Чому міськрада Хмельницького не все говорить про е-квиток (на правах реклами)

Чому міськрада Хмельницького не все говорить про е-квиток (на правах реклами)

17 січня 2017 року Верховна Рада України прийняла закон про електронний квиток. Він дає можливість відмовитися від готівки, відкриває шляхи для підрахунку кількості перевезених пільговиків та збільшення виручки комунальних підприємств електротранспорту. При цьому, автоматизована система обліку оплати проїзду – це дороге задоволення, і без залучення інвестора не обійтися. Але і він захоче повернути вкладені кошти та отримувати вигоду з цього проекту не один рік.

У 2017 року Хмельницька міська рада вирішила провести тендер щодо комплексного обстеження пасажиропотоку. За даними місцевих ЗМІ, на це витратили 124,8 тис. грн. Переможець конкурсу - Харківський національний автомобільно-дорожній університет повинен був підрахувати кількість перевезених пасажирів на 48 автобусних маршрутах та 19 тролейбусних маршрутах. Крім цього, університет повинен був надати свої пропозиції щодо оптимізації транспортної мережі у Хмельницькому. Раніше, у 2007 році, цим займалася «Львівська політехніка», але, мабуть, ця робота була марною - у квітні минулого року міська рада вирішила самостійно обстежувати транспортну мережу.

Перед тим, як прийняли закон про електронний квиток, в грудні 2016 року хмельницьке КП «Електротранс» закупило 85 мобільних валідаторів за 1 млн 105 тис. грн. З червня минулого року їх використовують у 70 тролейбусах. Але це не є електронним квитком у розумінні безготівкової та автоматизованої оплати проїзду. Пасажири так само дають кондуктору готівку і той видає замість білета чек.

Тільки в серпні 2018 року виконком Хмельницької міської ради проголосував за впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду. У тому ж місяці міська рада об’явила конкурс з визначення єдиного оператора. Вже у вересні минулого року стало відомо, хто буде займатися впровадженням е-квитка. Це одеська «Фінансова компанія «Герц», яку пов’язують з мером Геннадієм Трухановим. За це рішення проголосували 7 з 11 присутніх членів конкурсної комісії.

Коли з’явиться е-квиток?

За словами представника фірми-переможця  Олександра Маліна, вже восени 2019 року в Хмельницькому має частково запрацювати електронний квиток. Також він додав, що, за сприятливих умов, всю роботу можуть завершити до кінця цього року. Про такі ж строки говорить і заступник міського голови Андрій Бондаренко. У листопаді 2018 року до впровадження електронного квитка долучилася компанія «Віза Україна» (Visa). В мерії сподіваються, що завдяки цьому пасажири у майбутньому зможуть розраховуватися не лише транспортною, але й банківською картками.

Впровадження е-квитка розбили на 4 етапи. Перший етап включає встановлення оновленого програмного забезпечення на вже закуплені валідатори, які належать управлінню транспорту і виготовлять тисячу тестових електронних квитків. Другий етап включає виготовлення 100 бортових комп’ютерів і 180 валідаторів. На третьому етапі встановлять термінали в маршрутки приватних перевізників. Четвертий етап складатиметься з формування статистичної аналітики розподілу пасажиропотоку.

Відомо, що обладнання для обліку оплати за проїзд, виготовленням квитків і обслуговуванням роботи всієї системи буде займатися одеська фірма, і робити це буде за власний кошт. Але скільки коштів на це витратить підприємство, не відомо. На засіданні конкурсної комісії у минулому році представник фірми суму називати не захотів. Покрити витрати «Герц» має намір за рахунок комісії з кожної проведеної оплати - 6,75% впродовж 10 років. Наприклад, при тарифі в 5 гривень у маршрутці «Герц» отримуватиме 0,3375 гривні з кожного пасажира. На думку присутніх на засіданні, це в майбутньому може призвести до росту тарифів на проїзд. Натомість хмельницькі приватні перевізники назвали комісійну вигоду одеського інвестора надто великою, та такою, що монополізує ринок. За підрахунками фіндиректора фірми «Хмельницьке таксі» Валентини Мороз, щорічно «Герц» зароблятиме 62 млн грн, якщо тарифи не зміняться. Але за подорожчанням палива, мастильних матеріалів та мінімальної заробітної плати, тариф не може не змінюватися. І за ідею безготівкового проїзду зі своїх кишень мають платити звичайні мешканці Хмельницького.

У міста був шанс вивести готівку з оплати за проїзд та підрахувати кількість пільговиків більш вигідно. У  травні 2017 року у Хмельницькому запрацювала оплата проїзду у тролейбусах за допомогою QR-коду та мобільного додатку Приват24. Як передавали ЗМІ слова міського голови Олександра Симчишина, сучасній молоді зручніше оплатити проїзд через смартфон, ніж розраховуватися готівкою. Вперше така система безготівкового розрахунку почала діяти у Львові, потім – у Херсоні, Дніпрі, Івано-Франківську, Чернігові, Конотопі, Білій Церкві, Сумах, Запоріжжі.

В Україні оплатити проїзд смартфоном можуть мешканці 20 міст.

У кожному хмельницькому тролейбусі розміщено по 5-6 плакатів з QR-кодами. За півтора роки стало зрозуміло, що в Хмельницькому є частина мешканців, які обрали для себе цей вид оплати за проїзд як постійний. Тому з’явився електронний проїзний від ПриватБанку, який також можливо купити через додаток. Так само банк за свій кошт може встановити та обслуговувати валідатори, за які місто не заплатить жодної копійки. З їх допомогою власник карки любого банку зможе розрахуватися за проїзд.

Як бачимо, закон про е-квиток надає можливість містам не тільки вводити безготівкову оплату проїзду, але й відслідковувати пасажиропотік, визначати популярні маршрути та оптимізувати рух транспорту. Все це вкладається в поняття транспортної реформи. Займатися цим повинні органи місцевих рад на містах які вирішують, як та за який кошт це реформа буде проводитися. Але чомусь міська рада Хмельницького не говорить про те, як зміниться вартість проїзду після запровадження автоматизованої системи від одеської фірми та скільки безкоштовних поїздок виділить влада пільговикам.

 

Лариса Сидоренко

 

на правах реклами

 

Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Хмельницького за сьогодні

20:49 Хто проходить до Ради: останній передвиборчий рейтинг 19:30 У яких справах фігурують кандидати у нардепи від Хмельницького 19:00 У Хмельницькому потепліє: прогноз погоди на 19 липня 18:00 Втекли з місць ДТП: кого шукають хмельницькі поліцейські Від читача 13:26 Онлайн-калькулятор «чесної платіжки» для оплати комунальних послуг 17:35 Курйозна ДТП у Нетішині: автомобіль "вискочив" на бордюр через собаку 17:24 Хто лідирує по виборчому округу №187. Дослідження компанії "Інмарк" (прес-служба Вячеслава Неволько) 17:00 На Хмельниччині злодії викрали 9 поросят у селян photo_camera 16:30 6 вулиць у Хмельницькому залишаться без світла 19 липня 15:55 Мертва дитина в валізі. Стали відомі нові подробиці про смерть 2-річного хлопчика з Хмельницького 15:20 60 тисяч гривень штрафу отримала мешканка Хмельниччини за продаж "сурогату" 14:57 Проти кандидата Лабазюка поширювали «чорнуху» 14:55 Штраф чи навіть в'язниця. Хмельничанам нагадали про покарання за селфі з виборчим бюлетенем 14:27 Іван Гончар: Люди втомилися від політичних ігор (прес-служба Івана Гончара) 14:14 Наркотики та боєприпаси знайшли у будинку кримінального авторитета на Хмельниччині 13:44 У Нетішині посеред вулиці горів ВАЗ 13:14 Кого хмельничани підтримуватимуть на виборах — результати голосування на vsim.ua 12:42 Понад 800 кущів опіумного маку вирощували на городі мешканці Волочиського району 12:02 Нічний "кур'єр" намагався передати алкоголь мешканцям хмельницького СІЗО photo_camera 11:35 Фітнес просто неба. Хмельничан кличуть на безкоштовне тренування з кросфіту
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up