Штрафи, контролери та відсутність готівки: тролейбуси у Хмельницькому запрацюють по-новому

Штрафи, контролери та відсутність готівки: тролейбуси у Хмельницькому запрацюють по-новому
Фото з архіву редакції
  • «Електротранс» відмовляється від готівки та кондукторів.

  • На «зайців» чекають штрафи.

  • Які ще будуть зміни?

1 липня набудуть чинності нові правила користування тролейбусами у Хмельницькому. Основні зміни стосуватимуться оплати проїзду та контролю за цим. Все це пояснили під час пресконференції у міській раді сьогодні, 10 червня. Розповідаємо про зміни докладніше.

Без кондукторів та готівки

Головна новація — проїхатися тролейбусом можна буде лише з проїзною карткою, разовим квитком з QR-кодом, разовим квитком у «Приват24» або місячним проїзним квитком. Кондукторів не буде, а водії готівку не прийматимуть. Натомість значно активніше працюватимуть контролери.

Кожен пасажир буде зобов’язаний валідувати проїзну картку чи разовий квиток або мати при собі місячний проїзний чи разовий квиток у «Приват24». Інакше він отримає штраф у розмірі 20-кратної вартості проїзду — 120 гривень. Це передбачено статтею 135 КУпАП. Постанову про накладення штрафу складатимуть контролери.

Відео дня

Після складення постанови пасажир зможе залишити тролейбус. Якщо ж він захоче їхати далі, то повинен буде оплатити проїзд, але за значно більшою вартістю — ті ж 120 гривень. Про це розповів директор «Електротрансу» Сергій Бобух. Таким чином одна поїздка «зайцем» може обійтися у 240 гривень. Це стосуватиметься в тому числі й пільговиків, які не прикладатимуть свої картки або взагалі їх не матимуть. Оплатити штраф можна буде контролеру на місці.

Контролери будуть перевіряти, чи провалідовані разові квитки й проїзні картки, з допомогою спеціального термінала. До слова, хмельничани вже звертали увагу, а чиновники це визнавали, що при прикладанні картки гроші за проїзд списуються двічі. За словами Сергія Бобуха, це вже виправили. Тепер картку можна валідувати не частіше одного разу на 15 секунд.

Крім того, з однієї картки тепер можна заплатити за себе та довільну кількість інших пасажирів. Під час перевірки контролери будуть бачити, коли й скільки разів валідували картку. Всі валідатори перед рейсом перевірятимуть на справність.

У разі відсутності зв’язку під час рейсу валідації все одно будуть зберігатися для подальшої синхронізації з системою. У разі виходу з ладу обох валідаторів під час рейсу пасажири зможуть їхати безкоштовно до кінцевої. Це вважатиметься простоєм, за який платитиме оператор системи — ТОВ «Фінансова компанія „Герц“».

У разі відмови безквиткового пасажира надати інформацію про себе для складання постанови контролери матимуть право викликати поліцію. Якщо вони це зроблять, то пасажир разом з ними повинен буде вийти на наступній зупинці та чекати на правоохоронців. Втім, контролери не матимуть права затримувати пасажира, і таким чином він зможе уникнути відповідальності. Як розповів виконувач обов’язки начальника управління транспорту Сергій Шепурев, до таких ситуацій намагатимуться не доводити, проводячи роз'яснювальну роботу.

— Ми будемо намагатися максимально уникати таких подій роз’ясненням для людей, доведенням інформації до людей, тому що випадки можуть бути різні. Ми очікуємо, що будуть різні випадки, супротив щодо сплати штрафу, щодо відмови від валідації, — зазначив Сергій Шепурев.

Як розповів Сергій Бобух, зараз в «Електротрансі» працюють 60 контролерів. За необхідності цю кількість будуть зменшувати або збільшувати. До слова, контролери матимуть право знімати фото та відео під час проведення контролю.

Здорожчання проїзних карток та ще один додаток

Зміни стосуватимуться також «Електронного квитка». Від 1 липня проїзні картки коштуватимуть дорожче — 60 гривень замість 40. Сергій Шепурев розповів, що таке рішення прийняте «Герцом», і від 1 липня міськрада не матиме можливості на це впливати.

Раніше ми вже розповідали вам про мобільний додаток «7pik», з допомогою якого можна поповнювати проїзні картки та контролювати стан рахунку. Окрім нього в «Google Play» та «App Store» доступний до завантаження ще один — «Е-квиток Щодня Зручний». Судячи з опису, його функції аналогічні додатку «7pik».

Сергій Шепурев пояснив наявність двох додатків так:

— Різниця у цих додатках невелика. Обидва розроблені компанією «Герц». Це пов’язано з тим, щоб надати пасажиру якомога більше можливості для користування електронним квитком і більше можливості щодо оплати проїзду та поповнення електронного квитка.

Хай там як, обидва додатки в «Google Play» мають невеликий рейтинг — 2,1 для «7pik» та 2,2 для «Е-квиток Щодня Зручний». Крім того, у коментарях є чимало скарг від хмельничан на технічні негаразди.

Місячні проїзні та валідатори в автобусах

Місячні проїзні квитки поки що будуть збережені у теперішньому вигляді. Як їх будуть продавати, Сергій Бобух поки не знає. Проте пообіцяв, що питання опрацюють та повідомлять про це пізніше.

Як розповів Сергій Шепурев, у Хмельницькій ОТГ видали понад 50 тисяч проїзних карток для пільговиків. Крім того, платних карток продали понад 4 тисячі. Валідатори мають з’явитися і в приватному транспорті, проте точних термінів чиновники не називають. Як розповів Сергій Шепурев, зараз компанія «Герц» готує договори, які будуть укладені з приватними перевізниками.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (38)
  • Читач79

    Є-балети ще сила. Скоро транспорт буде пустий. Бо спробуй купити. Напевно у перекупників  по двійній ціні від 8 грн.
  • IGOR

    Я однозначно за е-билет, однако нужно было начинать с частного транспорта, а не муниципального. Большая часть выручки в тени, а перевозчики вечно ноют, что занимаются благотворительностью. Ну вот и посмотрели бы на эту благотворительность, а город получил бы налоги, которые сейчас у зажратых перевозчиков, которым вечно мало.

    Читач33 reply IGOR

    ну тогда эти "билеты"  должны продаваться у водителя (напр. те же карточки), на каждой остановке...а не бегать искать, как оплатить

    Алексей Никулишин reply Читач33

    У водителя можно рассчитаться банковской картой

    IGOR reply Читач33

    Однозначно! Многоразовые карты должны продавать на каждой остановке, где есть торговая точка, я не думаю, что это проблема, было бы желание. Ну и у водителей конечно, это вообще само собой (до сих пор не понимаю, почему их всё это время не реализовывали кондукторы и водители). Карту каждый купит только 1 раз, поэтому нагрузка на водителей была бы первые недели 2, не более.

    Читач62 reply IGOR

    Точно

    IGOR reply IGOR

    А вообще, пора закупать коммунальные автобусы и троллейбусы и постепенно избавляться от маршруток. И обязательно контролировать график движения. Я понимаю, если троллейбус опаздывает, но опережать график, выезжать на 10 минут раньше - это не нормально. Нет порядка и никто не хочет его создавать. Возникает вопрос в эффективности управления муниципальным транспортом города.
  • Читач62

    Не має наша влада більше клопоту як кондукторів позбавити роботи, а на контролерів своїх знайомих понаставляють
  • Читач54

    Коли в нас влада хоть щось зробить для людей з особливостями, замість того щоб полегшити життя вони погіршують і знищують те що було.

keyboard_arrow_up