Від автобусних перевізників вимагають, аби вони мали власну базу в межах 20 кілометрів від місця формування маршруту.
Антимонопольники вбачають у цьому порушення конкуренції.
Невдовзі все може змінитися — виконком буде вирішувати, чи скасовувати норму відстані розташування бази.
Маршрутки та автобуси, якими щодня користуються хмельничани, не з’являються на вулицях міста просто так. Кожен підприємець, який хоче возити хмельничан та брати за це гроші, повинен виграти конкурс. Оголошують його у міській раді. На конкурсі визначають перевізника, який буде обслуговувати конкретний маршрут. Перевізник для маршруту призначається не назавжди, а на певний термін, зі збігом якого конкурс оголошується знову.
Аби взяти участь у конкурсі, перевізник має відповідати ряду вимог, і одна з них — наявність виробничо-технічної бази. Вона може бути власною або орендованою. Про це йдеться у типовому договорі про організацію перевезення пасажирів у Хмельницькому. Згідно з документом, на виробничо-технічній базі має проводитися медичний огляд водіїв, їхнє стажування, проведення інструктажів. Крім того, на базі мають зберігати автобуси та проводити їхній технічний огляд. База має бути розташована в межах 20 кілометрів від місця формування рейсу.
Хмельницьке відділення антимонопольного комітету рекомендувало міськраді змінити правила відбору перевізників, а саме скасувати норму щодо розташування бази в межах 20 кілометрів від місця формування рейсу. Про це йдеться у документі від 17 січня 2020 року. В рекомендаціях сказано, що норма про відстань є необґрунтованою та містить ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Зокрема, в документі сказано, що перевізники сусідніх із Хмельницьким районів не мають можливості позмагатися за автобусні маршрути міста. Антимонопольники навіть навели приклади таких перевізників (дані про них ми взяли із сервісу YouControl):
ТОВ «Штефанік-Арсенюк» — місто Красилів, у власності або користуванні 35 автобусів, в тому числі мікроавтобуси
ТОВ «Він-Авто-Експрес» — селище Віньківці, у власності або користуванні 7 автобусів
ТОВ «Автотранс Поділля» — місто Городок, у власності або користуванні 15 автобусів, в тому числі мікроавтобуси
У рекомендаціях антимонопольників наведена відповідь виконкому міськради щодо норми розташування виробничо-технічної бази. Міські чиновники пояснили, що перевізники мають забезпечувати своєчасний вихід транспорту на лінію до 06:00. При цьому підприємці мають провести для своїх водіїв медичний огляд, для автобусів — технічний огляд, а потім доставити транспорт до місця початку маршруту. А після завершення робочого часу водії мають з транспортом безпечно повернутися на виробничо-технічну базу.
І все ж таки у міськраді вирішили виконати рекомендацію антимонопольників. Про це йдеться у проєкті рішення виконкому, оприлюдненому на сайті міськради. Ним пропонується виключити з типового договору вимогу щодо розташування виробничо-технічної бази на відстані не більше 20 кілометрів від місця формування рейсу. У разі прийняття рішення в конкурсі на автобусні маршрути Хмельницького зможуть брати участь не тільки перевізники з міста та найближчих населених пунктів, а й з усієї України.
Як зміниться транспортна ситуація в Хмельницькому після допуску перевізників з віддалених населених пунктів (районів, областей)?
Читайте також: Дитячі садочки та потяг до Києва: чергове послаблення карантину на Хмельниччині
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.