцизах на паливо. Україна тут обігнала навіть США та Канаду (40% наших супроти 20% та 32% відповідно). Годі й казати, що всі акцизні збори потрапляють у казну. Це ще раз доводить, що керівництво нашої держави надзвичайно добре навчилося «обдирати» своїх громадян, замість створювати для них вигідні умови життя чи діяльності. Інша причина, чому наше паливо дороге — постійні змови крупних нафтотрейдерів. Не раз у пресі спливали скандали, коли Антимонопольний комітет звинувачував постачальників нафти й нафтопродуктів в Україну в підкилимних домовленостях штучного утримання високих цін на свої послуги. І всі подібні розголоси закінчувалися рівно нічим: закупівельна ціна пального, в яку закладена маржа трейдера, становить 47% від вартості бензинів та дизпалива. Тому марно надіятися, що тіньові домовленості зникнуть без рішучого втручання з боку держави.
Вже завтра, 1 червня ми стикнемося іще з одним «сюрпризом» від сусідньої країни-агресора: Російська Федерація обмежить постачання в Україну багатьох енергоносіїв, включно з нафтою для наших НПЗ. І хоча ці об’єми вже далеко не такі, як були до 2014 року, свою погоду на ринку пального санкції зроблять. Не одразу, а десь за 14 днів, коли необхідно буде поновлювати запаси пального в роздрібній мережі. По найбільш оптимістичним прогнозам пальне здорожчає від 2 до 4 гривень. Але справжню, відповідну ціну бензину та дизельного палива українці побачать лише тоді, коли держава встановить справедливі акцизи та приборкає безкарну поведінку трейдерів.