Чеські тролейбуси досі не їздять у Хмельницькому. Чому?

Чеські тролейбуси досі не їздять у Хмельницькому. Чому?
  • “Електротранс” восени 2022 року заключив угоду про придбання п’яти вживаних чеських тролейбусів.
  • Чому вони досі не курсують у місті?
  • Запитали про це в заступника міського голови.

У жовтні комунальне підприємство «Електротранс» уклало угоду на придбання п’яти вживаних тролейбусів. Вони чеського виробництва, марки «Skoda». Раніше для Хмельницького не купували ані вживані тролейбуси, ані тролейбуси європейських виробників. 

Угода передбачає закупівлю чотирьох «Škoda 24Tr» та однієї «Škoda 25Tr». Остання є двосекційною. Такі називають «гармошками». Ціна таких тролейбусів майже 3,9 мільйона гривень. Постачальником є чеська фірма «Zedexo».

Перший такий тролейбус привезли у Хмельницький в листопаді. Він 2005 року виготовлення, працював у чеському місті Пльзень. Транспорт має тяговий двигун та силову установку чеського виробництва («Škoda») та кузов із Франції («Irisbus»).

Відео дня

“Намагаються запустити тролейбус вже два місяці”

Раніше директор «Електротрансу» Сергій Бобух у коментарі журналісту vsim.ua розповідав, що чеський тролейбус ймовірно виїде на маршрут у Хмельницькому до кінця листопада. Проте цього так і не сталося.

Дізналися, чому чеський транспорт досі не курсує Хмельницьким, в заступника міського голови Миколи Ваврищука. Він розповів, що наразі в місті перебуває лише один тролейбус, доставлений з Чехії. Інші чотири, які передбачані укладеною угодою, досі не доставили. Причину пояснив так:

- Один тролейбус привезли, але з ним розбираються. Технічні спеціалісти постачальника вже два місяці намагаються його запустити. Поки ми не розберемося з цим одним тролейбусом який приїхав, інші везти немає сенсу. Як тільки ми його запустимо  - будемо говорити про привезення нових, - пояснює Микола Ваврищук.

Заступник міського голови додає, що постачальник транспорту ще не отримав оплату. Мовляв, розраховуватимуться за тролейбус тоді, коли його запустять і він буде справно працювати. 

Характеристики чеських тролейбусів

Нагадаємо характеристики тролейбуса «Škoda 24Tr Irisbus Citibus» (до Хмельницького привезли один з них):

Такі тролейбуси не будуть закріплені за одним маршрутом, а їздитимуть на різних. Про це раніше розповідав директор «Електротрансу» Сергій Бобух.

Характеристики тролейбуса «Škoda 25Tr IrisbusCitelis», який поки що не доставили до Хмельницького:

Де саме працюватиме цей тролейбус, залежить від того, який маршрут підійде йому за пропускною здатністю вулиць.

Додамо також, що «Електротранс» окремо замовляв послуги з доставки тролейбуса до Хмельницького. Договір з приватною фірмою, ТОВ «Негабарит - Сервіс», уклали 3 жовтня минулого року. Перевезення тролейбуса від митного посту «Краковець» до Хмельницького обійшлося у 88 560 гривень. Така інформація розміщена у системі електронних закупівель «Prozorro».

Нагадаємо, у Хмельницькому капітально відремонтували перший тролейбус, якому вже 33 роки. Більше про це дізнавайтеся в окремому матеріалі. 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (9)
  • Людмила Накапюк

    Збираємо старий непотріб і хочемо, щоб він їздив

    Читач59 reply Людмила Накапюк

    Зразу зраду розводите? Ну вам нічим зайнятися? Навіть старі можуть виглядати за належного догляду як нові, а якщо з новими поводитимуться "на відвали", то менше ніж через 10 років стануть конкретними корчами. Радійте, що то не москальський чи білоруський тролейбус, а чеського, європейського виробництва. А Європа завжди славиться своїм чудовим підходом до техніки.

    По-друге, тролейбус в Чехії працював нормально, а те, що він зламався, то справа в неправильному налаштуванні.

    Ви на стан кузова дивилися? Ні? Ну і до чого вся ця зрада, що ви тут пишете?

    Роганська Людмила reply Людмила Накапюк

    Людмила Накапюк цей "старий" новіше ніж багато тролейбусів парку. Інші міста купують таке і успішно запускають, а тут "хочемо щоб він їздив" (про те наскільки він дешевше нового чи навіть капітального ремонту старого - промовчу).
    Чи пропонуєте більше маршруток, машин і от цього всього "добра"?
  • Сергій Кузьміч

    Вони їх на пункті прийому металу купили

    Читач59 reply Сергій Кузьміч

    Не неси нісенітниць. Вживана техніка не значить металобрухт. Для чого цілком придатні по кузову тролейбуси викидати на звалище? А ще врахуйте, що то не москальського чи білоруського походження тролейбуси, а європейського, яке завжди своєю якістю славиться, і точно більше ніж те, що виробляють в нас в Україні.

    Те, що тролейбус зламався, є проблемою не чехів, а наших, які неправильно щось налаштували.

    От в Тернопіль цей тролейбус і відправили, адже там вміють більш-менш поводитися з 24Tr.
  • Читач36

    Несуть нісенітнецю любі хмельничани Вам на вуха, а виїх і розвісили і слухаєте і слухаєте! Чехи люди порядні і господарі поважні - ну не могли вони ПРОДАТИ несправні тролейбуси - і куди ,в Україну! Це наші неучі з кривими руками і з пропитими мізками вже тут щось натворили ,а признатись соромно! Тому що чехи люди правильні - за ремонт платіть грошики! Ще й мабуть немалі,ось наші можновладці і викручуються як вуж на гарячій пательні.Сором то який, але брехнею світ пройдеш,але назад не повернешся! Правда наша, владо?
  • PutnickFree

    те що чехи підсунули перший тролейбус несправний не дуже віриться, може вже хтось вліз своїми кривими руками куди нетреба 😉

    Vitalii16 MetroLisova reply PutnickFree

    Не несправний, а необслужений скоріше.
    Та й тут ще напевно впливає те, що вони ж постачаються не напряму з чеського депо від експлуатанта, а від сторонньої фірми

keyboard_arrow_up