Зеленський відвідав Хмельниччину, зокрема «залетів» на АЕС у Нетішині.
Там говорив з працівниками станції та чиновниками.
Журналістам довелося чекати його понад дві години.
На Хмельниччині з робочим візитом побував Президент України Володимир Зеленський. Пунктів призначення у нього було декілька, зокрема й в Хмельницькому. Так, сьогодні зранку, 9 вересня, він побував у Хмельницькому політехнічному коледжі. Однак для журналістів була вільна акредитація лише на одну локацію — Хмельницьку АЕС, розташовану у Нетішині.
Будівництво Хмельницької атомної електростанції розпочали у 1981 році. 1987 року запустили перший енергоблок, підключили його до об’єднаної енергосистеми та здали в експлуатацію. Протягом 1990-1993 років в Україні діяв мораторій на будівництво нових електростанцій та збільшення потужності наявних. 2004 року до об’єднаної енергосистеми підключили другий енергоблок ХАЕС. Про це йдеться на сайті станції.
Будівництво третього та четвертого енергоблоків ХАЕС розпочали у 1980-х роках, проте так і не завершили. На сайті станції повідомляється, що третій блок готовий на 75%, а четвертий — на 28%. Як можна зрозуміти з відомостей на сайті «Енергоатому», відновити будівництво блоків намагаються принаймні від 2013 року. Станом на 2018 рік вартість добудови оцінювали у близько 70 мільярдів гривень. До слова, добудовувати два енергоблоки раніше планували у партнерстві з Росією, проте у 2015 році угоду про це денонсували. Як зараз виглядають недобудовані блоки, можна побачити на фото в кінці матеріалу.
Володимир Зеленський прилетів на станцію гелікоптером приблизно о 13:30. Спершу йому показали стенди, на яких розповідається про перспективи добудови енергоблоків. Зокрема там йшлося про те, що блоки зможуть виробляти 14 мільярдів кіловат-годин електроенергії щороку. Це принесе дохід у 9,8 мільярда гривень щороку, а власне процес будівництва та запуску створить 100 тисяч нових робочих місць.
Володимир Зеленський оглядав стенди та розмовляв з чиновниками та працівниками станції. Після цього був запланований брифінг, на якому президент мав відповісти на питання журналістів. Проте Зеленський сказав, що спершу хоче поспілкуватися з персоналом станції. Після цього журналістам довелося чекати понад дві години.
Зрештою Зеленський знову вийшов до журналістів, виступив перед ними та відповів на питання. Перші його слова стосувалися атомної енергетики, втім, конкретики у них було небагато. Зеленський розповів, що хотів обговорити проблемні питання у сфері атомної енергетики, аби скоординувати зусилля у їхньому вирішенні.
— Ми обов’язково підготуємо указ від мене з приводу заходів для підтримки атомної енергетики України. Крім питання заборгованості, це є питання в цілому напрямку, куди іде країна і як вона, крім слів, буде підтримувати атомну енергетику… Ми будемо говорити про можливість будівництва і запуску третього та четвертого енергоблоків. Я впевнений, що держава буде це підтримувати, — сказав Володимир Зеленський на Хмельницькій АЕС.
У розмові з журналістами Зеленський торкнувся карантину. Його запитали щодо місцевих органів влади, які «бунтують» проти карантинних обмежень. Володимир Зеленський сказав, що таким чином вони лише намагаються сподобатись виборцям. У цьому контексті він також сказав, що «ні з ким не воює».
— Всі ті бунтарі, про кого ви кажете… Я розумію, що перед місцевими виборами вони хочуть подобатись людям. І все відчиняти, надавати можливість ходити без масок, закривати очі [на порушення карантину], — сказав Володимир Зеленський.
Нагадаємо, що всі райони та міста обласного значення в Україні розподілені на чотири зони залежно від рівня захворюваності на COVID-19 — зелену, жовту, помаранчеву та червону. При цьому в окремих містах висловлюють незгоду з включенням до «червоної» зони. Так, Івано-Франківська міська рада подала до суду з вимогою визнати недійсним встановлення поділу України зони. Крім того, міський голова цього міста вирішив відкрити школи та дитячі садки, хоча вони не мають права працювати у «червоній» зоні.
Запитали Володимира Зеленського також про ділянку траси М-12, що пролягає між Хмельницьким та кордоном Хмельниччини з Вінниччиною. Суть питання полягала у тому, чому цю частину траси досі не почали ремонтувати. Зеленський відповісти не зміг, а тому передав слово керівнику «Укравтодору» Олександру Кубракову. Той розповів, що почати роботи заважали відсутність дозволу Державної архітектурно-будівельної інспекції, а також застарілий проєкт. Обидві проблеми вже вирішені, а тому два тижні тому підрядник розпочав підготовчі роботи. Нижні шари асфальту мають укласти до зими.
Нагадаємо, що частину траси М-12 спершу мала ремонтувати китайська компанія. Але справа далеко не пішла, тому договір з нею розірвали. Після цього знову уклали договір, але вже з іншою фірмою — турецькою. Саме вона зараз займається роботами.
Читайте також:
Зеленський відвідав коледж у Хмельницькому: що там робив та про що говорив
«Президентська» кава у Хмельницькому: кого оштрафували та що буде із Зеленським
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Olga Matsyuk
Піаритися.
Олена Смірнова
Людмила Мазур
Александр Колижук