Чеські тролейбуси досі не їздять у Хмельницькому. Чому?

- “Електротранс” восени 2022 року заключив угоду про придбання п’яти вживаних чеських тролейбусів.
- Чому вони досі не курсують у місті?
- Запитали про це в заступника міського голови.
У жовтні комунальне підприємство «Електротранс» уклало угоду на придбання п’яти вживаних тролейбусів. Вони чеського виробництва, марки «Skoda». Раніше для Хмельницького не купували ані вживані тролейбуси, ані тролейбуси європейських виробників.
Угода передбачає закупівлю чотирьох «Škoda 24Tr» та однієї «Škoda 25Tr». Остання є двосекційною. Такі називають «гармошками». Ціна таких тролейбусів майже 3,9 мільйона гривень. Постачальником є чеська фірма «Zedexo».
Перший такий тролейбус привезли у Хмельницький в листопаді. Він 2005 року виготовлення, працював у чеському місті Пльзень. Транспорт має тяговий двигун та силову установку чеського виробництва («Škoda») та кузов із Франції («Irisbus»).
“Намагаються запустити тролейбус вже два місяці”
Раніше директор «Електротрансу» Сергій Бобух у коментарі журналісту vsim.ua розповідав, що чеський тролейбус ймовірно виїде на маршрут у Хмельницькому до кінця листопада. Проте цього так і не сталося.
Дізналися, чому чеський транспорт досі не курсує Хмельницьким, в заступника міського голови Миколи Ваврищука. Він розповів, що наразі в місті перебуває лише один тролейбус, доставлений з Чехії. Інші чотири, які передбачані укладеною угодою, досі не доставили. Причину пояснив так:
- Один тролейбус привезли, але з ним розбираються. Технічні спеціалісти постачальника вже два місяці намагаються його запустити. Поки ми не розберемося з цим одним тролейбусом який приїхав, інші везти немає сенсу. Як тільки ми його запустимо - будемо говорити про привезення нових, - пояснює Микола Ваврищук.
Заступник міського голови додає, що постачальник транспорту ще не отримав оплату. Мовляв, розраховуватимуться за тролейбус тоді, коли його запустять і він буде справно працювати.
Характеристики чеських тролейбусів
Нагадаємо характеристики тролейбуса «Škoda 24Tr Irisbus Citibus» (до Хмельницького привезли один з них):
-
кількість — 4 одиниці
-
вартість — 20 500 євро (750 000 гривень) за одиницю
-
довжина — 12 метрів (односекційний)
-
кількість сидінь — 28-30 одиниць
-
пасажиромісткість — 86 осіб
Такі тролейбуси не будуть закріплені за одним маршрутом, а їздитимуть на різних. Про це раніше розповідав директор «Електротрансу» Сергій Бобух.
Характеристики тролейбуса «Škoda 25Tr IrisbusCitelis», який поки що не доставили до Хмельницького:
-
кількість — 1 одиниця
-
вартість — 24 500 євро (896 000 гривень) за одиницю
-
довжина — 18 метрів (двосекційний, так звана «гармошка»)
-
кількість сидінь — 40 одиниць
-
пасажиромісткість — 132 особи.
Де саме працюватиме цей тролейбус, залежить від того, який маршрут підійде йому за пропускною здатністю вулиць.
Додамо також, що «Електротранс» окремо замовляв послуги з доставки тролейбуса до Хмельницького. Договір з приватною фірмою, ТОВ «Негабарит - Сервіс», уклали 3 жовтня минулого року. Перевезення тролейбуса від митного посту «Краковець» до Хмельницького обійшлося у 88 560 гривень. Така інформація розміщена у системі електронних закупівель «Prozorro».
Нагадаємо, у Хмельницькому капітально відремонтували перший тролейбус, якому вже 33 роки. Більше про це дізнавайтеся в окремому матеріалі.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
По-друге, тролейбус в Чехії працював нормально, а те, що він зламався, то справа в неправильному налаштуванні.
Ви на стан кузова дивилися? Ні? Ну і до чого вся ця зрада, що ви тут пишете?
Чи пропонуєте більше маршруток, машин і от цього всього "добра"?
Те, що тролейбус зламався, є проблемою не чехів, а наших, які неправильно щось налаштували.
От в Тернопіль цей тролейбус і відправили, адже там вміють більш-менш поводитися з 24Tr.
Та й тут ще напевно впливає те, що вони ж постачаються не напряму з чеського депо від експлуатанта, а від сторонньої фірми