Три готелі у Хмельницькому мають зіркову категорію.
Отримання бажаних «зірок» вимагає дотримання понад сотні стандартів.
Розповідаємо, скільки який статус мають готелі та як його визначають.
Літо — найпопулярніша пора для відпочинку та відпусток. Хмельничани часто вибираються на туристичні місця області, та й у сам Хмельницький приїжджають гості. А де можна зупинитися на ночівлю, якщо немає родичів чи друзів? В таких випадках найчастіше обирають готелі.
За даними сайту «Booking», у Хмельницькому налічується 15 готелів. Станом на 10 червня цього року тільки 3 готелі мають дійсну зіркову категорію. Такі дані нам надали у Державному агентстві розвитку туризму України. Детальніше в інфографіці.
Цей єдиний у Хмельницькому чотиризірковий готель розташований у центрі міста. Категорію він отримав нещодавно — 14 травня. Вона діятиме п’ять років. За даними сайту «Booking», у готелі є 15 видів номерів вартістю від 990 до 3465 гривень на ніч.
Цей готель також розташований у центрі міста та має три зірки. Категорія була надана 11 жовтня 2016 року та була поновлена 10 жовтня 2019-го на три роки. Для гостей пропонують 8 видів номерів вартістю від 1300 до 5100 гривень за ніч.
Готель розташований на Західно-Окружній. Дві зірки отримав 26 листопада 2019-го на три роки. Налічується 6 видів номерів вартістю від 480 до 890 гривень.
Дія свідоцтва про зіркову категорію готелю «Sobkoff» закінчилася 27 липня 2020 року. До того він мав дві зірки. 16 березня цього року в отриманні трьох зірок відмовили готелю «Поділля».
До слова, якщо готель самовільно присвоїть собі категорію, ним може зайнятися Антимонопольний комітет. Такі випадки у Хмельницькому вже були. 13 листопада минулого року відділення АМКУ повідомило, що готель «Центральний» має три зірки на вивісці, хоча насправді взагалі не має категорії. Під час розгляду справи заклад усунув порушення — демонтував вивіску.
Отримання зіркової категорії готелем є добровільним. Аби мати «зірки», заклад повинен звернутися до будь-якого органу сертифікації, який має відповідну акредитацію. Це може бути як державна, так і приватна установа. У Хмельницькому зіркову категорію може призначати державне підприємство «Хмельницький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Якщо орган сертифікації визнає, що готель відповідає певній категорії, то створює комісію з питань оцінювання. Остання готує пропозицію профільній комісії Державного агентства розвитку туризму. За результатами розгляду пропозиції приймається рішення про призначення категорії або відмову в цьому. Якщо готель не відповідає нижчій категорії, ніж та, на яку подавав заявку, йому за його згодою може бути призначена менша кількість зірок.
Вимоги до готелів визначені державним стандартом. Заклади можуть відхилитися від нього, лише якщо приміщення готелю є пам’яткою історії чи архітектури, і певні норми не можуть бути дотримані через необхідність збереження цієї пам’ятки. Крім того, в такому випадку недотримання певних норм не повинно спричиняти значне відхилення від стандарту.
Спершу в стандарті перелічуються вимоги, яким повинні відповідати готелі всіх категорій, наприклад:
зручні під’їзні шляхи
упорядкована та освітлена прилегла територія
окремий вхід, якщо заклад займає частину будівлі
наявні комунікації, а саме:
постійне електропостачання
цілодобове гаряче і холодне водопостачання
каналізація
опалення, що забезпечує температуру в межах від 18 до 22 градусів
природна або примусова вентиляція
телебачення у кожному номері
телефонний зв'язок
освітлення у номерах
Стандартом передбачені 134 параметри, за якими визначають зірковість готелів, — від комунікацій до вивісок. Наводимо приклади.
Опалення:
в готелях з однією та двома зірками може бути опалення окремими приладами або центральне
в готелях з трьома, чотирма та п’ятьма зірками може бути тільки центральне опалення
в готелях з чотирма та п’ятьма зірками має бути термостат для індивідуального регулювання температури, якщо будинок новий або реконструйований
у готелях з п’ятьма зірками має бути підігрівання підлоги у ванній
Володіння мовами:
в готелях з однією та двома зірками персонал приймання повинен добре володіти принаймні однією іноземною мовою
в готелях з трьома, чотирма та п’ятьма зірками персонал приймання повинен вільного володіти англійською та ще однією мовою, що підтверджено відповідним документом — щонайменше сертифікатом про проходження курсів
в готелях з чотирма та п’ятьма зірками весь обслуговуючий персонал повинен добре володіти англійською
Сервісні послуги:
персонал готелю будь-якої категорії повинен викликати таксі
персонал готелю будь-якої категорії повинен викликати «швидку» та надавати першу медичну допомогу
персонал готелю з двома, трьома, чотирма та п’ятьма зірками повинен бронювати та/або продавати квитки на театральні вистави та інші розважальні заходи
персонал готелю з чотирма та п’ятьма зірками повинен організовувати зустріч та проводи гостей, наприклад, в аеропорту чи вокзалі
персонал готелю з п’ятьма зірками повинен паркувати авто гостя та подавати його до під’їзду готелю зі стоянки чи гаража
Читайте також:
неВідома Хмельниччина: як хочуть заманити туристів у села з палацами
Відпочиваємо на Хмельниччині. Як можна провести вікенд на Голубих озерах
За скільки та якими потягами можна доїхати з Хмельницького до моря (ІНФОГРАФІКА)
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.