Аби повернути неякісний товар, треба мати чек та терпіння

У магазинах Хмельницького про гарантію на товар розкажуть, якщо запитаєш. Продавці запевняють, що на їхні вироби ще не скаржилися. Тим часом хмельничани все більше звертаються до суду та управління захисту прав споживачів із скаргами на неякісний товар та послуги.

Аби повернути неякісний товар, треба мати чек та терпіння
Фото UAinfo

Якщо під час гарантійного терміну у товарі були виявленні недоліки, то пред’являючи вимоги до магазину, споживач повинен дотримуватися встановленого діючим в Україні законодавством порядку. Юристи радить відразу писати заяву-претензію, й обов’язково у двох примірниках.

Не мовчати

- Один екземпляр для того, аби віддати у магазин, де була здійснена покупка, другий - залишити собі і зберігати, - каже головний спеціаліст юридичного відділу Хмельницького обласного управління захисту прав споживачів Ольга Баюк. – Усі вимоги та невдоволення повинні бути викладені письмово. Якщо інша сторона відмовляється підписатися на скарзі, потрібно надіслати їй рекомендований лист поштою та зберегти квитанцію.

Тобто, дійсно зафіксувати, адже усно скарга не підтверджується нічим. А тоді вже з копіями документів та з заявою звертатися до нас.

Оформляти правильно

На примірнику працівник магазину, що прийняв заяву, повинен зазначити свою посаду, прізвище, ім’я та по батькові, поставити підпис, вказати дату.
Якщо заяву-претензію не задовольнять протягом 14 днів, то за захистом своїх прав потрібно звернутися до Інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області. Для цього заяву чи скаргу необхідно оформити належним чином згідно Указу Президента України «Про деякі заходи з регулювання підприємницької діяльності».

- Звернення повинно бути надане в письмовій формі, де має бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові споживача, паспортні дані, інформація про товар, при продажу якого було порушення права споживача, - пояснюють в управлінні.

Аби довести – заплати

До управління захисту прав споживачів найбільше жалілися на побутову техніку. Часто люди незадоволені одягом та взуттям, особливо це актуально взимку, коли люди купують шуби та чоботи. Також проблемними є послуги встановлення вікон та дверей. Довести вину виробника можна за допомогою експертизи.

- Якщо покупець хоче організувати проведення експертизи, її оплачує суб’єкт господарювання, - каже Ольга Баюк. - Але якщо експертиза не на користь споживача й буде доведено, що це він зіпсував товар, відповідно за експертизу він віддає гроші.

На ринок не скаржаться

В управлінні стверджують, що на ринковий товар не скаржаться. На «Толкучці» ці проблеми вирішують полюбовно. Продавці кажуть, якщо одяг не підійшов клієнту, продавець чи підприємець з доброї волі може його замінити. Це лише в тих випадках, якщо на кіоску нема вивіски «Товар обміну не підлягає». В конфліктних ситуаціях покупець звертається до адміністрації ринку, проте до суду справа не доходить. Усе вирішується на місці.

Хмельничанин Олег до керівництва ринку й до суду не звертався.
- Менше місяця проходив у черевиках, - каже хлопець. – Взуття розклеїлося, ноги мокнуть. Але й на думку не прийшло звернутися по юридичну допомогу, адже покупка з взуттєвої алеї по вулиці Геологів, кому там що доведеш?

Вимагати ремонту або грошей

Якщо придбаний товар неналежної якості і термін гарантії його ще не закінчився, на підставі Закону України «Про захист прав споживачів» маєте право вимагати (на вибір):
1. Пропорційне зменшення ціни.
2. Безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк (з доставкою туди і назад за рахунок продавця, якщо товар має вагу понад 5 кілограмів). Строк ремонту – 14 днів або за домовленістю сторін.
3. Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.


Після ремонту:
У разі виявлення протягом гарантійного строку недоліків, які роблять неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, можна вимагати повернення грошей чи обміну товару. За умови, що цей недолік виник з вини виробника, продавця чи виконавця і після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин:

а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором , або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи.

Коментарі (6)
  • Anonymous

    AAJIXR , [url=http://gahwkkgncydl.com/]gahwkkgncydl[/url], [link=http://kwhxdrzbxags.com/]kwhxdrzbxags[/link], http://dhocrrwrzxkb.com/
  • Anonymous

    Hey, that post leaves me feeilng foolish. Kudos to you!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Хмельницького за сьогодні

13:31 Хмельничан кличуть на “Старкон фест”. Будуть лицарські бої, рок-музика і смачна їжа photo_camera 12:00 Підготовка до школи: де і за скільки можна придбати рюкзак у Хмельницькому photo_camera 11:01 Аби знищити гніздо шершнів, кам'янчани викликали рятувальників 10:10 В Україні хочуть змінити правопис. Що пропонують? Від читача 16:42 ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ ПРОБАЦІЇ В УКРАЇНІ 09:42 У казино в Старокостянтинові поліцейські вилучили півмільйона гривень photo_camera 09:00 18 серпня День ангела святкує Іван 08:39 Медовий спас у Хмельницькому: чим частували та що показували на фестивалі photo_camera 08:00 Рецепт вихідного дня. Готуємо пармеджано з баклажанів 18:00 Бандери і Кам'янецьку перекриють на три дні. Як курсуватимуть тролейбуси 17:30 Вакансії тижня: ТОП-7 пропозицій центру зайнятості із найвищими зарплатами 16:42 Куди піти у вихідні 18 та 19 серпня. ВСІМ рекомендує photo_camera 15:55 У Чемеровецькому районі перекинувся "ВАЗ". Водій у лікарні 15:44 26 серпня у центрі Хмельницького на 7 годин перекриють рух транспорту 14:02 У день народження Кузьми у Хмельницькому влаштують благодійний концерт
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up