Хмельничан обурив новий метод ремонту доріг: що кажуть у міськраді

Хмельничан обурив новий метод ремонту доріг: що кажуть у міськраді
Фото Андрія Грищука
  • Щебінь після ремонту прибирають не відразу.

  • Містяни скаржаться, що він пошкоджує авто та летить у пішоходів.

  • Ми дізналися, чим особливий цей метод, навіщо так почали ремонтувати дороги та чи можна отримати компенсацію за пошкодження машини.

У Хмельницького активно ремонтують дороги новим методом — струменевим. І саме ця витрата бюджетних грошей останнім часом викликала найбільше критики, звісно, якщо не враховувати флагштока з прапором за 5 мільйонів гривень.

У Facebook можна зустріти чимало скарг водіїв та пішоходів. Вони нарікають на те, що бітум та щебінь псують взуття й автомобілі. Обурив хмельничан і вигляд майдану Незалежності після такого ремонту.

«Тих, хто погоджує такі ремонти, треба заставляти за власні кошти відчищати авто містян від бітуму!», — написав у спільноті департаменту інфраструктури хмельничанин Олег Бондарчук.

Відео дня

«Бітум це одне. Каміння інше. Бітум ще можна почистити. Я заплатив 500 гривень за мийку. А от скло від каміння… 10 600… Телефонував на сервіс і дізнавався», — відповів на це Олександр Ревуцький.

Водії також наголошують на тому, що розсипаний після ремонту щебінь подовжує гальмівний шлях автомобіля, а це може створювати аварійні ситуації. Крім того, хмельничани скаржаться й на те, що щебінь з-під коліс авто летить на пішоходів, а також потрапляє до стічних колекторів.

До слова, поточний ремонт доріг таким методом застосовували у Нововолинську ще у 2018 році. Журналісти місцевого видання «Буг» запитували у водіїв, що вони думають про такий ремонт. І отримували від них такі ж скарги, які зараз звучать від хмельничан.

Хто та як проводить ремонт струменевим методом

Договір на ремонт управління комунальної інфраструктури уклало з ТОВ «Дормакс». Очікувана сума складала 8 095 553 гривні, але в процесі торгів вона значно знизилася — до 4 449 888 гривень. Такі дані є системі електронних закупівель «Prozorro».

Ремонт мають провести на 55 вулицях міста, в тому числі Кам’янецькій, Бандери, Зарічанській, Західно-Окружній, Інститутській, Козацькій, Курчатова, Панаса Мирного, Пілотській, Подільській, Прибузькій, Проскурівського підпілля, Проскурівській, Тернопільській, Толстого, Трудовій, Чорновола, Шевченка, а також на Львівському та Старокостянтинівське шосе й проспекті Миру.

Про те, як саме відбувається ремонт таким методом, журналістам vsim.ua розповів заступник міського голови Хмельницького Василь Новачок, який водночас є директором департаменту інфраструктури. Отож, роботи проводять так:

Останні дві дії можуть почергово повторювати кілька разів — залежно від глибини тріщини чи ями. Щебінь можуть прибрати в день проведення ремонту або на наступний. Втім, після цього він може відлущуватися, і тривати це може навіть тиждень.

— На другий день ми вже його прибираємо, і в той самий день інколи прибираємо в залежності від того, коли виконуються роботи. Але те, що його прибрали на другий день, не означає, що його там не буде. Протягом тижня він і далі продовжує відлущуватися, до повної стабілізації покриття, — розповів Василь Новачок.

Ремонтувати струменевим методом можна лише невеликі ями та тріщини. Відступати від порядку проведення робіт не можна, оскільки все це визначено державними стандартами та будівельними нормами.

Чому почали робити ремонт доріг струменевим методом

Минулими роками поточний ремонт доріг у Хмельницькому зазвичай робили латковим методом. В процесі нього фрезерною машиною на місці пошкодження зрізали старе асфальтобетонне покриття, а на його місце вкладали нове. Як розповів Василь Новачок, цього року вартість ремонту таким методом складає близько 500 гривень за квадратний метр.

— Задля більш раціонального використання бюджетних коштів і минулого року, і позаминулого ми випробовували метод струменевий, який є значно і значно дешевшим. Цього року ми уклали угоду, в якій, здається, 170 гривень за квадратний метр, — розповів чиновник.

За словами Василя Новачка, для ремонту латковим методом потрібно знімати покриття площею щонайменше 50 на 50 сантиметрів — незалежно від розміру пошкодження. Він також розповів, що ремонт таким методом проводять і в європейських країнах, і в інших містах України.

— Цей метод не найзручніший для водіїв. Я розумію, що незручно їхати певний період по тому щебеню, якого доволі таки багато. Для того, щоб його прибрати, потрібен час, і навіть, якщо його прибирають, то ще тиждень час від часу каміння верхнього шару відлущується. Це не означає, що руйнується саме покриття, відлущується той верхній шар, який перекриває бітумну емульсію, якою залита та яма. Власне, люди до того не звичні, людям воно не подобається, і люди його різко критикують. Але це дуже ефективний спосіб у боротьбі з ямковістю в містах і на міжміських дорогах, — зазначив Василь Новачок.

Чи можна отримати компенсацію за пошкодження авто

Власник транспортного засобу має право на відшкодування збитків, завданих унаслідок невідповідності стану автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів вимогам безпеки дорожнього руху. Це передбачено Правилами дорожнього руху та законом України «Про дорожній рух».

Як розповіла журналістам vsim.ua головний спеціаліст відділу організації надання безоплатної вторинної правової допомоги Хмельницького місцевого центру з надання БВПД Орися Підвальна, водій має довести, що саме з вини дорожніх служб було пошкоджено авто.

— В першу чергу треба викликати співробітників поліції, зафіксувати пошкодження та виявити причини понівечення транспортного засобу. На цьому етапі власник пошкодженого транспортного засобу може зіштовхнутися з досить серйозною проблемою. Як показує практика, співробітники поліції у більшості випадків складають протокол про вчинення адміністративного правопорушення за статтею 124 КУпАП info, де потерпілого визнають винним у скоєнні ДТП. Задля уникнення подібного слід вказати співробітникам поліції на неналежний стан дорожнього покриття та вимагати від них складання протоколу за статтею 140 КУпАП info, — розповіла юрист.

Орися Підвальна також зазначила, що складання протоколу за статтею 140 КУпАП не гарантує призначення судом компенсації, проте значно збільшує шанси на успіх. Якщо ж на водія склали протокол за статтею 124 КУпАП, то йому в суді доведеться доводити, що його провини в ДТП немає, та клопотати про закриття справи у зв’язку з відсутністю складу правопорушення.

Відповідальність за стан доріг у місті несуть органи місцевого самоврядування. І вони ж мають нести відшкодовувати збитки, якщо через неналежний стан доріг буде пошкоджено транспортний засіб або станеться ДТП.

— Для визначення розміру збитків слід замовити автотоварознавчу експертизу, під час якої експерт робить висновок щодо розміру збитків, спричинених транспортному засобу. Окрім цього, слід зібрати та зберегти можливі квитанції, чеки, акти виконаних робіт, інші документи щодо видатків, яких зазнав власник транспортного засобу у зв’язку з його пошкодженням, — розповіла Орися Підвальна.

Таким чином для отримання компенсації водій спершу має звертатися до балансоутримувача дороги, а потім до суду. Перед цим важливо зафіксувати факт пошкодження саме через проведення ремонтних робіт. Перед зверненням до суду потрібно звернутися до експертної організації для визначення суми збитків, і, відповідно, суми позову. Законом не встановлено обмежень щодо максимальної суми компенсації.

На зображенні може бути: на відкритому повітрі
Фото Андрія Грищука
Можливо, це великий план
Колесо дитячого візочка після прогулянки майданом Незалежності. Фото Андрія Попика

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (31)
  • Sergii Volkotrub

    вже хтось подавав ідею про колективний позов за пошкодженні машини через такий "ремонт"

    Филип Бедросович reply Sergii Volkotrub

    во во
  • Yevhenii Kabachynskyi

    Мало того що все авто в смолі, так ще вся дорога в мілкому щебні що аварійно небезпечно
  • Олег Мороз

    Дуже легко когось об...ти!Коли нічого не роблять-то погані і коли роблять-погані.Нікого не захищаю,але не можливо раптово все відримонтувати.Думаю то тимчасово,і через 1-2роки там буде нова бруківка.

    Филип Бедросович reply Олег Мороз

    так ніхто нікого не обсирав. просто якщо робити, то робити правильно і капітально. а то живемо так вже 30 років, що робимо тільки, щоб робилося, а що буде потім, то ХЗ. того так і живемо. а треба вчитися в західних сусідів як працювати, а не 10 хв роботи і 20 хв перекуру. вибл**ки муха бляха, Сталіна на вас нема
  • Игорь Телюх

    Площу просто знищилицим ремонтом, діти не можуть кататись на роликах та скейтах, але добре "УРОДАМ ВОДІЯМ" які все далі і далі паркуються вглиб площі! Дуже хотілось би щоб міська влада взялась за цих нахаб! бо як не вони то люди почнуть бити автівки!

keyboard_arrow_up