На перехресті Бандери і проспекту регулярні затори: які причини та як це виправити

-
Хмельничани витрачають час в очікуванні можливості проїхати перехрестя, особливо вранці та ввечері.
-
Затори зумовлені рядом причин — від карантину до відсутності об’їзної.
-
Рішення не завжди прості та не завжди залежать від чиновників.
Перехрестя вулиці Степана Бандери та проспекту Миру є одним із найбільш важливих та завантажених у Хмельницькому. В цьому місці сходяться потоки приватного легкового, громадського та вантажного транспорту. Всі вони прямують не тільки в різні мікрорайони Хмельницького, а й в інші міста.
На цьому перехресті можна часто спостерігати затори, особливо у ранковий та вечірній час. Автор цього матеріалу неодноразово стикався з ситуацією, коли через несприятливі умови, як от ДТП чи снігопад, тривалість поїздки громадським транспортом через перехрестя зростала у кілька разів. Розповідаємо, чому це місце таке «складне» та що може змінити ситуацію.
Що відомо про перехрестя
Через перехрестя проспекту та Бандери пролягають 16 автобусних та 7 тролейбусних маршрутів. Крім того, тут же їздять міжміські та міжнародні автобуси, які прямують через автовокзал №1 у східному або західному напрямі.
Станом на зараз напрямки руху смугами на перехресті є такими:
-
в’їзд з боку Зарічанської — права смуга прямо та праворуч, ліва смуга прямо та ліворуч; на виїзд у протилежному напрямі дві смуги
-
в’їзд з боку Сілістри — права смуга прямо та праворуч, ліва смуга ліворуч; на виїзд у протилежному напрямі дві смуги
-
в’їзд з боку Озерної — права смуга праворуч, середня смуга прямо, ліва смуга прямо та ліворуч; на виїзд у протилежному напрямі дві смуги
-
в’їзд з боку Західно-Окружної — права смуга прямо та праворуч, середня смуга прямо, ліва смуга ліворуч; на виїзд у протилежному напрямі одна смуга
Варто також додати, що при під’їзді на перехрестя з боку Західно-Окружної є одна смуга на виїзд та дві смуги на в’їзд. Безпосередньо перед перехрестям вони розділяються на три, що зазначено вище у списку.
Чому перехрестя є завантаженим
Аби це дізнатися, ми поспілкувалися з начальником відділу з безпеки дорожньої інфраструктури департаменту інфраструктури Хмельницького Олександром Ковальчуком. Він назвав ряд причин, через які на перехрестя стікається велика кількість транспорту.
Переміщення людей у пікові години. Мешканці Озерної та Виставки зранку їдуть в напрямку центру, Гречан та Південно-Західного мікрорайону, а ввечері повертаються. Серед чотирьох основних шляхів, які вони використовують, два сходяться на перехресті Бандери та проспекту. Йдеться про вулицю Степана Бандери та проспект Миру, який переходить у Західно-Окружну. Детальніше про переміщення транспорту в Хмельницькому протягом дня дізнавайтеся за посиланням в кінці матеріалу.
Велика кількість приватного транспорту та карантин. Саме приватний транспорт створює основне навантаження на перехрестя. Через карантинні обмеження в роботі громадського транспорту хмельничани частіше стали користуватися приватним як альтернативою, дістаючись зранку на роботу, а ввечері додому.
Одна смуга на виїзд у бік Західно-Окружної. Як розповів Олександр Ковальчук, якщо авто, що їдуть у цьому напрямку, зупиняються для повороту ліворуч, то затримують весь потік транспорту.
Відсутність об’їзної дороги. Нею транспорт міг би оминути Хмельницький, прямуючи зі сторони Старокостянтинова у напрямку Тернополя та Кам’янця-Подільського та у зворотному напрямку. До слова, це одна з причин того, що Західно-Окружна є найбільш завантаженою вулицею Хмельницького. Такими були результати обстеження потоків транспорту, яке проводили у місті.
Що може змінити ситуацію
Зміна смуг руху. Як вже було сказано вище, при під’їзді до перехрестя з боку Західно-Окружної є одна смуга на виїзд та дві на в’їзд. Останні на самому перехресті розділяються на три. За словами Олександра Ковальчука, в управлінні комунальної інфраструктури готують проєкт, яким пропонується впровадити дві смуги на виїзд та одну на в’їзд. Остання на перехресті буде розділятися на три.
Будівництво об’їзної дороги. Наразі Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області планує замовляти техніко-економічне обґрунтування будівництва дороги, яка сполучатиме траси М-30 (колишня М-12) та Н-03 в обхід Хмельницького з західного та північного боку. Про це журналістам vsim.ua розповіла фахівець зі зв’язків з громадськістю САД у Хмельницькій області Юлія Манзяк.
Будівництво розв'язки. Чинним генеральним планом Хмельницького пропонується реконструкція перехрестя у вигляді розв’язки на двох рівнях. Проспект Миру має пройти на верхньому рівні, вулиця Бандери — на нижньому. Планується також облаштування з’їздів з одного рівня на інший. На думку Олександра Ковальчука, таке рішення є вдалим та у разі реалізації покращить ситуацію.

Разом з тим коригуванням генерального плану пропонується будівництво на перехресті кільця. Олександр Ковальчук прокоментував цю ідею так:
— Для кільця там немає місця, куди його робити. Кільце не рятує ситуацію, можна подивитися у нас на перехресті проспекту Миру і Старокостянтинівського шосе. При великій інтенсивності руху там з усіх чотирьох сторін виникають затримки досить таки серйозні. І не вирішується питання з пішоходами на таких перехрестях, тобто пішоходам потрібно переходити далі і в них або нерегульований перехід, де їх збивають, або треба робити регульовані переходи, або в різних рівнях, і це витрати певні. Круговий рух, на мою думку, можна використовувати в тих місцях, де пішохідний рух невеликий, і де інтенсивність руху транспорту не дуже велика, — зазначив чиновник.

Реконструкція Західно-Окружної. Управління комунальної інфраструктури розробляє пропозиції, які полягають у розширенні вулиці на деяких ділянках, а також облаштування кільця на перехресті з виїздом на Олешин.

Сприяння відмові від приватного транспорту. Оскільки навантаження на перехрестя створюють переважно легкові авто, варто сприяти пересуванню пішки, велосипедом та громадським транспортом.
— Ми будемо іти тим шляхом, щоб зменшувати кількість приватного транспорту, збільшувати кількість громадського транспорту, може ця пандемія закінчиться. Більші умови руху для пішоходів, для велосипедистів, кращі умови руху будуть створені. Така от іде тенденція зараз, то можливо й менший буде потік транспорту. Того приватного транспорту, який використовується щоденно тільки для того, щоб під’їхати на роботу й повернутись ввечері, — розповів Олександр Ковальчук.







Читайте також:
-
Мільйон гривень на перехрестя Залізняка та Панаса Мирного: що робитимуть та навіщо (КАРТА)
-
Що буде з транспортом на Прибузькій, де будують Палац спорту та «SportCity»
-
Старокостянтинівське шосе розширять на перехресті з Зарічанською: навіщо це потрібно
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Анатолий Равидов
Сергей Котов reply Анатолий Равидов
Читач61
Саша Алексеев
Віталій Малий