За допомогою сайту або додатка можна відстежити рух громадського транспорту.
Хмельничани скаржаться на роботу системи, яка, на їхню думку, відображає інформацію некоректно.
Чому виникають проблеми та чи збираються з ними щось робити?
На початку 2018 року в Хмельницькому запрацювала система GPS-моніторингу громадського транспорту. В тролейбусах, автобусах та маршрутках почали встановлювати GPS-трекери. Вони у режимі реального часу передають дані про свої розташування та рух. Хмельничани можуть дізнатися, де пролягає маршрут, скільки транспортних засобів на ньому, де кожен із них розташований та коли прибуде на зупинку. Переглянути цю інформацію можна на сайті оператора системи — ТОВ «Дозор Україна». Також дані доступні у мобільному додатку та електронних табло на зупинках.
Робота системи регулярно викликає нарікання хмельничан. Мешканець міста Ігор Дзяний створив петицію, в якій вимагає заборонити використання транспорту, який не відображається в системі «Dozor»:
«Навіщо створювати сучасну систему з цифровими табло та програмним забезпеченням, якщо половина маршруток не відображаються в системі? Для прикладу, в маршруті 22 половину автобусів не видно в „Дозорі“, і така проблема з багатьма маршрутами. Дуже важко орієнтуватися, не знаєш, чекати чи не чекати», — написав у петиції хмельничанин. Звернення станом на 30 січня підтримали 172 мешканця міста.
Також на роботу системи «Dozor» хмельничани скаржилися у спільноту управління транспорту в Facebook. Наприклад, ось таку публікацію зробив Дмитро Рильков.
Чи дійсно транспорт може не відображатися в «Dozor» та чому так стається? Про все це ми розпитали виконувача обов’язки начальника управління транспорту та зв’язку Сергія Шепурєва. Він розповів, що причин відсутності транспорту в системі може бути декілька. Ми них ми розкажемо докладніше.
У транспортному засобі трекера немає взагалі. Зараз пристроями стеження обладнанні 85% транспортних засобів. При чому пристрої є у всіх постійних перевізників. А от у тимчасових трекерів може не бути. Також буває так, що старий трекер вже зняли, а новий ще не встановили. За словами Сергія Шепурєва, встановлення трекерів вимагають від усіх нових перевізників. Наприклад, автобуси ТОВ «Автогаз-Захід» у грудні минулого року вийшли на маршрут вже з трекерами. Нагадаємо, що встановлення трекерів є однією обов’язкових умов для перевізників, про правила відбору яких ми писали раніше. Загалом у транспорті Хмельницького є близько 410 трекерів. Ця кількість включає резервний транспорт.
У системі стався збій. Причини таких негараздів можуть бути такими:
застарілий трекер. 10% пристроїв встановлені ще до того, як обрали оператора системи. Тому в них можуть виникати збої. Такі пристрої поступово замінюють. Зробити це відразу не можуть, оскільки для перевізників це занадто дорого.
трекер вийшов з ладу через старість або у системі стався збій зі сторонніх причин. Деякі пристрої є зношеними, тому можуть бути технічні негаразди. Сторонньою причиною збою може бути зв’язок. Кожен трекер обладнаний чіп-карткою мобільного оператора. Дані про місцеперебування передаються через мобільний Інтернет. Якщо в оператора виникають проблеми, вони з’являються і в системі GPS-моніторингу.
Втручання у роботу трекерів. Водії або інші працівники можуть несанкціоновано вимикати трекер. За словами Сергія Шепурєва, від водіїв та інших працівників фірм-перевізників вимагають, аби вони взагалі не втручалися у роботу трекерів. Також керівник управління розповів, що у ньому є відповідальний працівник, який щодня спостерігає за роботою трекерів. Також уповноважені працівники є на кожному підприємстві-перевізнику. Управління та перевізники контактують між собою та контролюють роботу трекерів. Якщо управління виявляє факт втручання в роботу пристрої стеження, то вимагає від перевізника провести роботу з водієм — відсторонити його від маршруту або перевести на інший.
Чому номер маршруту інколи не співпадає зі шляхом, яким насправді рухається транспорт? Сергій Шепурєв розповів, що під час повернення у депо чи місце стоянки водій має вимкнути трекер. Але так роблять не всі, тому транспорт може відображатися не в тому місці, яке передбачене маршрутом.
Нагадаємо, що сьогодні, 30 січня, у Хмельницькому почав працювати новий тролейбусний маршрут №4. Він сполучає Катіон та Ракове через Дубове. Коли маршрут з’явиться у системі «Dozor», зараз невідомо. За словами Сергія Шепурєва, для встановлення трекерів потрібен дозвіл виробника, адже тролейбуси перебувають на гарантії. Запит на дозвіл вже подали, а коли він надійде, поки не відомо.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Двадцатый век, новые технологии, телефон айфон корейский стоит 1000 грн, часы електроные на руку китайские стоят 200 грн так к почему валидатор так много стоит??Неужеле не мозга поехать в Китай, с валидатором, они за ночь его разберут и склепают целый такихвалидатлров мешок баул за 200$ И всем водилам хватит тех валидаторов