Проєкт «Культура on/off. Цифрові мости» створили, аби розвивати культуру в умовах карантину.
Організатори обрали села та селища Хмельницької області, які можуть стати привабливими для туристів із усієї країни.
Для п’ятьох українських гуртів знімуть там кліпи.
Створять YouTube-канали, сторінки в соцмережах та навчать місцевих працівників культури їх вести так, аби туди хотілося приїхати.
Українські музичні гурти зніматимуть кліпи в невеликих селах та селищах Хмельниччини. Обрали 5 малопопулярних місць з туристичним потенціалом, які хочуть зробити відомими за допомогою кліпів. Створили проєкт «Культура on/off. Цифрові мости» організатори “Respublica FEST” та “Territory ngo - Територія” Вони хочуть діджиталізувати Бакоту, Самчики, Жванець, Антоніни та Чорний острів. Там зніматимуть кліпи для музичних гуртів: «Tik Tu» з Тернополя, “Admit” з Києва, "GG ГуляйГород" з Києва, “BRAT” зі Львова та “Zapaska” з Кам’янця-Подільського. Перший відеокліп знімуть в червні. Наразі, організатори з кліпмейкерами почали оглядати місця, підбирати локації та продумувати сценарій.
Основна ціль проєкту - навчити місцевих представників культури та туризму працювати у цифрових платформах та розкрити унікальний туристичний потенціал сіл та малих містечок.
Більше про проєкт журналістці vsim.ua розповів експерт з туризму, мандрівник Сергій Толстіхін.
- Ми зараз живемо всі в умовах карантинних обмежень. Ми задались питанням, а як же можна розвивати культуру, коли не можна проводити фестивалів, організовувати концертів і таке інше. З іншого боку, ми бачимо, що на Хмельниччині є багато класних туристичних локацій. Але місцева влада не вміє правильно їх розкручувати. Тому ми вирішили створити цей проєкт. Обрали, на нашу думку, 5 цікавих локацій, - розповідає Сергій Толстіхін.
Усі кліпи зніматимуть з професійними операторами та кліпмейкери. Перший - в червні у селі Жванець для гурту “Zapaska”. Усі локації ще не продумали, але точно в кліпі будуть кадри замку та краєвиди річки. Гурт поєднує звуки традиційних музичних інструментів - гітари, дворядного баяна «Калінка», рабаби, калімби, усних гармонік, дудука з вокалізмами, драм-машиною та ефекторними процесорами. Дует виконує свої композиції в клубах, на фестивалях України та за кордоном.
- За кожним гуртом закріплена своя локація. Якщо це Самчики, то вони і в Самчиківському палаці, і на фоні розмальованих самчиківських хат і так далі. “Гуляй город” - на Бакоті, на фоні затоки. Зараз деякі пишуть під свою локацію фактично нові пісні. Далі ці кліпи будуть розповсюджуватись по всій Україні. Так, як звичайні кліпи, будуть на ротації потрапляти на телебачення, інтернет, ютуб. Спочатку, люди дивляться культуру та цікаві музичні твори з нашими музичними гуртами й думають: “Йомайо, на фоні чого, де це вони зняті?”. Й бачать, що це Самчики, Антоніни, Чорний острів і таке інше, починають “гуглити”, типу, що це за цікава локація. А коли карантин закінчиться, то вже будуть знати, що є така прикольна місцевість й можна туди поїхати. До того ж це не буде якесь аматорське відео, це буде повноцінний кліп, - каже Сергій Толстіхін.
Організатори проєкту планують навчити місцевих працівників культури та туризму вигідно показати у соцмережах “родзинки” тергромади та зробити так, аби гостей побільшало.
- Ми, бачачи проблему, що громади не вміють розкручувати свій туристичний потенціал, вирішили їм допомогти в цьому. Ми залишимо професійні фотографії, відео, також познімаємо локації на дрон. Залишимо їм багато матеріалу. Тобто, в них буде колекція матеріалів, які вони можуть використовувати. Друге - ми проведемо їм серію тренінгів та створимо YouTube-канал. Якщо немає сторінки в соцмережах, то створимо і її, а якщо є - навчимо, як краще їх вести, як правильно писати пости та коли їх публікувати. Таким чином навчимо, як правильно розкручувати свою локацію, - розповідає Сергій Толстіхін.
Через пандемію коронавірусу, робити культурні проєкти пов’язані з живим спілкуванням, - ризиковано. А через карантин фестивалі можуть бути забороненими, тому обрали саме формат кліпу, пояснює мандрівник.
- Кліп можна подивитися сидячи на карантині. На фестиваль не підеш, на концерт не підеш, нікуди не підеш, а музику слухати хочеться. Найпростіший варіант - зняти кліп, який буде абсолютно незалежним від карантинних обмежень, бо його можна дивитись будь-де, - каже Сергій Толстіхін.
У кліпах хочуть показати, які є на Хмельниччині привабливі місця для подорожей, аби потенційні туристи захотіли там побувати.
- Вже частина українців будуть знати, що така прикольна є Бакота там такий кльовий кліп знімали, хочу побачити на власні очі ці краєвиди. Ми сподіваємось, що люди будуть їздити. Ми обрали ці 5 локацій, оскільки ми вважаємо, що вони мають дуже хороший туристичний потенціал. Ми навмисне не брали вже розкручені локації, типу Кам’янця-Подільського, бо вже і знімали багато чого і туристи знають про це місце. А в цих менших сільських місцевостях в кожній є якась своя родзинка. В Самчиках - палац, в Чорному острові - палац Пшездецьких, в Антонінах - понад 20 будинків унікальної архітектури часів Потоцького, Бакота - за неї взагалі можна не говорити, вона набирає популярності, Жванець - замок. Це ті локації, які не розкручені, не крупні і не супер популярні, але там є, що подивитися. Це ті населені пункти, які, на нашу думку, можуть стати туристичними магнітами на які будуть їхати з усієї України, - каже Сергій Толстіхін.
Усі гурти, які обрали для кліпів співають українською та патріотичного спрямування. Вони брали участь у фестивалі “Respublica FEST”, який організовує Андрій Зоін. Він й ідейник проєкту «Культура on/off. Цифрові мости». Він поставив собі за мету популяризувати українські гурти, які набирають популярності та розрекламувати маловідомі туристичні місця області.
Сергій Толстіхін розповідає, в травні планують виїхати в експедицію, аби оглянути локації з кліпмейкерами та зробити фото й відео з дрону. Через місяць розпочніть зйомки. Проєкт «Культура on/off. Цифрові мости» виграв грант, фінансуватиме його Український культурний фонд. З обласного та місцевого бюджетів на реалізацію грошей не братимуть.
Сергій мандрує на велосипеді з 2013 року. Відвідав вже 31 країну Європи. Проїхав понад 26 тисяч кілометрів. Побачив й усю Хмельниччину, тому його долучили до проєкту, як експерта з туризму.
- Я побачив, як виглядає туризм в європейських селах. На основі здобутого досвіду, ми вирішили розвивати його на Хмельниччині. До того ж я багато подорожую по нашій області, ці локації досить добре знаю, знайомий із місцевою владою. Плюс веду групу “Green Ways”, де викладаю ролики про туризм. Тобто, я залучений як консультант, можу і відео зняти для соцмереж, бо я цим займаюся. Цей проєкт абсолютно співпадає з тим, що я роблю взагалі, тому мене і долучили, - розповідає Сергій Толстіхін.
Сергій розвиватиме туризм і в селі Гораївка на Кам’янеччині. Воно розташоване вздовж берега Дністра, поблизу Бакоти та скельного печерного монастиря. Там мандрівник із дружиною придбали садибу.
- Тут є стара школа, яка була закрита через реформу в системі освіти. Стоїть приміщення хороше, з каналізацією все нормально, але абсолютно не працює. На Бакоту приїжджає купа людей, різних митців. Вони, по-перше, не мають де переночувати, бо дуже мало ліжкомісць, садиб майже немає, жодного хостелу, жодного кемпінгу. Ми вирішили поєднати два в одному. Ми хочемо на базі цієї Гораївської школи відкрити мистецький простір. Бакота - це улюблене місце для художників, тут є різні краєвиди, вони приїжджають і мусять спати в наметі. То ми хочемо створити таке місце, де митці зможуть відпочивати, ночувати та надихатися. Там є приміщення велике для тусовок, де можуть спілкуватися. Та будуть декілька кімнат для проживання. Вони зможуть і писати, і насолоджуватись картинами; хто музику створює - творитиме музику. Ми збираємо кошти на це на платформі спільно.кошт. Оголосили краудфандингову кампанію, хочемо назбирати 100 тисяч гривень на ремонт цієї школи. 60 тисяч гривень вже назбирали, люди дуже активну відгукуються. Якщо назбираємо 100 тисяч гривень, то нам Міжнародний фонд цю суму подвоює і в нас буде 200 тисяч гривень, з якими нам вдасться відкрити мистецький простір, - розповідає Сергій Толстіхін.
У цій ж школі проведуть мистецький планер для українських художників. Для них краєвиди та проживання, з них - пейзажі Бакоти. За три тижні подали заявки аби взяти участь 105 митців.
- Ми виграли кошти від Британської ради на проведення в червні мистецького планеру. Тобто, ми запрошуємо художників із усієї України, напередодні буде певний конкурс, щоби вони сюди приїхали. Ми їм оплачуємо дорогу та проживання, вони в нас надихаються краєвидами, пишуть картини з краєвидами Бакоти і навколишніх цікавих місць. Ми їх продаємо на аукціоні та інвестуємо в мистецький простір у школі, - каже Сергій Толстіхін.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.