Проїзд за спецквитками та обмежена кількість місць в салоні стали однією з причин для лайок між людьми. Так, в перший же день спеціального режиму роботи транспорту між водієм й пасажиром стався конфлікт. Було це на Кам’янецькій. Чоловік відмовлявся пред’являти спецквиток. Коли приїхала поліція, виявилося, що про нові правила проїзду він просто не знав.
З часом подібні конфлікти не вщухли. Часто-густо виникають вони через обмежену кількість місць в салоні. Адже перевозити одночасно можна стільки пасажирів, скільки займає половину сидячих місць у транспорті. Таке рішення прийняв Кабінет міністрів. Втім щоб потрапити до тролейбуса, хмельничани ладні “йти по головах”. До слова, не зупиняють людей ані карантинні обмеження, ані прохання водіїв не заходити до салону.
Журналісти vsim.ua перевірили, як нині їздять в тролейбусах. Ми проїхалися кількома маршрутами: 7А, 15 і 14. Стартували від зупинки “Катіон”. Чекати на тролейбус довелося близько 10 хвилин. Під’їхав “7А”. До салону зайшло п’ятеро осіб. З кожною зупинкою кількість пасажирів збільшувалась. Зважаючи на це, деякі зупинки водій минав не зупиняючись. Тож наближаючись до зупинки “Філармонія”, майже всі сидячі місця були зайняті. До слова, і вийти на цій зупинці було важко. Бо як тільки двері відчинилися - люди натовпом кинулися до салону.
Подібна ситуація склалася в тролейбусі №15, що прямував до “Юності”. Вільні місця в салоні можна було порахувати на пальцях однієї руки. Проте із кожною зупинкою все більше пасажирів залишали тролейбус. На Кам’янецькій “рогатий” розвернувся й відкрив двері для нових пасажирів, яких на зупинці було близько п’яти.
Втім справжній ажіотаж відбувався не деінде, а в самому центрі Хмельницького, на зупинці “Либідь Плаза”. Там утворився справжнісінький натовп. Люди з нетерпінням очікували транспорт. Коли нарешті тролейбус приїхав, одне одного ледь не знесли з ніг. Все це - аби зайти до салону. Та вдалося це не всім. Перед носом деяких з пасажирів закривалися двері. Щоправда, ми всередину транспорту таки потрапили.
У тролейбусі №14 не залишилося майже жодного вільного місця. Так проїхали кілька зупинок. Поступово люди виходили й на сам кінець салон спорожнів.
У кожному з цих тролейбусів одночасно перевозили більшу кількість людей, ніж дозволено. Самі водії пояснюють це тим, що намагаються йти на зустріч пасажирам. Адже часом, за місце в салоні влаштовують справжні війни.
Водій тролейбуса Яна розповідає, що час від часу пасажири лаються не лише між собою, а й “нападають” на водія чи кондуктора. Щоб уникнути конфліктів, в салон беруть стільки людей, скільки є сидячих місць.
Ми знаємо, що можна перевозити стільки людей, що дорівнює половині сидячих місць. Але ми розуміємо самих пасажирів, тому стараємося, щоб не було стоячих й беремо повну кількість сидячих. Адже на цьому грунті часто виникають конфлікти. Тут і матюкаються, і побити можуть - каже водій.
Пані Яна розповідає, що нині найбільший потік людей спостерігається саме вранці, коли діє спеціальний режим роботи. Мовляв, в першій половині дня найчастіше доводиться залишати пасажирів. Саме через це, каже водій, потрібно збільшити кількість маршрутів.
Іноді навіть ми, самі водії тролейбусів, не можемо добратися до роботи. Нещодавно я опинилася в такій ситуацій. Мій напарник навіть працював за мене, бо я не могла доїхати. Хоч я і тролейбусник, але водії мене не брали, бо в них були зайняті всі сидячі місця. Через це й потрібні додаткові маршрути - каже водій.
Міська влада вже розглядає варіант збільшення кількості автобусних маршрутів. Міський голова Олександр Симчишин повідомив, що наразі хочуть додати маршрути, які теж будуть працювати в режимі спеціальних перевезень. Крім того, нині на розгляді скасування спеціальних перевезень і повернення до звичного режиму руху тролейбусів.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.