За скільки купують пальне установи Хмельницького (ІНФОГРАФІКА)

За скільки купують пальне установи Хмельницького (ІНФОГРАФІКА)
Ілюстративне фото
  • За пів року середні ціни для юросіб зросли майже удвічі.

Протягом останніх двох місяців в Україні триває серйозний дефіцит пального. Просто приїхати на АЗС і заправитися практично неможливо. Водії вистоюють довгі черги, але навіть після цього не завжди отримують пальне. При цьому процвітає «чорний» ринок.

Про те, що дефіцит пального невдовзі буде подоланий, у владі говорили неодноразово. Проте ситуація не змінюється. Черги авто та в кращому випадку нулі на стелах стали звичним явищем.

Проблеми з пальним почалися після знищення Кременчуцького нафтопереробного заводу 2 квітня. Він, до слова, був на той час єдиним працюючим НПЗ в Україні після зупинки Шебелинського заводу 26 лютого. У той же період російська армія обстрілювала нафтобази по всій Україні. Зокрема, 29 березня була знищена нафтобаза у Хмельницькому.

Відео дня

На початку травня Центр протидії дезінформації повідомляв, що причинами дефіциту пального були перш за все знищення Кременчуцького НПЗ та блокування морських шляхів. Також у Центрі повідомляли, що Україна була залежна від пального з Росії та Білорусі.

Зараз АЗС у Хмельницькому обслуговують переважно клієнтів з талонами на пальне. Саме купівля останніх є основним способом придбання бензину та дизельного палива для державних та комунальних установ у Хмельницькому.

Журналіст vsim.ua проаналізував понад 300 закупівель пального, відомості про які є у системі електронних закупівель «Prozorro». Обраний період — від грудня минулого року. Пропонуємо вам ознайомитися з середніми цінами на пальне за кожним місяцем окремо.

 

Як бачимо, протягом грудня-квітня ціни були більш менш стабільними. У травні та червні почалося різке зростання. Бензин А-95 у червні купували по 51-52 гривні за літр, А-92 — по 51 гривні, дизель — по 57 гривень. Це ледь не удвічі дорожче за грудень.

Протягом травня-червня найвигідніше купувати пальне вдавалося таким установам:

Найвищі ціни в угодах за той же період:

Найбільші партії пального були такими:

Зазначимо, що укладання угод на такі обсяги пального передбачає, що воно буде постачатися не відразу, а протягом певного часу, наприклад, до кінця року.

Основними постачальниками пального за проаналізований період були ТОВ «Лівайн Торг», яке займало близько половини ринку, а також ТОВ «Вест Кард» та компанії з групи «OKKO». Розповімо про них трохи детальніше.

ТОВ «Лівайн Торг» зареєстрована у Дніпрі та належить до групи компаній «Приват». Такі дані є у сервісі «YouControl». Фірма пов’язана з мережами АЗС «Укрнафта», «Авіас плюс» та «Авіас». З цими ж компаніями пов’язаний Кременчуцький нафтопереробний завод.

ТОВ «Вест Кард» зареєстрована у Луцьку та належить до групи компаній «Континіум». З нею ж пов’язана мережа АЗС «WOG».

Мережу «OKKO» для юридичних осіб у Хмельницькому представляли ТОВ «Окко-Постач», «Окко-Драйв» та «Окко-Бізнес Партнер». Перша зареєстрована у Києві, дві інші — у селищі Славське на Львівщині. Всі три фірми належать до групи компаній «УІГ» («Українська інвестиційна група»).

Читайте також:

Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (1)
  • Владимир Шевченко

    мойши и абрамы сделали специально это всё чтоб нам жилось повеселее а то вакцынацыя и в*йна пошла не попоану то выдумуют ещё что-то чтоб нас дав*ть получше.

keyboard_arrow_up