Продовження тролейбусної лінії в Гречанах і нові маршрути: запланували зміни в громадському транспорті Хмельницького
-
За п’ять років у місті мають з’явитися десятки нових тролейбусів.
-
Ще у міськраді думають над продовженням лінії з кінцевої Гречан до вулиці Північної.
На наступні п’ять років, 2024-й — 2028-й, підготували програму розвитку громадського транспорту у Хмельницькій громаді. Її вже затвердили на виконкомі, далі її ще мають розглянути депутати міськради. У документі йдеться про зроблене минулими роками, поточні проблеми та плани на до 2028 року. Пропонуємо вам дізнатися про головне.
Яким є громадський транспорт зараз і що змінилося останніми роками
Нині у сфері управління міськради є три типи маршрутів громадського транспорту:
-
27 тролейбусний, серед яких працюють 26
Відео дня/li> -
48 міських автобусних, серед яких працюють 36
-
14 приміських автобусних, усі з яких працюють
Таким чином у громаді формально є 89 маршрутів, а фактично ж їх 76.
Возять хмельничан 68 тролейбусів та 240 автобусів. Серед останніх велику пасажиромісткість мають 52, середню — 38, а малу — 150. До слова, раніше ми готували для вас матеріал про те, якими автобусами возять хмельничан. На балансі комунального підприємства «Електротранс» є 105 тролейбусів, майже 70% з яких відпрацювали свої терміни експлуатації.
Протягом останніх п’яти років, 2019-го — 2023-го, перевізникам вдалося покращити ситуацію з рухомим складом. Зокрема, ось які зміни були у приватників:
-
ФОП Олександр Мішин купив 14 великогабаритних автобусів марок «MAN» і «Mercedes-Benz», які нині працюють на маршрутах №21 та №22, а також приміських №7 до Іванківців та №8 до Олешина
-
ТОВ «РемБудТранс» купило три великогабаритних автобуси «MAN», які нині працюють на маршруті №19
-
ТОВ «Хмельницьке таксі» докупило автобуси і замінило 24 малогабаритних одиниці на 12 великогабаритних «Mercedes-Benz» на маршрутах №29 та №49
-
відновив роботу маршрут №2, на якому пасажирів возять великогабаритними «Mercedes-Benz» та «Scania», які належать ТОВ «АвтоГаз-Захід»
Також були оновлення і в комунальному «Електротрансі»:
-
за свої та бюджетні гроші установа купила 19 середньогабаритних автобусів «Ataman», з яких 13 працюють на маршрутах №3, №4, №5, №35, а також приміському №15 до Шаровечки; решту ж випускають на інші маршрути
-
також підприємство купило 16 вживаних автобусів «Solaris», «Temsa», «Scania» та «Setra», частину з яких випускають на маршрути №8 та №20
-
ще установа купила два вживані тролейбуси «Skoda», в тому числі одну «гармошку», які працюють на різних маршрутах, а також капітально відремонтувало п’ять тролейбусів
Попри зміни громадський транспорт міста все ще має ряд проблем:
-
дефіцит персоналу. Перевізникам не вистачає водіїв, бо вони не можуть платити працівникам великі зарплати. Водії або звільняються, або їх мобілізують
-
мала поширеність «екологічного» транспорту. Електробуси досить дорогі, тому перевізники ними не цікавляться
-
зменшення кількості «платних» пасажирів. Через неякісні послуги громадського транспорту люди частіше обирають інші варіанти пересування. Крім того, впливають економічна криза та більша свідомість громадян щодо охорони довкілля. Останнє змушує їх обирати більш «екологічні» види транспорту
-
зростання кількості авто. Це провокує затори, а вулиці лишаються з такою ж пропускною спроможністю, як і раніше. Також затори провокують недосконала організація дорожнього руху та недотримання правил водіями
-
нестача транспорту, який пристосований для людей з інвалідністю. Необхідність у ньому зросла зокрема й через прибуття у громаду переселенців. До того ж зростає кількість пільговиків, а відшкодування приватним перевізникам лишається на тому ж рівні, тому їхня можливість купувати такий транспорт обмежена
-
нестабільне дотримання графіків руху. Це зумовлено ремонтами, ДТП, погодою, несправністю транспорту, а також зміщенням графіків через зміни у пасажиропотоці
-
зниження інтересу до навчання інженерно-технічним спеціальностям. Через малу зарплату люди обирають для себе інші заняття
Що планують на 2024-2028 роки
Ключові плани щодо змін у громадському транспорті на найближчі п’ять років:
-
купівля нових тролейбусів — 10 одиниць протягом 2025-2026 років (витрати бюджету громади на це оцінюють у понад 37,8 мільйона гривень, тобто будуть і інші джерела)
-
купівля та встановлення нових зупинок — 15 одиниць протягом 2025-2026 років (витрати бюджету громади на це оцінюють у понад 8,7 мільйона гривень, тобто будуть і інші джерела)
-
формування тарифної політики, тобто зміни у вартості проїзду (як саме, у документі не зазначено)
-
запровадження «Електронного квитка» (фактично зміна його оператора, про що ми писали раніше)
-
навчання фахівців робітничих спеціальностей транспортної галузі
-
аналіз дорожньої мережі
-
комплексне обстеження пасажиропотоків — вартість оцінюється в 1,5 мільйона гривень
-
розробка проєкту подовження тролейбусної лінії з кінцевої у Гречанах до вулиці Північної
-
розширення доріг та будівництво заїзних кишень
-
будівництво та капітальний ремонт доріг
-
створення парковок
-
створення додаткового місця для відстою транспорту на кінцевій мікрорайону Озерна
-
передбачення місць для паркування під час будівництва житлової та торгово-офісної нерухомості
-
облаштування наявних парковок
-
зміни наявних маршрутів та запровадження нових
-
оплата супутникового стеження за автобусами — вартість оцінюється у 605 тисяч гривень на 2024 рік
Загалом вартість реалізації програми оцінюють у понад 48,6 мільйона гривень за п’ять років. Гроші можуть брати як з міського бюджету, так і з інших джерел, не заборонених законом.
Окрім описаного вище, у програмі також згадується проєкт співпраці з європейськими партнерами на 10,6 мільйона євро (близько 437,5 мільйона гривень). Ця сума складається з:
-
кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку на 6,15 мільйона євро (термін погашення 13 років)
-
гранту Інвестиційної платформи сусідства ЄС на 2,75 мільйона євро
-
гранту Спеціального антикризового фонду ЄБРР на 1,7 мільйона євро
За ці гроші хочуть купити 40-44 тролейбуси, реконструювати електропостачання та розподільну мережу для тролейбусів, модернізувати обладнання депо та тягових підстанцій, осучаснити мийку тролейбусів та обладнати зупинки по місту енергозберігаючим освітленням.
В результаті реалізації програми хочуть досягнути таких результатів:
-
зменшити кількість ДТП
-
зменшити кількість малогабаритних автобусів («маршруток»)
-
забезпечити повний облік поїздок пільговиків
-
збільшити частку тролейбусів у пасажироперевезеннях
-
збільшити пропускну спроможність доріг
-
запровадити економічно обґрунтовану вартість проїзду на підставі даних системи «Електронний квиток», але разом з тим знайти баланс між доходами від перевезень та витратами та їхнє забезпечення
Читайте також:
-
«Електронний квиток» по-новому для хмельничан. Що треба знати
-
Які автобусні маршрути «Електротрансу» найприбутковіші (ІНФОГРАФІКА)
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Oleksandr
IGOR
Олександр Левицький
Андрей Медведков