«Позбутися усього російського»: Південно-Західну залізницю перейменують у 2023 році

«Позбутися усього російського»: Південно-Західну залізницю перейменують у 2023 році
Тут і далі фото з сайту Укрзалізниці
  • Цьогоріч змінять назви одразу двох філій Укрзалізниці. 

  • Це зроблять, аби позбутися будь-яких згадок про імперську та російську давнину.

  • Також змінять все, що пов’язане зі східним сусідом, в тому числі з позначки кілометражу.

  • Розповідаємо детальніше. 

Південно-Західна залізниця проходить через Хмельниччину та є однією з найбільших за площею та найстарішою в Україні. Нині вона охоплює 11 регіонів, в яких мешкає більше 11 мільйонів жителів. 

Зображення з Вікіпедії

В перевізника вирішили перейменувати Південно-Західну залізницю в рамках дерусифікації. Про це йдеться в прес службі Укрзалізниці

На сайті йдеться, що одразу дві регіональні філії Укрзалізниці позбудуться застарілих назв у рамках програми «Залізна українізація». Це «Південна залізниця» та «Південно-Західна залізниця». Вони змінять назви в рамках програми українізації об’єктів залізничного транспорту. 

Відео дня

— Чому залізниця із центром у столиці має назву «Південно-Західна», а залізниця, що має центр у Харкові, на півночі України, — «Південна»? Це засилля імперської, російської давнини, яке не має нічого спільного з українським сьогоденням. Саме тому в рамках нашої програми «Залізна українізація» ми змінимо це раз і назавжди, — пояснив голова правління Укрзалізниці Олександр Камишін.

За словами Камишіна, процес перейменування регіональних філій буде завершено у 2023 році. Якими будуть нові назви філій обиратимуть за допомогою голосування. Вже з 1 бе­рез­ня мож­на бу­де об­ра­ти но­ві наз­ви для обох ре­гі­ональ­них фі­лій, про­го­ло­су­вав­ши за по­си­лан­ням.

Нагадаємо, вперше мова про дерусифікацію назв цих філій Укрзалізниці зайшла ще в грудні. Детальну історію ми розповідали в матеріалі Південно-Західну залізницю можуть перейменувати: яка причина

«Залізна українізація»

Додамо, що в «Укрзалізниці» розпочали трирічну програму «Залізна українізація». Вона має на меті повністю позбутись імперських та російських назв, позначок, зображень на будь-яких об’єктах залізничного транспорту. 

Комплексна програма розрахована на 2023-2025 роки. За цей період в декілька етапів планується українізувати все, що повʼязує залізничну галузь з країною-агресором: назви залізниць, позначки кілометражу, сигнальні позначки, радянські барельєфи, назви станцій тощо.

Що вже зробили:

— Так, це буде велика робота, до проведення якої ми вже готові. Але ж і ефект від неї однозначно вартий і ціни, і зусиль. І її навіть порівняти не можна з ціною, яку всі ми платимо сьогодні за остаточне “прощавай, росіє”, — резюмував Олександр Камишін.

До слова, вже й зробили перші зміни. Нульовий кілометр українських залізниць відсьогодні знаходиться в столиці України — Києві. Символічну позначку встановили на першій платформі головного столичного вокзалу.

— Раніше ми бачили кілометражні позначки на головному вокзалі країни, на яких було зазначено “856/857 км”. Чому? Тому що близько сотні років ми мали розрахунок нульового кілометру від росії. Кладемо цьому край. Відтепер нульовий кілометр українських залізниць тут, у Києві, на Центральному вокзалі, — повідомив Камишін.

Впродовж найближчих 3 років усі кілометрові знаки на залізниці будуть замінені на сучасні світловідбивні. В тому числі, й на Хмельниччині. 

Найстаріша залізниця в Україні

Південно-Західна залізниця (ПЗЗ) — одна з найстаріших залізниць України. Залізниця розташована переважно на території Київської, Вінницької, Житомирської, Чернігівської, Хмельницької та частково в районах Сумської, Рівненської, Чернівецької, Черкаської, Полтавської та Тернопільської областей. Відтак, охоплює 11 регіонів. 

Райони, що обслуговує залізниця, розташовані в межах поліської і лісостепової зон України. Північна частина залізниці йде приблизною лінією Шепетівка — Житомир — Київ — Ніжин — Бахмач. У районі розташування залізниці проживає понад 11 мільйонів осіб. 

Загальна експлуатаційна протяжність залізниці — 4 668 кілометрів. А розгорнута довжина головних колій взагалі становить 6 438,1 кілометрів. Південно-Західна залізниця займає друге місце за обсягом перевезень серед шести залізниць України. Біля 20% основних виробничих фондів Укрзалізниці знаходиться у віданні цієї регіональної філії.

Регіональна філія «Південно-Західна залізниця» одна з найстаріших залізниць України і є невід’ємною частиною національного залізничного транспорту України. Її побудували на початку 1860-х років, коли виникла необхідність сполучення Одеського морського порту й південно-західних кордонів з центральними областями росії. А 7 червня 1870 року було покладено початок існування Південно-Західної залізниці.

У 1871—1876 роках збудували залізничні лінії Жмеринка — Волочиськ, Бердичів — Кривин, які проходили Хмельниччиною. У 1913-му відбулося відкриття вантажно-пасажирського руху на дільниці Проскурів — Старокостянтинів I — Шепетівка. Тоді ж, у 1918-х вона носила назву Правобережна залізниця. 

Назва залізниці

У Вікіпедії йдеться, що на території незалежної України до цього часу існують назви державних підприємств, які походять від розташування цих підприємств на території давно зниклих російської імперії та срср. Йдеться про назви регіональних філій державної «Укрзалізниці»: Південно-Західна залізниця та Південна залізниця.

Ці назви виникли через таке розташування підприємств у колишніх російській імперії та срср Після здобуття незалежності України та встановленням державного кордону України ці назви перестали відповідати дійсному розташуванню підприємств. Існування на території незалежної України державних підприємств з імперськими назвами є неприйнятним та потребує виправлення таких назв.

Як вважаєте, варто перейменувати назви Південної та Південно-Західної залізниці? Пишіть свої пропозиції щодо перейменування в коментарях. 

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (2)
  • Андрей Гришнюк

    Оце вже грошенят загрибуть!!!
  • ЧитачЧитачів

    Північно-центральна залізниця виходить по карті.

keyboard_arrow_up