У Хмельницькому за 2,3 мільйона оновили систему керування тролейбусними підстанціями. Що змінилося?

У Хмельницькому за 2,3 мільйона оновили систему керування тролейбусними підстанціями. Що змінилося?
Два монітори — це нова система управління, стенди позаду — стара
  • Для управління тяговими підстанціями використовували обладнання, якому 41 рік.

  • Аби його оновити, найняли фірму з Житомира.

  • Що зробили та який результат, дізнавайтеся з матеріалу.

Щороку хмельницькі тролейбуси перевозять мільйони пасажирів. «Рогаті» курсують різними мікрорайонами міста, доставляючи містян на роботу, навчання, додому чи в інші місця призначення. Рухаються тролейбуси, живлячись від контактної мережі, протягнутої над проїжджою частиною.

Електричний струм на контактну мережу подається через тягові підстанцій. Їх у Хмельницькому налічується 10, розташовані вони у різних мікрорайонах. Від магістральних мереж підстанції отримують змінний струм напругою 10 000 Вольтів та перетворюють його постійний струм напругою 600 Вольтів. Саме струм таких параметрів приводить у рух тролейбуси. Для порівняння, у побуті використовується змінний струм напругою 220 Вольтів.

У центрі Хмельницького на вулиці Пилипчука розташована підстанція №10, у приміщенні якої також розташована диспетчерська, де керують всіма підстанціями міста. Донедавна тут використовували старе обладнання, окремим частинам якого 41 рік. Це великий стенд зі світловими індикаторами та перемикачами, поділений на блоки відповідно до кожної підстанції, а також пульти керування безпосередньо на робочому місці диспетчера.

Відео дня

Як розповів начальник енергослужби комунального підприємства «Електротранс» Сергій Ружицький, обладнання було незручне для працівників. У випадку відключення електроенергії потрібно було відправляти бригаду на підстанцію, аби з’ясувати причину та подати напругу на контактну мережу.

Якщо, приміром, щось ставалося на підстанції на Виставці, шлях бригади з тролейбусного депо, що на Тернопільській, міг займати до години у випадку сильних заторів. Відповідно, у цей час стояли всі тролейбуси, які були на лінії й живилися від відповідної підстанції. І виїзд бригади також спричиняв витрати для підприємства. У період віялових відключень минулої зими застарілість обладнання також спричиняла незручності. Крім того, апаратура не завжди спрацьовувала й запасних частин до неї вже не випускали.

Враховуючи все це, «Електротранс» вирішив оновити систему керування підстанціями. Для цього найняли житомирське приватне підприємство «Науково-виробниче підприємство „Промекс“». За роботу йому заплатили майже 2,3 мільйона гривень.

На всіх тягових підстанціях міста підрядник встановив нові контролюючі пункти, а в диспетчерській обладнали новий пункт управління. Про це розповіла директор підприємства Тетяна Андрієнко. В процесі робіт зберегли старі лінії зв’язку. Відповідно, інформація від контролюючих пунктів тепер надходить двома шляхами — старими кабельними лініями та GSM-мережею, тобто через мобільний зв’язок. Таким чином канали передачі інформації продубльовані.

Пункт управління також складається з двох комп’ютерів. В результаті старий стенд та пульти стали непотрібними. Як наслідок, робота диспетчера значно спростилася. У випадку відключення він отримує інформацію про причину, до прикладу, зникнення напруги чи перевантаження.

В такому випадку автоматика перемикає живлення на резервну лінію, а якщо цього не стається, диспетчер робить це самостійно зі свого робочого місця. Також він може й вимкнути напругу, якщо це необхідно. Триває все до хвилини, а то й лічені секунди. Відповідно, відправляти бригаду на підстанцію зазвичай вже не потрібно, а тому й затримок на маршрутах стане менше.

Як зазначила керівник фірми-підрядника, у майбутньому старі кабелі зв’язку можна замінити на оптоволоконні. Це дасть змогу збільшити кількість інформації, яка надходить до диспетчера.

Робоче місце диспетчера
Верхній частині цього пульта 41 рік, працівники підприємства виготовили його самостійно

Два монітори — це нова система управління, стенди позаду — стара

Нагадаємо, що минулого тижня в «Електротрансі» продемонстрували капітально відремонтований тролейбус, а також придбаний у Чехії вживаний тролейбус-«гармошку». Дізнатися більше про це, а також переглянути фото, можна у матеріалах:

Читайте також: Як змінювалася тролейбусна мережа Хмельницького протягом 50 років (КАРТИ)

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (6)
  • Алексей Малюта

    І, це все за 2,3 "ляма" ??? А, чому не за 4,5 ???  Ще "крутіше" було би...
  • IGOR

    Не совсем в этом разбираюсь, но видя пульт и огромную стену с кнопками и лампочками уверен, что компьютеризация была давно назревшим вопросом. А помещение конечно огонь, можно фильмы снимать и экскурсии проводить. Даже удивительно, что всё это до сих пор работало.
  • ЧитачЧитачів

    А яка у захваті від новинки жіночка-диспетчер на фото.
  • Stepan Tanasiychuk

    Супер 👍

keyboard_arrow_up