За скільки купують пальне установи Хмельницького (ІНФОГРАФІКА)
- За пів року середні ціни для юросіб зросли майже удвічі.
Протягом останніх двох місяців в Україні триває серйозний дефіцит пального. Просто приїхати на АЗС і заправитися практично неможливо. Водії вистоюють довгі черги, але навіть після цього не завжди отримують пальне. При цьому процвітає «чорний» ринок.
Про те, що дефіцит пального невдовзі буде подоланий, у владі говорили неодноразово. Проте ситуація не змінюється. Черги авто та в кращому випадку нулі на стелах стали звичним явищем.
Проблеми з пальним почалися після знищення Кременчуцького нафтопереробного заводу 2 квітня. Він, до слова, був на той час єдиним працюючим НПЗ в Україні після зупинки Шебелинського заводу 26 лютого. У той же період російська армія обстрілювала нафтобази по всій Україні. Зокрема, 29 березня була знищена нафтобаза у Хмельницькому.
На початку травня Центр протидії дезінформації повідомляв, що причинами дефіциту пального були перш за все знищення Кременчуцького НПЗ та блокування морських шляхів. Також у Центрі повідомляли, що Україна була залежна від пального з Росії та Білорусі.
Зараз АЗС у Хмельницькому обслуговують переважно клієнтів з талонами на пальне. Саме купівля останніх є основним способом придбання бензину та дизельного палива для державних та комунальних установ у Хмельницькому.
Журналіст vsim.ua проаналізував понад 300 закупівель пального, відомості про які є у системі електронних закупівель «Prozorro». Обраний період — від грудня минулого року. Пропонуємо вам ознайомитися з середніми цінами на пальне за кожним місяцем окремо.
Як бачимо, протягом грудня-квітня ціни були більш менш стабільними. У травні та червні почалося різке зростання. Бензин А-95 у червні купували по 51-52 гривні за літр, А-92 — по 51 гривні, дизель — по 57 гривень. Це ледь не удвічі дорожче за грудень.
Протягом травня-червня найвигідніше купувати пальне вдавалося таким установам:
-
бензин А-92 — 38,36 гривні за літр (замовник КП «Хмельницький міський перинатальний центр», постачальник ТОВ «Лівайн Торг», загальний обсяг 50 літрів)
-
бензин А-95 — 34 гривні за літр (замовник КП «Хмельницький обласний центр профілактики та боротьби зі СНІДом», постачальник ТОВ «Лівайн Торг», загальний обсяг 5880 літрів)
-
дизель — 42 гривні за літр (замовник КП «Хмельницький міський перинатальний центр», постачальник ТОВ «Лівайн Торг», загальний обсяг 200 літрів)
Найвищі ціни в угодах за той же період:
-
бензин А-92 — 52 гривні за літр (замовник АТ «Хмельницькобленерго», постачальник ТОВ «Лівайн Торг», загальний обсяг 300 000 літрів)
-
бензин А-95 — 60 гривень за літр (замовник ДП «Хмельницький облавтодор», постачальник ТОВ «Белойл Сістема», загальний обсяг 30 000 літрів)
-
дизель — 60 гривень за літр (замовник ДП «Хмельницький облавтодор», постачальник ТОВ «Белойл Сістема», загальний обсяг 120 000 літрів)
Найбільші партії пального були такими:
-
бензин А-92 — 300 000 літрів (замовник АТ «Хмельницькобленерго», постачальник ТОВ «Лівайн Торг», ціна 52 гривні за літр)
-
бензин А-95 — 80 000 літрів (замовник АТ «Хмельницькобленерго», постачальник ТОВ «Лівайн Торг», ціна 52 гривні за літр)
-
дизель — 280 000 літрів (замовник АТ «Хмельницькобленерго», постачальник ТОВ «Лівайн Торг», ціна 58 гривень за літр)
Зазначимо, що укладання угод на такі обсяги пального передбачає, що воно буде постачатися не відразу, а протягом певного часу, наприклад, до кінця року.
Основними постачальниками пального за проаналізований період були ТОВ «Лівайн Торг», яке займало близько половини ринку, а також ТОВ «Вест Кард» та компанії з групи «OKKO». Розповімо про них трохи детальніше.
ТОВ «Лівайн Торг» зареєстрована у Дніпрі та належить до групи компаній «Приват». Такі дані є у сервісі «YouControl». Фірма пов’язана з мережами АЗС «Укрнафта», «Авіас плюс» та «Авіас». З цими ж компаніями пов’язаний Кременчуцький нафтопереробний завод.
ТОВ «Вест Кард» зареєстрована у Луцьку та належить до групи компаній «Континіум». З нею ж пов’язана мережа АЗС «WOG».
Мережу «OKKO» для юридичних осіб у Хмельницькому представляли ТОВ «Окко-Постач», «Окко-Драйв» та «Окко-Бізнес Партнер». Перша зареєстрована у Києві, дві інші — у селищі Славське на Львівщині. Всі три фірми належать до групи компаній «УІГ» («Українська інвестиційна група»).
Читайте також:
-
«Електротранс» отримав три нових автобуси. Коли їх випустять на маршрути
-
Скільки штрафів виписали інспектори з паркування і коли їх стане більше
-
Запланували транспортні зміни на вулиці Прибузькій. Що саме хочуть зробити
-
Валюти продовжують дешевшати. Курси в обмінниках Хмельницького (КАРТА)
Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Владимир Шевченко