«Електронний квиток» по-новому для хмельничан. Що треба знати

«Електронний квиток» по-новому для хмельничан. Що треба знати
  • Що буде з грошима, які залишаться на проїзних картках?

  • Чи можна буде купити проїзний на місяць?

  • Коли почнуть продавати нові картки?

  • Відповіді на ці та інші питання в матеріалі.

У Хмельницькому готуються змінити оператора системи «Електронний квиток». Замість теперішнього, одеської компанії «Герц», у місто зайде луцька фірма «Сіті Кард Систем». Зміна оператора пов’язана з тим, у що «Герцу» на початку лютого закінчується термін контракту. «Сіті Кард Систем» обрали на конкурсі на початку листопада. Теперішній оператор був на конкурсі, але перемогу не здобув.

«Сіті Кард Систем» має молдовсько-турецьке походження. Саме фірми та громадяни цих країн вказану у реєстраційних даних. Компанія вже є оператором «Електронного квитка» у Луцьку, Володимирі та Нововолинську на Волині та у Костополі на Рівненщині. Наприкінці жовтня пов’язана з «Сіті Кард Систем» фірма перемогла на конкурсі у Житомирі. З кожної поїздки хмельничан компанія-оператор отримуватиме комісію у 8%.

Перехід від старого оператора до нового передбачає зміну системи та заміну валідаторів у громадському транспорті. Всі картки, які зараз «на руках» у хмельничан, працюватимуть і в новій системі. Їх лише потрібно буде зареєструвати на сайті або в додатку нового оператора. Власникам пільгових карток будь-що робити не потрібно взагалі.

Відео дня

Однак будуть і певні незручності. Власникам звичайних (не пільгових) карток у міськраді радять звести суму грошей на них до мінімуму — тобто використати їх та за необхідності поповнювати на мінімальну суму. Кошти, які залишаться, будуть повертати — для цього пасажиру потрібно буде подати заявку.

Заступник міського голови Хмельницького Микола Ваврищук у коментарі журналісту vsim.ua пояснив — зменшити баланс рекомендують для того, аби і «Герцу», і пасажирам потім було менше турботи з поверненням грошей. Це можна порівняти з ситуацією, коли люди оплачували доставку газу «Хмельницькгазу» наперед. При цьому вони не знали, що оператором стануть «Газмережі», і тепер подають заяви на повернення грошей.

— Повернення грошей буде, але буде правильніше, якщо люди розрахують і використають ці кошти і потім не гратися з цими всіма поверненнями, це набагато зручніше. Тому є півтора місяця, ми аналізували стан карток, там люди не закидають великих сум, але у будь-якому випадку, якщо у людини там є 200-300 гривень на рахунку, ми рекомендуємо використати залишки, щоб потім не гратися з поверненням коштів, але така можливість буде передбачена, — розповів Микола Ваврищук.

У зв’язку з переходом на нового оператора у Хмельницькому припинили продаж проїзних квитків. У випадку, якщо пасажир загубить картку, він зможе повернути гроші, які були на ній. До того, як почнуть продавати нові картки, йому слід буде користуватися будь-яким із доступних способів оплати проїзду, як от готівкою чи через QR-коди у салонах тролейбусів.

Продаж проїзних карток новий оператор планує почати 20 січня. У центрі міста відкриють офіс, де можна буде їх купувати. Крім того, у Хмельницькому встановлять орієнтовно 20 терміналів, де можна буде купити та поповнити картку. Додамо, що минулого разу ми розповідали вам про заплановану функцію придбання електронної проїзної картки через додаток оператора.

Місячні проїзні квитки можна буде купувати звичним способом — через додаток — ще на січень. А також і користуватися ними у той же період. Як буде далі, поки вирішують. Про результат повідомлять згодом. Микола Ваврищук допускає, що для хмельничан надрукують паперові проїзні. У будь-якому випадку такий спосіб оплати проїзду людям буде доступний.

У міськраді повідомляють, що заміна валідаторів на нові триватиме протягом лютого. Тоді ж припинить роботу додаток «Е-квиток Щодня Зручний». У цей період можуть ставатися збої у роботі системи оплати проїзду.

Нагадаємо також про ряд новацій, які має запровадити «Сіті Кард Систем»:

Протягом кількох місяців після переходу до нового оператора в тролейбусах припинять приймати готівку.

Чим возять хмельничан 

Трохи більш як 52 роки тому у Хмельницькому з’явився новий вид громадського транспорту — тролейбус. З того часу «рогатими» перевезли сотні мільйонів пасажирів. Частина тролейбусів, як і система загалом, має вік у десятки років. Деякі виготовлені ще за часів СРСР та встигли повозити пасажирів не тільки у Хмельницькому.

Загалом комунальне підприємство «Електротранс» має 112 тролейбусів — як пасажирських, так і спеціальних. Такі дані станом на 1 січня цього року оприлюднені у системі електронних закупівель «Prozorro».

Найстаріший тролейбус виготовлений 1982 року, тобто 41 рік тому. На сайті «Transphoto» вказано, що до 1992 року цей тролейбус експлуатувався в Баку (Азербайджан). Найновіші тролейбуси випущені 2019 року.

Також у місті є 295 автобусів. Усі вони поділяються на п’ять класів:

Читайте також:

Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (13)
  • Читач59

    зробіть, як колись було ,талончик купив - закомпостував, та їдеш, контролерів зараз - як бліх на собаці, в мене був випадок - поки їхав до пункту призначення - без пересадок - ТРИ рази перевіряли, так що зайцем не дуже поїдеш, по друге - не дешево, по третє - соромно...але мафія безсмертна....
  • Ирина Подолян

    Люди, ви що пишите. Стару картку зареєструвати в новому додатку не можливо, кількість знаків в номері карток різна. Знову брехня.
  • Читач81

    Вісім відсотків за кожну поїздку. Здається не тільки молдавани їх будуть отримувати.
  • IGOR

    Как по мне, то, что теперь все валидаторы будут принимать банковскую карту - это огромный плюс. У меня бывает заканчиваются деньги на е-билете, а те синие узкие валидаторы вечно не работают. Начинаю QR-сканировать, один не работает, ищу другой... Это лишние нервы. А так зашёл, банковскую карту приложил и едешь. И очень надеюсь, что отменят наличку у водителя, а то пешком скоро будет быстрее дойти, чем на наших троллейбусах...

    IGOR reply IGOR

    И есть вопрос к некоторым троллейбусам. Вечно какое-то дребезжание, чваканье, дождь в салоне, постоянно какие-то провода над дверями висят гирляндой, выглядит жутко. В них вообще безопасно Надеюсь за этим кто-нибудь следит. Хотя как такое можно выпускать на маршруты?! Я принципиально езжу только на новых или на автобусах/маршрутках. Не готов платить 6/7 гривен за поездку на сомнительном металлоломе.

keyboard_arrow_up