Реконструкція смуги та вантажні перевезення: як триває відновлення хмельницького аеропорту (ФОТО, ВІДЕО)

Реконструкція смуги та вантажні перевезення: як триває відновлення хмельницького аеропорту (ФОТО, ВІДЕО)
  • Зараз аеропорт приймає лише малу авіацію.

  • Дані випробувань свідчать про можливість обслуговування вантажних та пасажирських рейсів.

  • Що цьому перешкоджає та як відновлюють аеропорт після занепаду, дізнавайтеся з матеріалу.

Хмельницький аеропорт втратив сертифікат на польоти ще 2012 року. Відтоді об’єкт поступово занепадав, втрачаючи майно та навіть територію. 2017 року власник підприємства — Хмельницька обласна рада — прийняв програму відновлення, яка була розрахована до 2022 року.

Реконструкція злітно-посадкової смуги

Вчора, 22 жовтня, в аеропорт запросили журналістів, аби показати, чого вдалося досягти останнім часом та що ще у планах. Раніше ми вже розповідали вам про проблему злітно-посадкової смуги аеропорту. Вона потребує ремонту та реконструкції. Під останнім мається на увазі капітальний ремонт та подовження на 500 метрів. Це необхідно для того, щоб аеропорт міг приймати великі пасажирські літаки на зразок «Boeing».

— Потрібна проєктно-кошторисна документація з експертизою, з якою наші народні депутати, обранці від Хмельницької області, можуть вже ставити вимоги й відстоювати інтереси області та «вибивати» державне фінансування на капітальний ремонт. Ця проєктно-кошторисна документація вже зараз на завершальній фазі, були виділені кошти як з обласного бюджету, так і з міського на її розробку, частина вже була з попереднього року, шість мільйонів, цього року три мільйони вже теж маємо, ще залишилося менше мільйона для покриття витрат повністю, — розповів перший заступник голови Хмельницької обласної ради Володимир Гончарук.

Відео дня

Загальна вартість виготовлення проєктно-кошторисної документації складає 9,93 мільйона гривень. За словами першого заступника голови обласної ради, потрібно ще провести оцінку впливу на довкілля, і після цього проєкт реконструкції злітно-посадкової смуги може бути затверджений. Загалом вартість реконструкції складає близько 2,5-3 мільярдів гривень.

— На початку наступного року, якщо ніяких нюансів не виникне, ми матимемо пакет документів, які зможемо передати народним депутатам, передати в міністерство інфраструктури й просити, щоб нам допомогли в реконструкції нашої злітно-посадкової смуги. Це величезні кошти, які обласний бюджет навіть у співпраці з міським ніколи не потягне, — сказав Володимир Гончарук.

Повернення земельних ділянок

Ще однією проблемою хмельницького аеропорту були земельні ділянки, його частини, які 2012 року тодішній голова Хмельницької РДА роздав у приватну власність. Вісім вдалося відсудити протягом 2016-2018 років, і станом на 2018 рік лишалася одна, яку власниця поділила на три та переписала кожну іншим людям. Сьогодні Володимир Гончарук розповів, що ця проблема вже вирішена, тобто територія аеропорту повністю у власності комунального підприємства.

Випробування на PCN

Вже зараз підприємство працює над тим, що максимально ефективно використати наявну злітно-посадкову смугу, не чекаючи реконструкції. Для цього вже провели випробування навантаженням та визначили PCN («Pavement Classification Number», «класифікаційне число покриття») — сукупність параметрів, яка вказує на міцність злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки та перону. Раніше PCN в хмельницькому аеропорту визначали теоретичним методом, а не фактичним.

— Було спеціально надані навантаження на злітно-посадкову смугу, і ми зараз маємо документ, який визначає, які літаки, якої тоннажності й зі скількома пасажирами, тобто і пасажирські, і вантажні, можуть сідати сюди вже зараз, і які обмеження. Цей документ все прописує, і ми його вже зараз маємо на руках, — розповів Володимир Гончарук.

За його словами, отримати дані свідчать про можливість приймати як літаки малої авіації, так і вантажні й легкі пасажирські літаки (до восьми місць). Мала авіація працює в аеропорту й так, а от для решти потрібно пройти сертифікацію.

Вантажні перевезення для «Нової пошти»

Сертифікацію на вантажні перевезення вже проходить ТОВ «Ейр Орієнт». Фірма має намір організувати перевезення вантажів для «Нової пошти» з Дніпра до Хмельницького та у зворотному напрямі. Це робитимуть вночі п’ять днів на тиждень — від понеділка до п'ятниці. До слова, неподалік аеропорту розташований сортувальний термінал «Нової пошти», про який ви можете дізнатися з окремого матеріалу.

У перспективі йдеться також про перевезення вантажів для «АТБ» та «Епіцентру». Нещодавнє підписання угоди про «відкрите небо» з Європейським Союзом ускладнило сертифікацію для «Ейр Орієнт». Вона має пройти її за новими більш жорсткими стандартами, оскільки для неї це відбувається вперше. Натомість авіакомпанії з пройденою раніше сертифікацією повинні проходити її знову, коли спливе термін дії. Зі слів Володимира Гончарука, директор «Ейр Орієнт» сподівається, що сертифікація буде завершена до весни наступного року.

12 жовтня аеропорт отримав рентген-телевізійний інтроскоп. Цей прилад призначений для огляду вантажів без розкриття пакування. Вартість інтроскопа складає 1,2 мільйона гривень. Прилад вже встановлений та готовий для роботи. Його використовуватимуть для огляду вантажів, які прибувають в аеропорт та вирушають з нього. Наявність інтроскопа обов’язкова для отримання сертифікації на вантажні перевезення.

— Літак сідає, є визначене місце стоянки, літак заходить на стоянку, вантаж 1200 кілограмів, працівники виймають його з літака, він заходить сюди, проходить обстеження і виходить у подвір’я, де стоїть машина «Нової пошти», він завантажується і відправляється на «Нову пошту». З «Нової пошти» приходить вантаж, він проходить таке ж обстеження цим приладом, щоб не було вибухонебезпечних предметів, завантажується у літак і вилітає на Дніпро, — розповів директор комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький» Валерій Сорока.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (7)
  • Читач23

    Наскільки тяжче відновлювати повністю розвалене, ніж підтримувати... Це стосується і заводів і всього - що пережило дикі часи то якось є, а інше в руїні
  • Um Mahmood Diab

    Пора давно відновити аеропорт, так і економіку піднімете, і людям життя полегшете.
  • Ihor Sestrov

    Так як зі Львова і інших міст до Туреччини)) сідаємо в Львові, летимо до Києва,12 годин формуєм рейс і нарешті можемо летіти)))
  • Gennadiy714

    Молодці! Хоч як важко в час всяких негараздів в країні ще й в умовах війни і безгрошів'я відновлювати інфраструктурні важливі об'єкти, ніхто не опускає рук, борються за кожну можливість хоть щось зробити на ті гроші , що вдається отримати! При такому енергійному директорові вірю, що весною вже будуть вантажні перевезення, й сам збираюсь стати співробітником по відновлювальних роботах, та В.Сороці зараз не до мене, заклопотаний, забув, та й з фінансуванням на зарплати зараз туго, почекаю кращих часів в новому році...

keyboard_arrow_up