На черговій сесії Хмельницької міськради депутати розглядатимуть питання про виділення коштів на оновлення тролейбусного парку. На це в загальному планують виділити 17 мільйонів гривень. Більша частина з цих коштів буде витрачена на придбання новеньких тролейбусів. На закупівлю трьох транспортних засобів передбачено 12,6 мільйона гривень.
- Якщо депутати підтримають таку пропозицію, то розпочнемо проведення тендеру. Весь процес закупівлі може зайняти 4-5 місяців. Будемо надіятися, що наприкінці літа або на початку осені нові тролейбуси вже курсуватимуть містом, - розповідає «ВСІМ» директор КП «Електротранс» Віктор Паламарчук.
Як зазначив посадовець, в Україні є 5 заводів, які можуть запропонувати свої тролейбуси. За основу поки взяли пропозицію «Богдан Моторс» із Луцька. Та це не означає, що саме у них купуватимуть транспортні засоби. Все вирішуватиметься через тендер, який проходитиме через систему «ProZoro».
3,5 мільйона гривень мають потратити на встановлення GPS-навігації на усі тролейбуси та закупівлю валідаторів для кондукторів. Ще 950 тисяч гривень буде витрачено на капітальний ремонт тролейбуса, який вже є в парку КП «Електротранс».
- Кожен кондуктор матиме валідатор, з допомогою якого вони будуть обілечувати не квиточками, а з допомогою касового апарату. Це дасть можливість уникнути перепродажу квитків. Надіємося, що це принесе додатковий фінансовий дохід. Принаймні в Тернополі, де така система вже працює, запевняють в ефективності такої системи розрахунку, - коментує Віктор Паламарчук. – А система навігації дасть змогу контролювати графіковість руху.
В «Електротрансі» вже не перший рік борються із проблемою нестачі водіїв. Віктор Паламарчук каже, що щодня на лінію може виїжджати близько 90 тролейбусів. Та цього зробити не можуть, через те що нема кого посадити за кермо.
- Середня зарплата у водіїв тролейбусів у нас становить близько 3600 гривень. Водії першого класу на руки отримують до 4500 гривень. З 1 квітня зарплатня знову збільшиться. Незважаючи на це ми не можемо знайти необхідної кількості водіїв. Майже кожен другий з тих, кого ми навчаємо, покидає роботу або їде працювати в Київ чи Москву, де оплата праці вища, - говорить «ВСІМ» Віктор Паламарчук.
Новий набір на курси водіїв уже розпочався. Та необхідної кількості бажаючих для початку навчання ніяк назбирати не можуть.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.