Нова об’їзна дорога біля Хмельницького: що відомо (КАРТА)

-
Хмельницький приблизно наполовину оточений об’їзною дорогою.
-
Через це транзитний транспорт заїжджає в місто і погіршує ситуацію з заторами.
-
У планах дорожників є будівництво об’їзної з півночі.
З півдня та частково сходу Хмельницький оточений об'їзною дорогою. Вона є частиною траси М-30 — колишньою М-12. Цією дорогою транспорт оминає Хмельницький, не заїжджаючи на вулиці міста. Тим часом з західного, північного та частково східного боку об’їзної немає. Як наслідок, це створює навантаження на вулиці міста, адже на них стікається транспорт, який прямує з боку Старокостянтинова у напрямку Тернополя та Кам’янця-Подільського й назад.
Основними вулицями Хмельницького, якими прямує транзитний транспорт, є Західно-Окружна, Кам’янецька, Озерна, Степана Бандери, проспект Миру, Старокостянтинівське та Львівське шосе. Відсутність об’їзної дороги є однією з причин того, що Західно-Окружна є найбільш завантаженою вулицею Хмельницького. Це створює чимало незручностей для містян, наприклад, через утворення заторів на перехресті проспекту Миру та вулиці Степана Бандери. Більше про це дізнавайтеся з нашого попереднього матеріалу.
Будівництво обходу міста з півночі заплановане на перспективу. Про це журналістам vsim.ua розповіла фахівець зі зв’язків з громадськістю та пресою Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області Юлія Манзяк.
Планується, що об’їзна починатиметься від автодороги М-30 біля Шаровечки, пролягатиме за Гречанами, Олешином, Видровими Долами, Лісовими Гринівцями, перетинатиме автодорогу Н-03, далі проходитиме за Лезневим та Давидківцями, і зрештою завершуватиметься на Давидковецькому перехресті.
Перед будівництвом потрібно буде виготовити техніко-економічне обґрунтування та проєктно-кошторисну документацію. В процесі підготовки останньої будуть визначені, зокрема, точне розташування дороги, вартість та тривалість її будівництва. Як розповіла Юлія Манзяк, цього року замовлення цих документів не планується.
— Про вартість та тривалість будівництва буде доцільно говорити за наявності вже готового проєкту. Попередньо прораховувати дуже важко і той прорахунок не буде об’єктивним. Вже коли інженери будуть бачити перед собою щось на зразок технічного завдання, тоді можна буде предметніше говорити про розрахунок тривалості й про розрахунок вартості, — розповіла Юлія Манзяк.
Нагадаємо, що минулого року на Хмельниччині завершили будівництво об’їзної дороги навколо Дунаївців. Роботи виконували трьома чергами протягом 16 років — від 2004-го. Загальна протяжність об’їзної — 7,72 кілометра, вартість будівництва — 262,5 мільйона гривень.
Останню чергу протяжністю 3,12 кілометра збудували протягом 2020 року, витративши на це 206 мільйонів гривень.
— Добудова цієї ділянки автошляху нарешті розвантажила рух містом, адже транзитний транспорт вже не їхатиме через його центр, де інтенсивність руху складає майже 10 тисяч автомобілів за добу, — йдеться на сайті «Укравтодору».
Як може пролягати хмельницька окружна, можете переглянути на карті. Її розташування є приблизним, остаточне буде визначене під час виготовлення проєктно-кошторисної документації.
Читайте також:
-
На перехресті Бандери і проспекту регулярні затори: які причини та як це виправити
-
Що буде з транспортом на Прибузькій, де будують Палац спорту та «SportCity»
-
Старокостянтинівське шосе розширять на перехресті з Зарічанською: навіщо це потрібно
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
андрій пястук