На перехресті Бандери і проспекту регулярні затори: які причини та як це виправити

На перехресті Бандери і проспекту регулярні затори: які причини та як це виправити
  • Хмельничани витрачають час в очікуванні можливості проїхати перехрестя, особливо вранці та ввечері.

  • Затори зумовлені рядом причин — від карантину до відсутності об’їзної.

  • Рішення не завжди прості та не завжди залежать від чиновників.

Перехрестя вулиці Степана Бандери та проспекту Миру є одним із найбільш важливих та завантажених у Хмельницькому. В цьому місці сходяться потоки приватного легкового, громадського та вантажного транспорту. Всі вони прямують не тільки в різні мікрорайони Хмельницького, а й в інші міста.

На цьому перехресті можна часто спостерігати затори, особливо у ранковий та вечірній час. Автор цього матеріалу неодноразово стикався з ситуацією, коли через несприятливі умови, як от ДТП чи снігопад, тривалість поїздки громадським транспортом через перехрестя зростала у кілька разів. Розповідаємо, чому це місце таке «складне» та що може змінити ситуацію.

Що відомо про перехрестя

Через перехрестя проспекту та Бандери пролягають 16 автобусних та 7 тролейбусних маршрутів. Крім того, тут же їздять міжміські та міжнародні автобуси, які прямують через автовокзал №1 у східному або західному напрямі.

Відео дня

Станом на зараз напрямки руху смугами на перехресті є такими:

Варто також додати, що при під’їзді на перехрестя з боку Західно-Окружної є одна смуга на виїзд та дві смуги на в’їзд. Безпосередньо перед перехрестям вони розділяються на три, що зазначено вище у списку.

Чому перехрестя є завантаженим

Аби це дізнатися, ми поспілкувалися з начальником відділу з безпеки дорожньої інфраструктури департаменту інфраструктури Хмельницького Олександром Ковальчуком. Він назвав ряд причин, через які на перехрестя стікається велика кількість транспорту.

Переміщення людей у пікові години. Мешканці Озерної та Виставки зранку їдуть в напрямку центру, Гречан та Південно-Західного мікрорайону, а ввечері повертаються. Серед чотирьох основних шляхів, які вони використовують, два сходяться на перехресті Бандери та проспекту. Йдеться про вулицю Степана Бандери та проспект Миру, який переходить у Західно-Окружну. Детальніше про переміщення транспорту в Хмельницькому протягом дня дізнавайтеся за посиланням в кінці матеріалу.

Велика кількість приватного транспорту та карантин. Саме приватний транспорт створює основне навантаження на перехрестя. Через карантинні обмеження в роботі громадського транспорту хмельничани частіше стали користуватися приватним як альтернативою, дістаючись зранку на роботу, а ввечері додому.

Одна смуга на виїзд у бік Західно-Окружної. Як розповів Олександр Ковальчук, якщо авто, що їдуть у цьому напрямку, зупиняються для повороту ліворуч, то затримують весь потік транспорту.

Відсутність об’їзної дороги. Нею транспорт міг би оминути Хмельницький, прямуючи зі сторони Старокостянтинова у напрямку Тернополя та Кам’янця-Подільського та у зворотному напрямку. До слова, це одна з причин того, що Західно-Окружна є найбільш завантаженою вулицею Хмельницького. Такими були результати обстеження потоків транспорту, яке проводили у місті.

Що може змінити ситуацію

Зміна смуг руху. Як вже було сказано вище, при під’їзді до перехрестя з боку Західно-Окружної є одна смуга на виїзд та дві на в’їзд. Останні на самому перехресті розділяються на три. За словами Олександра Ковальчука, в управлінні комунальної інфраструктури готують проєкт, яким пропонується впровадити дві смуги на виїзд та одну на в’їзд. Остання на перехресті буде розділятися на три.

Будівництво об’їзної дороги. Наразі Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області планує замовляти техніко-економічне обґрунтування будівництва дороги, яка сполучатиме траси М-30 (колишня М-12) та Н-03 в обхід Хмельницького з західного та північного боку. Про це журналістам vsim.ua розповіла фахівець зі зв’язків з громадськістю САД у Хмельницькій області Юлія Манзяк.

Будівництво розв'язки. Чинним генеральним планом Хмельницького пропонується реконструкція перехрестя у вигляді розв’язки на двох рівнях. Проспект Миру має пройти на верхньому рівні, вулиця Бандери — на нижньому. Планується також облаштування з’їздів з одного рівня на інший. На думку Олександра Ковальчука, таке рішення є вдалим та у разі реалізації покращить ситуацію.

Фрагмент генерального плану Хмельницького

Разом з тим коригуванням генерального плану пропонується будівництво на перехресті кільця. Олександр Ковальчук прокоментував цю ідею так:

— Для кільця там немає місця, куди його робити. Кільце не рятує ситуацію, можна подивитися у нас на перехресті проспекту Миру і Старокостянтинівського шосе. При великій інтенсивності руху там з усіх чотирьох сторін виникають затримки досить таки серйозні. І не вирішується питання з пішоходами на таких перехрестях, тобто пішоходам потрібно переходити далі і в них або нерегульований перехід, де їх збивають, або треба робити регульовані переходи, або в різних рівнях, і це витрати певні. Круговий рух, на мою думку, можна використовувати в тих місцях, де пішохідний рух невеликий, і де інтенсивність руху транспорту не дуже велика, — зазначив чиновник.

Фрагмент коригування генерального плану Хмельницького

Реконструкція Західно-Окружної. Управління комунальної інфраструктури розробляє пропозиції, які полягають у розширенні вулиці на деяких ділянках, а також облаштування кільця на перехресті з виїздом на Олешин.

Місце, де пропонується облаштувати кільце

Сприяння відмові від приватного транспорту. Оскільки навантаження на перехрестя створюють переважно легкові авто, варто сприяти пересуванню пішки, велосипедом та громадським транспортом.

— Ми будемо іти тим шляхом, щоб зменшувати кількість приватного транспорту, збільшувати кількість громадського транспорту, може ця пандемія закінчиться. Більші умови руху для пішоходів, для велосипедистів, кращі умови руху будуть створені. Така от іде тенденція зараз, то можливо й менший буде потік транспорту. Того приватного транспорту, який використовується щоденно тільки для того, щоб під’їхати на роботу й повернутись ввечері, — розповів Олександр Ковальчук.

Під'їзд до перехрестя з боку Західно-Окружної
Під'їзд до перехрестя з боку Західно-Окружної
Рух транспорту у напрямку Західно-Окружної
Під'їзд до перехрестя з боку Озерної
Під'їзд до перехрестя з боку Озерної
Під'їзд до перехрестя з боку Сілістри
Під'їзд до перехрестя з боку Зарічанської

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (6)
  • Анатолий Равидов

    Заберіть стрілку на право з сторони озерної   щоб не пхалися без кінця і все буде добре а два світлофори  там явний перебор на 50 метрах мабуть ніде гроші списати

    Сергей Котов reply Анатолий Равидов

    Світлофор біля Шиномонтажу встановили на прохання мешканців після декількох трагічних випадків загибелі пішоходів на даному переході. Що стосується  світлофору біля Газконтори, то це vip-організація яка поза обговоренням.
  • Читач61

    Много маршруток старых,водители  которых иногда гоняют,как Шумахеры...лучше е решение это  большие комфортные автобусы,которые перевозят больше пассажиров.
  • Саша Алексеев

    Основна причина заторів на даному перехресті - Два не потрібних світлофори біля Газконтори (чому не встановити кнопку для пішоходів з періодичністю натискання не частіше 1раз на 90сек, а для виїзду з газ контори таку ж кнопку встановити охоронцю на КПП аби він випускав свої ж авто з таким самим інтервалом) дуже часто присутня така ситуація коли немає ні авто ні пішоходів, а стояти доводиться.
  • Віталій Малий

    Зміни руху по полосам збільшать затор!

keyboard_arrow_up