Правила користування електросамокатами: що вони передбачають

-
Використання особистого електротранспорту законом не врегульовано.
-
Хмельницькі чиновники хочуть встановити місцеві правила.
Особистий електротранспорт стає все більш популярним в Україні. Найчастіше люди надають перевагу електросамокатам, також на вулицях можна побачити сегвеї та гіроскутери. Не є виключенням і Хмельницький. Ті ж електросамокати містяни купують самостійно або ж орендують. У місті діють кілька сервісів оренди таких транспортних засобів.
Електросамокати та подібні їм пристрої не потребують прав на водіння, прості у використанні, не дорогі у порівнянні з авто та не споживають бензину. Останнє особливо актуально в умовах дефіциту пального та його високої вартості. Разом з тим від хмельничан можна почути нарікання на водії електротранспорту. Зокрема, скаржаться на те, що ті заважають руху та створюють аварійні ситуації.
Окремих правил для водіїв особистого електротранспорту в Україні немає — законодавчо це питання не врегульовано. Тому в Хмельницькій міській раді вирішили розробити власні правила, які діятимуть на території міста. Проєкт документа опублікований на сайті міськради. Зупинимося на кількох основних моментах.
Документом пропонується встановити такі вікові обмеження на використання електротранспорту:
-
дітям до 10 років — тільки у супроводі дорослих
-
дітям від 10 до 16 років — тільки на велодоріжках та тротуарах та зі швидкістю не більше 5 кілометрів на годину
-
дітям від 16 років та дорослим — на велодоріжках або велосмугах, а за їхньої відсутності на правій смузі проїжджої частини; при цьому потрібно дотримуватися швидкості не більше 20 кілометрів на годину
Зазначимо, що максимальна швидкість більшості моделей електросамокатів більша за 20 кілометрів на годину. У Києві в червні 2021 року компанії, які надають послуги прокату, домовилися обмежити максимальну швидкість руху транспорту до зазначеної межі. Тобто користувач у такому випадку, орендувавши самокат, фізично не може перевищувати швидкість.
Якщо велодоріжка чи велосмуга перетинає дорогу поза перехрестям, водії електротранспорту зобов’язані дати дорогу іншим транспортним засобам. При перетині дороги по пішохідному переходу потрібно спішитися та вести електротранспорт поруч.
Електротранспорт повинен мати звуковий сигнал та світлоповертальні елементи, у темну пору доби потрібно вмикати ліхтар (фару), а водій повинен виділяти себе світлоповертальними елементами, закріпивши їх на одязі чи в інший спосіб.
Водії електротранспорту, які рухаються групою, повинні їхати один за одним. Також водіям заборонено їхати смугами для громадського транспорту, перевозити пасажирів, перебувати у стані сп’яніння, триматися за інші транспорті засоби та користуватися телефоном.
Паркування електротранспорту пропонується заборонити на пішохідних переходах, пандусах, зупинках, на велосипедних та пішохідних доріжках, на тротуарі шириною менше як 1,5 метра, перед входами до будівель, біля світлофорів та на газонах.
Повний текст правил, які хоче ухвалити міська рада, читайте нижче. Пропозиції пропонують надсилати, заповнивши анкету за посиланням.
Читайте також:
-
Електросамокати у Хмельницькому: за і проти (ВІДЕООПИТУВАННЯ)
-
Мамочки перекриють заїзд: у Симчишина просять заборонити електросамокати на Озерній
-
Електросамокати у Хмельницькому. У які ДТП потрапляють і чи є відповідальність
Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Читач87
читач34
Читач 007 reply читач34
Алексей Никулишин
Не краще цей пункт відредагувати на наприклад як на велосипеді ПРИ ПОВОРОТІ В ТУ ЧИ ІНШУ СТОРОНУ ПОКАЗУВАТИ РУКОЮ?
Es fero
ЧитачЧитачів reply Es fero
Es fero reply ЧитачЧитачів