Хмельницьку Службу автодоріг реформували. Що змінилось

Хмельницьку Службу автодоріг реформували. Що змінилось
Ілюстративне фото
  • Установі змінили назву та додали завдань.

  • Дізналися, чому так сталося й за що вона тепер відповідатиме.

Службу автомобільних доріг у Хмельницькій області, яка була відповідальна за обслуговування шляхів державного значення, реорганізували. Тепер державна установа матиме значно більше завдань. Розповідаємо, чому так відбувається та чим займатиметься служба тепер.

Як юридична особа Служба автомобільних доріг зареєстрована у квітні 2002 року. Нова її назва — Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області. Засновником установи є Державне агенство відновлення та розвитку інфраструктури України. Воно також змінило назву, старе найменування — Державне агенство автомобільних доріг України (Укравтодор). Такі дані є в аналітичній системі «YouControl».

Служби автомобільних доріг займалася будівництвом, ремонтом та обслуговуванням доріг державного значення, тобто серій «М», «Н», «Р» та «Т». Це завдання різної складності — від будівництва об’їзної біля Дунаївців до очищення згаданих доріг від снігу. З початком воєнного стану служба займалася тільки експлуатаційним обслуговуванням.

Відео дня

Чому відбулася реорганізація

Головна причина — необхідність відновлення знищених війною об’єктів на всій території України. Це стосується всіх регіонів, хоч і різною мірою. Про це повідомлялося на сайті міністерства розвитку громад. Для реорганізації на рівні держави обрали дві установи — Державне агентство інфраструктурних проєктів та Державне агентство автомобільних доріг.

Агентство інфраструктурних проєктів, пояснили у міністерстві, вже виконувало аналогічні завдання, тобто масштабні проєкти з залученням як бюджетного, так і зовнішнього фінансування.

Держагентство автомобільних доріг, яке займалося дорожньою інфраструктурою, показало хороші результати роботи протягом трьох років. Крім того, воно є найбільшим в Україні партнером міжнародних фінансових установ, відповідно, має досвід роботи з ними. На базі агенства впроваджуються антикорупційна реформа та реформа закупівель за міжнародними стандартами.

З урахуванням цих обставин дві установи вирішили об’єднати та створили Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України. Відповідно Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області стала Службою відновлення та розвитку інфраструктури.

Чим займатиметься установа після перетворення

Перш за все варто зазначити, що за Службою зберігаються завдання з будівництва, ремонту та обслуговування доріг державного значення. При цьому дороги місцевого значення, як і раніше, перебуватимуть у сфері відповідальності Служби місцевих доріг Хмельниччини. Про це журналісту vsim.ua розповіла фахівець зі зв’язків з громадськістю та пресою Служби відновлення та розвитку інфраструктури Юлія Манзяк.

До цього додається функція замовника робіт та послуг, які стосуються різноманітних інфраструктурних об’єктів. Це працюватиме так: будь-яка комунальна або державна організація з Хмельницького чи області у випадку нестачі коштів зможе подати звернення до міністерства про бюджетне фінансування певного об’єкта.

У випадку схвального рішення Служба відновлення та розвитку інфраструктури виступатиме замовником робіт та отримуватиме на них гроші. Вона найматиме підрядника, контролюватиме хід робіт та оплачуватиме їх. Після завершення об’єктом користуватиметься та організація, яка була ініціатором проєкту. При цьому Служба відновлення та розвитку інфраструктури не братиме на свій баланс новозбудовані об’єкти.

Тепер же пропонуємо ознайомитися з переліком типів об’єктів, щодо яких Служба зможе замовляти будівництво, реконструкцію чи ремонт:

Гроші на роботи та послуги можуть залучатися як з державного бюджету, так і інших джерел — місцевих бюджетів, кредитів, грантів тощо.

Нова техніка для дорожників

У місті Хмельницькому та громаді подібними роботами переважно займається комунальне підприємство по будівництву, ремонту та експлуатації доріг міської ради. Нещодавно воно замовило дорожньої техніки на суму в майже 32 мільйони гривень. Така інформація розміщена у системі електронних закупівель «Prozorro». Придбати запланувати сім одиниць техніки для прибирання снігу та розсипання піщано-соляної суміші.

З указаної суми трохи більш як 29 мільйонів гривень готові витратити на три нових самоскиди вантажопідйомністю щонайменше 20 тони та з навісним обладнанням. Під останнім мається на увазі солерозкидувач та сніговий відвал для відгортання снігу.

Попередньо переможець тендеру буде визначений 1 травня. Ціна в процесі закупівлі може виявитися нижчою за очікувану комунальним підприємством. Терміном постачання техніки вказане 1 жовтня цього року.

Ще одна закупівля стосується придбання чотирьох нових мінітракторів «Solis 26» з навісним обладнанням. Під останнім мається на увазі обертова щітка для прибирання вулиць та сніговий відвал. Техніку оцінили у майже 2,9 мільйона гривень. Постачальника попередньо мають визначити 1 травня. А надати трактори він має до 1 вересня цього року.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (11)
  • Читач04

    У нас дороги "обласного значення" в такому жахливому стані, що піііі.... Наприклад, Хмельницький - Кам'янець-Подільський через Балин, Нігин . Там лише гужовим транспортом їздити якого уже нема)())
  • Новини Хмельницького на vsim.ua

    ❗️Оперативна інформація, цікаві та важливі новини у нашому Telegram-каналі - https://t.me/+gtHqKqD7B0o3N2Uy

  • Фридрих Циллергут

    Неужели выгнали Гурмана?

    Юлия Манзяк reply Фридрих Циллергут

    Пан Гурман відношення до Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області не має. Він головний інженер Дочірнього підприємства "Хмельницький облавтодор". Це зовсім різні структури.
  • Олекса Шумейко

    Абсолютно нічого не змінилося. Як крали так і будуть красти.

keyboard_arrow_up