Мін'юст судиться з китайською фірмою через ремонт дороги на Летичів
- Для ремонту дороги від Голоскова до Вінницької області 2017 року найняли китайську компанію.
- Вона практично нічого не зробила, тому угоду розірвали.
- Контракт передбачав надання фінансових гарантій, і Укравтодор звернувся до китайського банку для їхнього повернення.
- Однак китайська фірма звернулася до суду й звинуватила Укравтодор у шахрайстві.
- Тому гроші заблокували.
У жовтні 2017 року китайську компанію «Xinjiang Communications Construction Group» найняли для ремонту дороги від села Голосків до адміністративного кордону з Вінницькою областю. Роботи розпочали навесні 2018 року. Однак завершені вони не були, адже компанія працювала дуже повільно. Станом на травень 2019 року фахівці мали виконати ремонти на 70%, але по факту був лише 1%. Тому у червні 2019 року договір розірвали. Фірма не тільки майже нічого не зробила, а й не проводила поточне утримання дороги, внаслідок чого та перейшла в аварійний стан.
Крім того, у жовтні 2017 року Укравтодор підписав контракт з тією ж китайською фірмою на ремонт дороги М-03 Київ — Харків на ділянці від Лубен до Полтави. У цьому випадку компанія роботи навіть не розпочала, і договір з нею розірвали у грудні 2018 року.
Обидва контракти передбачали надання китайським підрядником гарантій виконання у «Bank of China» на суму приблизно 8,5 мільйона доларів США, а також надання гарантії повернення авансового платежу по одному контракту на суму 3,85 мільйона доларів США.
Після розірвання контрактів Укравтодор направив до китайського банку вимоги про повернення грошей. Однак фірма звернулася до суду й звинуватила Укравтодор у шахрайстві. Для забезпечення позову китайський суд заблокував повернення грошей. Сам же позов про шахрайство протягом кількох років так і не був поданий.
Оскільки досудове врегулювання результату не дало, Міністерство юстиції України найняло китайську юридичну компанію «Yingke Law Firm», а також юристів адвокатського об'єднання «Козьяков і партнери».
Зрештою юристи довели, що суди в Китаї не мають права розглядати позови проти Укравтодору (тепер — Державне агенство з відновлення та розвитку інфраструктури), оскільки Китай керується принципом абсолютного імунітету. Також надали пояснення про порушення контрактів фірмою-підрядником та відсутність будь-яких шахрайських дій з боку Укравтодору.
В результаті суд в місті Урумчі закрив судові справи, тому гроші мають бути розблоковані. Китайський банк повинен повернути 8,5 млн доларів США Укравтодору та 3,85 млн доларів США Світовому банку.
Однак фірма-підрядник, аби не допустити повернення грошей, подала апеляцію. Внаслідок цього рішення суду першої інстанції поки не набуло чинності. Китайські адвокати повідомили, що рішення апеляційної інстанції слід очікувати наприкінці цього року. Про це написали на сайті Міністерства юстиції України, сьогодні, 30 серпня.
Що ж до самої хмельницької дороги, то для її ремонту згодом найняли турецьку фірму «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi A.S.» Тендер провели у травні 2020 року. Договір уклали на суму в 54,62 мільйона доларів (майже 1,46 мільярда гривень за офіційним курсом на той час). Гроші надав МБРР у вигляді кредиту.
Про завершення основної частини робіт на об'єкті Укравтодор прозвітував наприкінці 2022 року. Роботи переривалися через повномасштабне російське вторгнення.
Читайте також:
- Дорогу від Голоскова до Вінниччини обслуговуватимуть за 28,1 мільйона
- У Летичівській громаді будують велопішохідну доріжку вздовж траси М-30
- На Хмельниччині закінчили ремонт дороги, який тривав понад 4 роки (ФОТО)
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Вітя Яворський
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Хмельницькій області reply Вітя Яворський
Олександр Мержук
Потім вимагайте від них щось!
Віталій Українець
В Русанівцях двое дітей від китайців в школу ходят!
Ma Familia reply Віталій Українець
007 reply Віталій Українець
Ma Familia reply 007
Игорь Николаевич